بازگشت هاشم یکه زارع به صنعت خودرو

بازگشت هاشم یکه زارع به صنعت خودرو
بازگشت هاشم یکه زارع به صنعت خودرو

شنیده ها حاکی از آن است که هاشم یکه زارع، یکی از مدیران سرشناس صنعت خودرو در ایران، قرار است با «زر خودرو» به این صنعت بازگردد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، چندی پیش به صورت رسمی اعلام شد که هلدینگ زر برنامه دارد تا با سرمایه گذاری ۱.۹ میلیارد یورویی در صنعت خودروی ایران گام بردارد و به عنوان قطب سوم خودروسازی، محصولاتی را به بازار کشور عرضه کند. این اتفاق را می توان بزرگترین سرمایه گذاری اولیه برای ورود یک هلدینگ اقتصادی به صنعت خودروی ایران دانست. بر اساس اطلاعات اعلام شده، هلدینگ زر با نشان زر خودرو پا به این صنعت می گذارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حال منابع آگاه می گویند که هاشم یکه زارع به عنوان مدیرعامل زر خودرو انتخاب شده و قرار است تا بزودی فعالیت رسمی خود را با این عنوان آغاز کند.

با وجود حواشی که برای یکه زارع در اواخر دوران مدیریتش در ایران خودرو ایجاد شد، اما نمی توان فراموش کرد که وی یکی از تاثیرگذارترین افراد در صنعت خودروی ایران به حساب می آید. در بسیاری از محافل خودرویی و اقتصادی گفته می شود که رفتار صورت گرفته با یکه زارع اشتباه بوده و بعدها هم اثبات شد که وی رفتاری خلاف قانون نداشته است و به صورت غیر رسمی، بسیاری از او عذرخواهی کردند.

در دوران مدیریت هاشم یکه زارع در ایران خودرو، تعاریف جدیدی برای صنعت خودرو شکل گرفت و تنها در دوران این مدیر بود که تولید کامل با ظرفیت بالا اتفاق افتاد. با وجود اینکه مدت هاست یکه زارع از ایران خودرو رفته است، اما همچنان می بینیم که پروژه اکثر محصولات جدید این خودروساز بزرگ در زمان مدیریت وی آغاز شده بودند.

از نگاهی بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو، هاشم یکه زارع را می توان یکی از موفق ترین مدیران پس از انقلاب دانست. حضور محصولاتی مانند ماکسیما، رونیز، پیکاپ، مورانو و… به واسطه قراردادهایی که وی با نیسان در دوران پارس خودرو منعقد کرده بود، رقم خورده است. همچنین یکه زارع در دوران برجام علاوه بر تولید پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو، امتیاز پلتفرم PF1 را هم به همراه فناوری های جدید تولید خودرو از گروه PSA دریافت کرد و امروز می بینیم که محصولات جدید ایران خودرو توسط این دستاوردها به مرحله تولید رسیده اند.

پایگاه خبری اسب بخار

۴.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.