سرمایه گذار گلستانی، مالک جدید ریگان خودرو شد

مالک جدید ریگان خودرو
مالک جدید ریگان خودرو

در حالی که ریگان خودرو پیشتر اعلام کرده بود تمام تعهدات معوق سال ۹۷ را ایفا می کند، منابع آگاه به خبرنگار اسب بخار اطلاع داده اند که ۸۰ درصد سهام این خودروساز خصوصی و پرحاشیه به یک سرمایه گذار گلستانی واگذار شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، ریگان خودرو از سال ۹۷ پس از پیش فروش کردن کوپا T210 برای ایفای تعداتش با مشکل مواجه شد. از یک سو تحریم و از سوی دیگر مشکل پیش آمده برای شریک چینی این شرکت مانع از ایفای به موقع تعهدات شد. البته از نگاه برخی کارشناسان صنعت خودرو، عملکرد نامناسب ریگان خودرو هم در بروز این مشکلات نقش داشته و قطعا اگر مدیران این بخش خصوصی اقدامات بهتری را انجام می دادند، پس از گذشت مدت ها همچنان مشتریان شاکی این شرکت برای تحویل خودرو با دغدغه مواجه نمی شدند.

با این حال چندی پیش و پس از کش و قوس های فراوان میان این شرکت و حواله داران کوپا اعلام شد که تمام ۱۲۰۰ دستگاه مطالبات معوق کوپا T210 ایفا خواهد شد. این شرکت همچنین متعهد شد اگر مراجع ذی صلاح قانونی تشخصیص بدهد که ریگان خودرو باید تعهدات سال ۹۸ و ۹۹ را که بدون اجازه و اخذ مجوز از این خودروساز بخش خصوصی توسط شهر خودرو پیش فروش شده است ایفا کند ، خود را ملزم به اجرا قانون می داند. پیش فروش هایی که توسط شهر خودرو انجام گرفته بود و ریگان خودرو، خود را مبری از آن می داند.

از سویی این شرکت که با مشکلات مختلفی مواجه شده بود، چندی پیش علاوه بر تلاش برای احیای خط تولید کوپا T210 اقدام به تولید JMC S350 نیز کرده است. اما آن طور که منابع آگاه خبر داده اند، در هفته دوم فروردین ماه ۸۰ درصد سهام این شرکت به یک شرکت سرمایه گذار از استان گلستان واگذار شده است. شرکتی که تجربه ای در صنعت خودرو ندارد؛ اما به دلیل مالکیت سهام بلوکی مدیریت شرکت به آن واگذار شده است. بنابراین از این به بعد تمام تصمیمات مدیریتی توسط این شرکت گلستانی اتخاذ خواهند شد.
حال در این شرایط مشخص نیست آیا تولید کوپا T210 و ایفای تعهدات معوق بر اساس قولی که پیشتر مدیران ریگان خودرو داده بودند برجای خود باقی است یا خیر؟

ضمن اینکه هنوز خبری در خصوص تعهدات معوق از سوی مدیریت جدید این شرکت اعلام نشده است. علاوه بر آن همچنان مشخص نیست که سرنوشت تولید JMC S350 چه خواهد شد و آیا روند حضور این خودروی شاسی بلند در بازار ایران ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

با این حال به نظر می رسد که مالک جدید ریگان خودرو که شرکت یک سرمایه گذار است، قطعا با توجه به جمیع عوامل اقدام به خرید ۸۰ درصد سهام این شرکت کرده است. بنابراین احتمال دارد که مالک جدید برای بازگشت سرمایه و همچنین احیای مجدد نام این برند خودروساز، برنامه های خاصی باید داشته باشد و ایفای تعهدات معوق باید در اولویت آن باشد. در شرایط فعلی مشتریان ریگان خودرو که به نوعی شریک روزهای سخت این شرکت بوده اند، توقع دارند تا هرچه سریع تر مشکلاتشان حل شود و تیم مدیریتی جدید راه حلی مناسب را برای پاسخ به تعهدات در پیش بگیرد.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.