قرعه کشی خودروهای وارداتی روز یکشنبه انجام می شود

قرعه کشی خودروهای وارداتی
قرعه کشی خودروی وارداتی

سخن‌گوی وزارت صمت اعلام کرد: «تعیین اولویت زمانی متقاضیان خودروهای وارداتی روز یکشنبه ۲۱ اسفند با روش قرعه‌کشی انجام می‌شود.»

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، امید قالیباف با اشاره به زمان تعیین اولویت خودروهای وارداتی در روز یکشنه گفت: «این قرعه کشی با حضور نمایندگان دستگاه های نظارتی انجام خواهد شد.»

مدیران 777 مدیران 777

به گفته وی متقاضیان می توانند با مراجعه به  صفحه شخصی خود در سامانه saleauto.ir نسبت به رتبه خود مطلع شوند.

در این طرح، که از ششم اسفند ماه آغاز و تا شنبه بعد از آن ادامه داشت، نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند. فروش خودروهای وارداتی که ابتدا قرار بود از طریق بورس کالا انجام شود، با بازگشت شورای رقابت و مخالفت با این نحوه عرضه در سامانه ای که وزارت صمت برای این فروش آماده کرده بود انجام شد. نکته بحث برانگیز پیش فروش خودروهای وارداتی مسدود شدن ۵۰۰ میلیون تومان برای متقاضیان است که باید تا زمان تحویل خودرو این مبلغ در حساب وکالتی آن ها بماند و حق برداشت ندارند. در صورت برداشت اگر در اولویت قرار داشته باشند، هم امتیاز آن ها سلب می شود و هم باید ۵ درصد جریمه پرداخت کنند. وزارت صمت هدف از این عرضه را از یک سو بازگشت آرامش به بازار می داند و از سوی دیگر، معتقد است این روش فروش خاصیت ضد تورمی داشته و باعث جمع آوری نقدینگی از جامعه می شود.

البته آن گونه که پیش تر اعلام شده بود، قرار بود این قرعه کشی برای تعیین اولویت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته انجام شود، اما گویا به دلیل زمان‌بر بودن گرفتن استعلام‌های لازم، این قرعه کشی در زمان مقرر انجام نشده است و حالا سخن‌گوی وزارت صمت اعلام می کند که روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه اولویت ها مشخص خواهد شد. ضمن این که، زمان تحویل این خودروها ۳ ماهه اعلام شده است.

۴.۶ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.