تاخیر در تحویل آمیکو آسنا توربو دنده ای

عدم شماره گذاری آمیکو آسنا دنده ای توربو
عدم شماره گذاری آمیکو آسنا دنده ای توربو

عدم شماره گذاری آمیکو آسنا توربو دنده ای گریبان مشتریان را گرفت. پیکاپی که قرار بود بهمن ماه ۱۴۰۱ تحویل شود، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ نیز تعهدات معوق دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

در زمان رونمایی اولیه از خودروی آسنا توربو دنده ای، این شرکت اقدام به پیش فروش محصول جدید خود نیز کرد. حال با پیام هایی که از سوی مخاطبان اسب بخار برای ارسال شده است، این پیکاپ که قرار بود ۴۵ روزه تحویل شود، هنوز به دست برخی از مشتریان نرسیده است.

ماجرای رونمایی و فروش

عدم شماره گذاری آمیکو آسنا توربو دنده ای
عدم شماره گذاری آمیکو آسنا توربو دنده ای

گروه صنعتی آمیکو که یکی از شرکت های خصوصی شناخته شده در زمینه خودرو های کار و تجاری است، آذر ماه سال گذشته در ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته که در محل مصلای تهران برگزار شد، از پیکاپ جدید خود به نام آسنا توربو دنده ای رونمایی کرد و در همان رویداد، به پیش فروش این خودرو نیز پرداخت.

شرایط فروش پیکاپ آسنا توربو دنده ای در آن زمان به این شرح بود:

قیمتیک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
مبلغ تسهیلات۶۰۰ میلیون تومان
موعد تحویل۴۵ روز کاری

با یک حساب سرانگشتی درمی یابید موعد تحویل پیکاپ های آمیکو آسنا توربو دنده ای، طبق وعده شرکت اواسط بهمن ماه بوده است. با فرا رسیدن زمان تحویل پیکاپ ها و عدم تحویل به مشتریان، شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) وعده داد تمامی پیکاپ های پیش فروش شده تا آخر سال ۱۴۰۱ به مشتریان تحویل خواهند شد.

اکنون پس از گذشت حدود ۲ ماه از سال ۱۴۰۲، گویا ۲۰۰ دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان شده و الباقی خودرو ها با تاخیر در تحویل مواجه شده اند. با نگاهی به فضای مجازی در بخش نظرات نیز شاهد گله مند بودن مشتریانی هستیم که هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته اند.

پیگیری اسب بخار از علت عدم تحویل

با پیگیری های صورت گرفته متوجه شدیم که علت تاخیر در تحویل بخشی از خودرو های آمیکو آسنا توربو دنده ای به مشتریان، الزامی شدن اسقاط خودرو برای شماره گذاری خودرو های کار و تجاری است و همین امر موجب شده است که برخی از سازندگان کار و تجاری، با تاخیر در تحویل محصولاتشان مواجه شوند.

مشخصات فنی آمیکو آسنا توربو دنده ای

پیشرانه آمیکو آسنا توربو دنده ای
پیشرانه آمیکو آسنا توربو دنده ای

این خودرو به پیشرانه ۴K22 با حجم دقیق ۲۳۷۸ سی سی با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تجهیز شده است. یک جعبه دنده شش سرعته دستی هم نیروی تولیدشده توسط پیشرانه این پیکاپ را به هر چهار چرخ آن می رساند. همچنین راننده می تواند از طریق یک کلید دوار که در قسمت پایین داشبورد تعبیه شده است، وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها را بنا بر نیاز خود به حالت های چهار چرخ سبک و سنگین و یا چرخ های عقب تغییر دهد. سیستم سوخت رسانی پیشرانه آمیکو آسنا توربو از نوع MPI بوده و شاسی آن نیز نردبانی با سرشاسی های جاذب ضربه است. لازم به ذکر است که قفل دیفرانسیل اتوماتیک، سیستم تعلیق جناقی دوبل با کمک فنر تلسکوپی در جلو و سیستم تعلیق فنر تخت چندلایه در عقب، از سایر ویژگی های آمیکو آسنا توربو دنده ای به شمار می آیند. مصرف سوخت ترکیبی این پیکاپ هم ۱۲ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

ابعاد و اندازه های خودرو

آمیکو آسنا توربو دنده ای دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۵۶۰، ۱۸۴۰ و ۱۸۴۰ میلی متر است و فاصله محوری و وزن خالص آن هم ۳۴۰۵ میلی متر و ۱۹۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای چرا شماره گذاری نمی شود؟

علت این امر می تواند عدم دریافت استانداردهایی همچون سیستم کنترل پایداری باشد، چرا‌که شرکت مادر یعنی هوآنقای چین برای پیکاپ خود، که ما آن را به نام آسنا می شناسیم، سیستم کنترل پایداری را به صورت استاندارد در نظر نگرفته و طرف ایرانی با مشارکت تأمین کننده ای دیگر اقدام به نصب این سیستم برای آسنا توربو دنده ای نموده است. گواهی بر این مدعا تولید و تحویل صد دستگاه آمیکو آسنا توربو اتومات به صورت لیمیتد بدون سیستم کنترل پایداری است.

آمیکو آسنا توربو دنده ای چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو به پیشرانه ۴K22  با حجم دقیق ۲۳۷۸ سی سی با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تجهیز شده است. یک جعبه دنده شش سرعته دستی هم نیروی تولید شده توسط پیشرانه این پیکاپ را به هر چهار چرخ آن می رساند.

آمیکو آسنا توربو دنده ای چه ابعادی دارد؟

آمیکو آسنا توربو دنده ای دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۵۶۰، ۱۸۴۰ و ۱۸۴۰ میلی متر است و فاصله محوری و وزن خالص آن هم ۳۴۰۵ میلی متر و ۱۹۵۰ کیلوگرم اعلام شده است.

۲.۲ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.