ایساکو کارت، خدمتی طلایی در شرایط نامناسب اقتصادی

ایساکو کارت
ایساکو کارت

طی سال های اخیر شرایط اقتصادی باعث شده است شرایط ناخواسته ای به دارندگان محصولات ایران خودرو تحمیل شود. در این میان، ایساکو کارت را می توان خدمتی طلایی در شرایط نامناسب اقتصادی دانست.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پس از اعمال تحریم های یک‌جانبه علیه صنعت خودروسازی کشور و شرایط اقتصادی، قیمت خودرو تحت تأثیر عواملی مانند عدم برابری عرضه و تقاضا و افزایش تورم و نرخ ارز به شدت افزایش یافت. در این وضعیت به طور طبیعی قیمت قطعات و هزینه خدمات نیز افزایش پیدا کرد. این مسائل در کنار نیاز مصرف کنندگان باعث شد بازار خواسته یا ناخواسته از قطعات تقلبی و غیر اصلی پر شود. این تقلب به قدری دقیق و ماهرانه صورت می گرفت که نه تنها مصرف کنندگان بلکه فعالان بازار را نیز به اشتباه می انداخت. با این حال، یکی از اصلی ترین دلایلی که این قطعات با اقبال همراه شدند، قیمت پایین آن ها بود. به بیان ساده، خریدار که نمی توانست از ظاهر قطعه به اصل یا غیر اصل بودن آن پی ببرد، تصمیم نهایی خود را براساس قیمت اتخاد می کرد. البته شرایط اقتصادی و افزایش چندبرابری قیمت ها و عدم تعادل دخل و خرج در این امر دخیل بود.

با این حال، انتخاب این نوع قطعات را می توان مبتنی بر دیدگاه کوتاه نیز دانست، چراکه در صورت نیاز به تعویض قطعه به خصوص قطعات ضروری، هم مسئله مادی و هم خواب وسیله نقلیه مطرح می شود. حالا اگر این وسیله نقلیه مانند تاکسی باشد که اوضاع را بغرنج تر می کند. به بیان دیگر، این نوع وسایل نقلیه باید کار کنند تا بتوانند درآمد داشته باشند. بنابراین در صورت بروز مشکل در وضعیتی قرار می گرفتند که می بایست به سرعت مشکل را برطرف می کردند،‌ اما در بسیاری از مواقع، گرانی قطعات مانع از اتخاذ تصمیم درست می شد، در این جا بود که قطعات تقلبی در دل خریدار جا باز می کردند، چون هم ارزان بودند و هم سریع کار را راه می انداختند. اما نکته ای که از دید پنهان می ماند اثرات و لطمه هایی بود که به خودرو وارد می کردند.

در این شرایط ایساکو با فهم وضعیت کشور و همچنین درک وظیفه و مسئولیت اجتماعی شروع به انجام اقدامات زیادی کرد تا از این مسیر، هم راه را روی سودجویان ببندند و هم بتواند مانع از آسیب دیدگی بیش تر خودرو و حتی تلفات جانی شود. این شرکت گذشته از فرهنگ سازی به روش های مختلف، راه های نفوذ قطعات تقلبی را نیز به شدت مسدود و محدود کرد، یعنی اقدام به ایجاد روش هایی کرد که از آن طریق مصرف کننده می توانست نه تنها به راحتی پی به اصل بودن قطعه ببرد، بلکه می توانست به صورت آن لاین از قیمت آگاهی پیدا کند. به این صورت تا حد زیادی راه تقلب و اجخاف در حق مصرف کننده بسته شد، اما در عین حال یک مسئله بود که خارج از توانایی ایساکو قرار داشت؛ سامان دادن به اوضاع و احوال اقتصادی. در عین حال، این شرکت با توجه به حجم گسترده مصرف کنندگان محصولات ایساکو نمی توانست بی تفاوت بماند. همین مسئله موجب شد این شرکت با ایساکو کارت شرایط ویژه و خاصی را برای مصرف کنندگان محصولات آبی پوشان جاده مخصوص فراهم کند.

یکی از اصلی ترین گروه های هدف رانندگان تاکسی بودند که هم اکنون می توانند از خدمات مبتنی بر ایساکو کارت استفاده کنند. ضمن این که، برای بازپرداخت تنفس ۶ ماهه بدون کارمزد به آنان تعلق می گیرد. در همین حال، قیمت ارائه خدمات و همین طور قطعات خودرو مبتنی بر ایساکو کارت به قیمت مصوبی است که در سراسر کشور ارائه می‌شود و کارت اعتباری در همه فروشگاه ها و نمایندگی های سراسر کشور امکان تراکنش دارد. همچنین ارائه خدمت و فروش قطعات خودرو هیچ گونه تفاوتی از نظر قیمت با خرید نقدی برای دارندگان کارت اعتباری ایساکو ندارد. نکته قابل توجه این است که قطعات ارائه شده در کارت اعتباری ایساکو از نظر کیفیت هم هیچ فرقی با خرید نقدی ندارد و همین طور در پرداخت اجرت برای دریافت خدمات نیز تفاوتی و با پرداخت نقدی نیست.

در واقع، ایساکو با این حرکت جدید ،امکانی فراهم کرده است که دارندگان خودروهای حمل و نقل عمومی هم از بابت بازپرداخت تحت فشار قرار نگیرند و هم این که به دلیل خرابی و نیاز به تعمیرات از سیستم حمل و نقل خارج نشوند.

خدمات سازمانی ایساکو کارت

همچنین ایساکو برای رفاه حال دارندگان محصولات ایران خودرو، اقدام به ارائه خدمتی نوین در قالب ایساکو کارت برای رفاه هرچه بیش تر پرسنل سازمان‌ها و ارگان‌ها نموده است. در این طرح، شرکت ایساکو نسبت به صدور کارت اعتباری و تأمین اعتبار برای پرسنل سازمان و ارگان متقاضی اقدام می‌نماید. بر این اساس، دارنده کارت با مراجعه به فروشگاه‌های ایساکو از خرید قطعات و نمایندگی‌های ایران خودرو برای دریافت خدمات، بدون پرداخت وجه نقد و به صورت بازپرداخت اقساطی بهره مند گردیده و مبلغ تراکنش را به صورت اقساط پرداخت می‌نمایند.

شرکت ایساکو با سازمان متقاضی قراردادی مختص به ارائه ایساکو کارت امضا می‌نماید که مهم ترین مفاد آن کسر از حقوق پرسنل، دریافت اطلاعات پرسنلی آن سازمان (برای صدور ایساکوکارت)، مبلغ شارژ کارت، نحوه پرداخت دیون ایجاد شده است.

با این حساب، ایساکو کارت را می توان یکی دیگر از خدمات ایساکو برای ارائه هر چه بهتر خدمات پس از فروش به محصولات ایران خودرو دانست.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.