قیمت فونیکس FX پرمیوم مشخص شد

فونیکس FX پرمیوم
فونیکس FX پرمیوم

یک روز پس از مشخص شدن قیمت FX اکسلنت، قیمت فونیکس FX پرمیوم نیز در بازار آزاد مشخص شد و این خودرو توانست جای نسخه اکسلنت خود را در بازار بگیرد و موجب افت قیمت آن در بازار شود. امروز قیمت نسخه پرمیوم این خودرو به طور متوسط در حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون آگهی می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

فونیکس FX را می توان اولین کراس اوور کوپه چینی بازار ایران دانست که در نیمه دوم امسال پیش فروشش شروع شد و حالا هر دو نسخه پرمیوم و اکسلنت آن به خریداران تحویل داده شده است.

مدیران 777 مدیران 777

در زمان پیش فروش، مدیران خودرو مبلغ ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون برای نسخه اکسلنت، و ۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون برای نسخه پرمیوم در نظر گرفته بود، که این اختلاف ۱۰۰ میلیونی فقط به دلیل بهتر بودن مشخصات فنی نسخه پرمیوم است و این دو خودرو در امکانات رفاهی و دیگر بخش ها هیچ فرقی با هم ندارند.

مشخصات فنی FX پرمیوم

این کراس اوور در نسخه پرمیوم به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت یا TGDI (طراحی AVL اتریش) مجهز است که می تواند حداکثر توان ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید کند. قدرت و گشتاور تولیدشده توسط موتور از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه گیربکس دوکلاچه خشک و گیربکس دوکلاچه تر

کابین فونیکس FX پرمیوم
کابین فونیکس FX پرمیوم

قیمت فونیکس FX پرمیوم

اما پس از ورود هر خودرویی به بازار، دیگر قیمت کارخانه اش ملاک نیست و این قیمت بازار است که می تواند ارزش خودرو را تعیین کند. به همین دلیل، فونیکس FX پرمیوم شاید در فروش کارخانه ای برای مشتری ۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تمام شده باشد، اما در بازار آزاد بیش از دو برابر قیمت کارخانه آگهی می شود. قیمت این خودرو امروز پس از اولین تجربه حضورش در بازار به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده و این در حالی است که دیروز صاحبان نسخه اکسلنت، آن را با قیمت امروز پرمیوم آگهی کرده بودند. با ورود فونیکس FX پرمیوم به بازار، قیمت تیپ اکسلنت حدود ۱۵۰ میلیون افت کرد و به ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون رسیده. البته احتمالاً این قیمت ها پایدار نباشند، زیرا ارزش دلار روز به روز در حال بیش تر شدن است و صددرصد تأثیرش را بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

البته لازم به ذکر است که بدانید قیمت های بازار اعلام شده، همه از آگهی های فروش صاحبان این خودروها در پلتفرم های فروش به دست آمده است و تیم اسب بخار اطلاعی از قیمت دقیق معاملات صورت گرفته خودروهای نام برده ندارد.

مدل خودروقیمت کارخانه هنگام ثبت نام / ۲۴ دی ۱۴۰۱قیمت بازار آزاد / ۴ اسفند ۱۴۰۱
فونیکس FX پرمیوم۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس FX اکسلنت۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰۲,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به طور کلی، در مورد فونیکس FX می توان گفت که با توجه به حضور خودروهایی مانند، دیگنیتی پرستیژ، لاماری، تیگو ۷ و ۸ پرو که از قضا همه آن ها بالای ۲ میلیارد نیز هستند، نسخه اکسلنت و پرمیوم FX ارزش خرید پایین تری دارد و قیمت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیونی برای این خودرو اصلاً قابل قبول نیست.

مشخصات فنی فونیکس FX پرمیوم چیست؟

این کراس اوور در نسخه پرمیوم به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با تزریق مستقیم سوخت یا TGDI (طراحی AVL اتریش) مجهز است که می تواند حداکثر توان ۱۹۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید کند. قدرت و گشتاور تولیدشده توسط موتور از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می شود.

فونیکس FX پرمیوم چه قیمتی دارد؟

فونیکس FX پرمیوم شاید در فروش کارخانه ای برای مشتری ۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تمام شده باشد، اما در بازار آزاد بیش از دو برابر قیمت کارخانه آگهی می شود. قیمت این خودرو امروز پس از اولین تجربه حضورش در بازار به ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون رسیده و این در حالی است که دیروز صاحبان نسخه اکسلنت، آن را با قیمت امروز پرمیوم آگهی کرده بودند.

۳.۹ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.