به چه تایرهایی دانش بنیان می گویند؟

تایرهای دانش بنیان
تایرهای دانش بنیان

این روزها واژه ی محصولات دانش بنیان به دفعات مورد استفاده قرار می گیرد و حتما در خبرهای مختلف با عنوان تایرهای دانش بنیان مواجه شده اید. در این مطلب ما قصد داریم، شما را با مفهوم تایرهای دانش بنیان بیشتر آشنا کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۹ تصویب شد و شرکت های دانش بنیان، مورد حمایت نهادهایی از جمله معاونت علمی ‌و فناوری ریاست‌جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی قرار می گیرند  .پس بطور کلی تجاری سازی ایده ها و فناوری های راهبردی با حمایت های عنوان شده در مسیر توسعه شرکت های دانش بنیان مواردی از جمله اخذ مجوزها و اعطای تسهیلات مورد نیاز ممکن می شود و این جریان کمک بزرگی به صنایع کشور در الگوی اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.

اما در خصوص مطلب بالا و عنوان تایرهای دانش بنیان باید به این نکته اشاره کرد که صنعت تایر کشور در سالهای اخیر با شدت گرفتن تحریم ها، با چالش های متعددی در حوزه های تکنولوژی مورد نیاز برای طراحی تایر، تامین مواد اولیه و قطعات مکانیکی مورد نیاز تولید قرار گرفته است.

تایرهای دانش بنیان
تایرهای دانش بنیان

 با قطع شدن ارتباط با شرکت های صاحب فن آوری و عدم وجود تکنولوژی مورد نیاز تولید، تامین تقاضای مورد نیاز بازار، یک چالش بزرگ و جدی برای کارخانه های تایرسازی کشور محسوب شد.

 تایرساز مطرح کشور در این خصوص از قبل پیش بینی های لازم را داشتهو توانسته است  با استفاده از تکنولوژی کاملا بومی و ایجاد نوآوری در شیوه تولید و مواد اولیه، محصولاتی را به بازار عرضه کند که استانداردهای روز اروپا را اخذ و از سمت دیگر این محصولات قابلیت صادرات نیز داشته باشند .

تایرهای دانش بنیان
تایرهای دانش بنیان

 در حال حاضر لاستیک بارز در رتبه نخست این حوزه قرار گرفته است و در گروه محصولات مختلف از رادیال سواری و شاسی بلند تا رادیال باری – اتوبوسی، محصولاتی را با توان تکنولوژیک بالا، نوآوری در طراحی محصول و قابلیت صادرات به بازار عرضه کرده است. از سمت دیگر در خصوص طراحی آمیزه ، علاوه بر ظرفیت های داخل مجموعه ، بارز با همکاری با شرکت های دانش بنیان، در آمیزه ی خود تغییراتی ایجاد کرده که موجب بهبود شاخص ها و عملکرد تایرها در مباحثی از جمله ایمنی، نرمی، دوام و کاهش مصرف سوخت شده است .

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.