تصاویر نیسان Z لو رفت + مشخصات

نیسان Z
نیسان Z

به تازگی تصاویر مربوط به نیسان Z یا همان ۴۰۰Z در رسانه ها منتشر شده است که نشان می دهد به معرفی نمونه تولیدی نزدیک تر شده ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

براساس اطلاعاتی که اخیراً منتشر شده است این محصول در آمریکای شمالی با نام نیسان Z به فروش می رسد و قیمت پایه ۳۴.۹۹۵ دلاری دارد، اما نکته مهم ظاهری است که در این تصاویر می بینیم. همان طور که پیداست ظاهر نسخه تولیدی کاملاً مشابه کانسپت نیسان Z Proto است که سال گذشته معرفی شد و علاقه مندان روی خوش به آن نشان دادند. تصاویری که در این مقاله می بینید توسط شخصی که می خواهد ناشناس بماند در آریزونای آمریکا ثبت شده و آخرین تصویری است که از نیسان Z پیش از معرفی رسمی داریم. نمونه عکس برداری شده نقره ای رنگ است و ترکیب رنگ آبی را درون کابین دارد. این نسخه به جعبه دنده اتوماتیک مجهز است، اما نیسان پیش تر هم اعلام کرده بود که مدل Z را با جعبه دنده دستی هم عرضه خواهد کرد.

مدیران 777 مدیران 777

در تصاویر منتشرشده، نشان نیسان در جلو و عقب پوشانده شده است اما در دیگر قسمت های بدنه خبری از پوشش استتاری نیست. در تصاویر جاسوسی‌ای که قبل تر از نیسان Z دیده بودیم جلوپنجره مستطیلی و بزرگ و کلیپرهای ترمز با رنگ قرمز دیده می شد و حالا در این نسخه هم این المان ها را می بینیم. ستون A و سقف به رنگ مشکی طراحی شده و تقریباً طراحی بدنه همان طراحی‌ای است که در کانسپت Z Proto می دیدیم.

کابین نیسان Z
کابین نیسان Z

درون کابین اما تفاوت ها بیش تر است. همان طور که گفته شد، در داخل ترکیب رنگی آبی را داریم در حالی که، در کانسپت ارائه شده تمام اجزا مشکی رنگ بودند. از قسمت میانی تا پایین داشبورد هم آبی رنگ طراحی شده و این ترکیب رنگی در این نسخه نشان می دهد احتمالاً نیسان قصد دارد چندین ترکیب رنگی را برای بدنه و اتاق به مشتریان ارائه دهد. این سبک طراحی همان چیزی است که در جدیدترین نسل ب ام و M4 هم دیده بودیم و باعث می شود مشتریان برای خرید این خودروهای اسپرت و شخصی سازی آن ها مشتاق تر باشند.

به نظر می رسد معرفی رسمی نیسان Z بسیار نزدیک باشد، چراکه یک نمایندگی نیسان ادعا می کند که کمپانی ترکیب رنگ های قابل سفارش برای این خودرو را ارائه کرده است و به زودی سفارش گذاری این محصول باز می شود. اگر قیمت پایه حدود ۳۵ هزار دلاری برای نیسان Z با موتور V6 تویین توربو درست باشد این خودرو را می توان رقیبی جدی برای تویوتا سوپرا GR با موتور ۲ لیتر توربو دانست، در حالی که، قیمت مناسب تری هم دارد. البته برای سوپرا نسخه ۳ لیتر  توربو هم عرضه می شود که البته قیمت پایه ۵۰ هزار دلاری دارد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.