پنج خودروی جدید در بورس کالا پذیرش شدند

پنج خودروی جدید در بورس کالا پذیرش شدند
پنج خودروی جدید در بورس کالا پذیرش شدند

به تازگی پنج خودروی جدید برای عرضه در بورس کالا پذیرش شده اند و این یعنی بورس کالا ازین پس بازوی قدرتمندتری در عرضه خودرو خواهد بود.

مدیران 777 مدیران 777

پیش از این خودروهایی نظیر فیدلیتی، دیگنیتی، لاماری ایما، هایما S5 و S7، پژو ۲۰۷ و… در بورس کالا عرضه شده بودن و حالا پنج خودروی جدید هم به این لیست اضافه می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بهمن ریسپکت، مکث کلوت، راین R3، کشنده C&C و FMC T5برای عرضه در بورس کالا پذیرش شده اند و به زودی فروش این خودرو ها در این فضا آغاز خواهد شد.

بورس کالا در هفته های گذشته میزبان خودروهای زیادی بود و روندی را برای عرضه شکل داد تا قیمت گذاری دستوری به نحوی دور زده شود و همچنین دست دلالان از بازار کوتاه شده باشد. اگرچه در مورد بسیاری از خودروها تفاوت چندانی میان قیمت بازار و قیمت بورس کالا مشاهده نشد اما این مسیر برای خودروسازان سود بیشتری را رقم زد و همین باعث شد تا باقی خودروسازان هم به این روش برای عرضه رو آورند.

این روز ها مسیر بورس کالا برای خرید خودرو منطقی تر بنظر می رسد و مشتریان حقیقی برای خرید خودرو تمایل بیشتری به بورس کالا نشان داده اند. اگرچه میزان عرضه در بورس کالا از نظر تعداد بنحوی نبوده که قیمت های بسیار بالا در بازار آزاد شکسته شود اما بنظر می رسد با گسترده تر شدن این روش و ورود خودروهای دیگر به این نوع عرضه، بورس کالا بتواند در تعیین و تثبیت قیمت ها در بازار خودرو موثر تر عمل کند.

شنیده ها حاکی از آن است که قرار است قوانین جدیدی برای خریداران بورس کالا در نظر گرفته شود اما بنظر می رسد اگر روند فعلی عرضه در بورس بی تغییر بماند می توان موثر تر باشد و نقش دلالان و کنترل کنندگان مخفی بازار کمرنگ تر خواهد شد.

حتما بخوانید :
بازگشت شورای رقابت به خودروسازی این بار در بورس کالا

عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته شرط جدید بورس کالا؟

هنوز تاریخ دقیقی از زمان عرضه بهمن ریسپکت، مکث کلوت، راین R3، کشنده C&C و FMC T5در بورس کالا مشخص نشده و برای اطلاع از آن باید اخبار آتی را در این زمینه دنبال کنید.

۴.۳ امتیاز از ۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.