مپنا در یک قدمی خرید یک خودروساز

مپنا در یک قدمی خرید یک خودروساز
مپنا در یک قدمی خرید یک خودروساز

منابع آگاه می گویند که بزودی مپنا صاحب یکی از خودروسازی های کشور می شود. شنیده ها حاکی از آن است که گروه مپنا مشتری خرید پارس خودرو و زامیاد است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، گروه مپنا در چند سال گذشته گام های بزرگی را در طراحی زیرساخت خودروهای برقی در کشور داشت و با شرکت زیرمجموعه خود، یعنی مکو توانست تا پروژه سدان برقی کرمان موتور یا همان جک J4 برقی و اتوبوس برقی شتاب زیما را به سرانجام برساند. مپنا که یکی از بزرگترین گروه های صنعتی و اقتصادی فعال در حوزه انرژی است، در چند سال گذشته پروژه های مختلفی در مورد تاسیس ایستگاه های شارژ خودروهای برقی انجام داده و در حال حاضر تعدادی ایستگاه شارژ خودروی برقی را هم در خارج از خاک ایران به بهره برداری رسانده است. اما همیشه از گوشه و کنار خبرهایی می رسید که گروه مپنا تمایل زیادی به خودروساز شدن دارد و گاهی مدیران ارشد این مجموعه بازدیدهایی را از برخی خودروسازان جهت آغاز پروژه های مشترک داشته اند.

البته هیچگاه به صورت رسمی اعلام نمی شد که مپنا بستر کامل یک خودروسازی را می خواهد و بر اساس پروژه های این شرکت، استنباط می شد که مپنا می خواهد تا بیشتر در زمینه فناروی های جدید خودرو و ایجاد زیرساخت محصولات برقی ورود کند. اما حال منابع آگاه می گویند که مدیران مپنا در یک قدمی خرید پارس خودرو قرار گرفته اند و احتمالاً وعده اخیر وزیر صمت در مورد واگذاری یکی از خودروسازان، به موضوع خرید پارس خودرو توسط مپنا باز می گردد. همچنین برخی تحرک های مدیریتی در گروه مپنا نشان می دهد که مدیران این مجموعه نگاهی هم به زامیاد دارند و شاید در آینده نزدیک برای خرید این خودروساز هم به صورت رسمی اقدام کنند.

حال باید منتظر باشیم و بیینیم که در هفته های آتی اولین گام خصوصی سازی خودروسازان دولتی با خرید پارس خودرو توسط مپنا ثبت می شود و آیا گروه مپنا می تواند تا در صنعت خودرو، موفقیت های حوزه های فعالیت دیگرش را تکرار کند؟

عکس: علیرضا پاداش

۴.۷ امتیاز از ۳۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.