کلوت 80 میلیون گران شد، بیماری افزایش قیمت به پیکاپ ها هم رسید

تست آفرودی پیکاپ های چینی

در جدیدترین افزایش قیمت در نظر گرفته شده توسط سازمان حمایت، بهای فروش مکث کلوت اتوماتیک نسبت به ماه گذشته حدود ۸۰ میلیون بیشتر شد تا پیکاپ ها نیز به آخرین بیماری گرانی مبتلا شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همان طور که می دانید در چند هفته گذشته تقریباً همه خودروسازان، چه خصوصی و چه دولتی، هشدار افزایش قیمت برای سال آینده را به مردم دادند و بیان کردند که گرانی برای سال ۱۴۰۳ اجتناب ناپذیر و حتمی است. به دنبال این موضوع و خارج شدن شورای رقابت از قیمت گذاری، در ابتدا بهمن موتور نسبت به افزایش قیمت برخی از محصولات خود اقدام کرد و خودروسازان داخلی نیز با تعریف کردن کد کلاس های جدید، بهای فروش محصولاتشان را در حد و اندازه غیرقابل قبولی بالا بردند.

در ادامه ماجرای گرانی خودروهای تولیدی و مونتاژی در داخل، این بار نوبت به مکث موتور رسید تا بتواند نسخه اتوماتیک کلوت را حدود ۸۰ میلیون نسبت به ماه قبل گران تر کند و برای اسفند ماه به فروش برساند.

به این ترتیب در میان پیکاپ های مونتاژی، کلوت موفق شد تا برای عادی سازی تغییرات قیمت پیش قدم شود و راه را برای دیگر وانت ها هموار کند.

قیمت جدید کلوت اتوماتیک

این پیکاپ اتوماتیک در نیمه اول بهمن ماه با قیمتی حدود ۱ میلیارد و ۸۷۰ میلیون به فروش می رسید. حال اما بهای فروش کارخانه ای کلوت اتوماتیک حدود ۸۰ میلیون بیشتر شده تا برای خریدار دقیقاً ۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تمام شود.

نام خودروقیمت قدیمقیمت جدیدمیزان افزایش قیمت
کلوت اتوماتیک۱,۸۷۳,۰۰۰,۰۰۰۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰۷۷,۰۰۰,۰۰۰

مشخصات فنی کلوت اتوماتیک مکث موتور

مکث کلوت اتوماتیک مانند نسخه دنده دستی به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربو شارژ ۴K22 مجهز است. این پیشرانه که توسط میتسوبیشی طراحی شده است و تحت لیسانس این نشان ژاپنی در چین تولید می شود، ۲۱۵ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده کلوت اتوماتیک مانند جعبه دنده دایون Y5 است و توسط زومکس ساخته شده است. این جعبه دنده از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT است و توان را براساس تنظیمات راننده به چرخ های جلو و عقب منتقل می کند.

امکانات کلوت اتوماتیک

در کلوت اتوماتیک، پنل تهویه به شکل لمسی و جدید درآمده و دقیقاً با دایون Y5های جدید برابر است. همچنین نمایشگر لمسی خودرو هم تغییر کرده و شکلی جدید به خود گرفته است. دو کیسه هوا، کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دوربین دنده عقب، صندلی برقی ۶ حالته راننده، حالت تیپ ترونیک و اسپرت و برفی جعبه دنده، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه الکتریکی دستی، نمایشگر لمسی، کامپیوتر سفر و… از جمله امکانات مکث کلوت اتوماتیک است.

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.