کشنده آتامان در غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز + شرایط فروش و ویدیو

کشنده آتامان در غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز
کشنده آتامان در غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز

ایران خودرو دیزل یکی از شرکت کنندگان اصلی در بیست و هفتمین نمایشگاه خودرو تبریز است. در ادامه، به معرفی کشنده آتامان از این خودروساز کار و تجاری خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ویدیو غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز از امروز مورخ هجدهم مهر ماه آغاز به کار کرد و ایران خودرو دیزل نیز به عنوان یکی از شرکت کنندگان این رویداد خودرویی، با سبد کاملی از محصولات پا به این نمایشگاه گذاشته است. در غرفه این خودروساز شاهد محصولاتی همچون اتوبوس برقی، کاربری آمبولانس ون ایران خودرو دیزل، پیکاپ G7 اتومات، پیکاپ G7 آفرودی، نسخه فیس لیفت فوتون تونلند و همچنین کشنده آئومان H5 و کامیونت آرنا پلاس هستیم. اما یکی از مهم ترین محصولات این شرکت در نمایشگاه خودرو تبریز، کشنده آتامان است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

مدیران 777 مدیران 777

معرفی کشنده آتامان

کشنده آتامان در غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز
کشنده آتامان در غرفه ایران خودرو دیزل در نمایشگاه خودرو تبریز

شاید با صحبت از کامیون های باری، نخستین تصویری که در ذهن همه ی ما تداعی می شود، کامیون های نارنجی رنگ و دماغ دار بنز است اما آتامان را باید به نوعی جایگزینی مدرن برای واگن هود دانست که توسط شرکت ایران خودرو دیزل عرضه می شود.

کامیون کشنده آتامان مجهز به پیشرانه مرسدس بنز با کد OM457 LA است که در کارخانه ایدم تولید می شود. این پیشرانه ۱۱.۸ لیتر توربودیزل و ۶ سیلندر خطی است که توان تولید نهایت قدرت ۴۳۰ اسب بخار (در ۱,۹۰۰ دور در دقیقه) و نهایت گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر (در ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ دور در دقیقه) را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق گیربکس ZF با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب به چرخ ها منتقل می شود و کلاچ به کاررفته در گیربکس هم از نوع تک صفحه ای خشک هیدروپنوماتیکی است.

نکته ای که برای آتامان یک مزیت فنی محسوب می شود در مورد موتور است. از آن جا که این پیشرانه در ایران تولید می شود طبیعتاً قیمت تمام شده کم تری دارد و علاوه بر این، قطعات مربوط به این پیشرانه به راحتی در بازار یافت می شود. پس با این پیشرانه مشکلی در تأمین قطعات وجود ندارد. نکته دیگر در مورد نهایت گشتاوری است که در دور ۱۰۰۰ _ ۱۳۰۰ در مدار قرار می گیرد، که این برای یک کامیون کشنده یک مزیت فنی مهم است تا در پایین ترین دور ممکن بالاترین گشتاور را داشته باشیم.

سیستم تعلیق کامیون کشنده آتامان در جلو، فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک و میل موج‌گیر است و در عقب، فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک را داریم. به گفته مهندسان ایران خودرو دیزل با تغییرات در شاسی و تغییر فاصله محوری، کیفیت رانندگی به مراتب بهتر از بنزهای قدیمی شده است. سیستم ترمز در این کامیون کشنده دومداره پنوماتیک از نوع دیسکی در جلو و از نوع کاسه ای در عقب است. ترمز دستی ساختار تمام پنوماتیک روی محور عقب است و ریتاردر را در این کامیون کشنده داریم.

وزن خالص این کامیون کشنده ۸،۱۳۰ کیلوگرم است و وزن ناخالص مجاز آن به ۱۸ تن می رسد. وزن ناخالص مجاز ترکیبی (به عنوان کشنده) به ۴۳ تن می رسد. در این کامیون کشنده میزان بار مجاز روی محور جلو و عقب به ترتیب ۷۵۰۰ و ۱۳۰۰۰ کیلوگرم است.

کابین و امکانات ایمنی و رفاهی آتامان

داخل کابین آتامان در اصل همان فوتون H4 را داریم و به طور کلی با سبک نسبتا به روزی مواجه هستیم.

اتاق این کامیون کشنده از نوع سقف بلند مجهز به بالابر هیدرولیکی و دستی است. سیستم تعلیق اتاق در جلو بادی و در عقب از نوع بادی و کمک فنر است. کامیون کشنده آتامان به امکاناتی نظیر دو عدد تخت خواب، آفتابگیر داخلی و خارجی، کولر و بخاری، بخاری درجا، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، آینه جانبی برقی با گرمکن، شیشه بالابر برقی، تاخوگراف، سانروف برقی، دکمه استارت روی موتور، قفل عرضی دیفرانسیل، گرمکن سوخت، خروجی ۱۲ ولت و ۲۴ ولت، تنطیم سیستم صوتی از روی فرمان، دی لایت، مخزن ادبلو با طرفیت ۸۰ لیتر و… مجهز است.

شرایط فروش آتامان و قیمت

شرایط فروش ایران خودرو دیزل
شرایط فروش ایران خودرو دیزل

در طرح فروش کشنده آتامان که از مورخ ۱۹ مهر ماه آغاز خواهد شد، قیمت قطعی این خودرو ۳۸,۳۰۰,۰۱۵,۰۲۶ ریال اعلام شده و پیش پرداخت آن در زمان ثبت نام مبلغ ۱۹,۱۵۰,۰۱۵,۰۲۶ ریال تعیین شده است. تاریخ چک بعدی ۱۸ آبان ماه بوده و سود مشارکت و انصراف نیز به ترتیب ۵ و ۲ درصد است. در این طرح فروش زمان تجویل هم هفته آخر ۱۴۰۲ خواهد بود.

گالری تصاویر

کشنده آتامان چه مشخصاتی دارد؟

آتامان مجهز به پیشرانه مرسدس بنز با کد OM457 LA است که در کارخانه ایدم تولید می شود. این پیشرانه ۱۱.۸ لیتر توربودیزل و ۶ سیلندر خطی است که توان تولید نهایت قدرت ۴۳۰ اسب بخار (در ۱,۹۰۰ دور در دقیقه) و نهایت گشتاور ۲۲۰۰ نیوتن متر را دارد.

کشنده آتامان چه امکاناتی دارد؟

کامیون کشنده آتامان به امکاناتی نظیر دو عدد تخت خواب، آفتابگیر داخلی و خارجی، کولر و بخاری، بخاری درجا، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، آینه جانبی برقی با گرمکن، شیشه بالابر برقی، تاخوگراف، سانروف برقی، دکمه استارت روی موتور و… مجهز است.

۴ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.