معرفی فاو بستیون پونی ؛ مینی کار جدید چینی ها

فاو بستیون پونی
فاو بستیون پونی

به زودی فروش مینی کار جدید بستیون با نام پونی در چین آغاز خواهد شد؛ خودرویی که قرار است به رقابت با وولینگ مینی EV بپردازد.

آریزو 8 آریزو 8

بی تردید مینی کارهای چینی به زودی بخش اعظمی از بازار خودرو کشورهای پرجمعیت و در حال توسعه را خواهند گرفت. خودروهایی با قیمت کم‌تر از ۱۰ هزار دلار که امکانات خوبی را ارائه می دهند و هیچ‌گاه با آن ها مشکل پارک نخواهید داشت. بستیون پونی نیز دقیقاً از همین دست خودروهاست. خودرویی که برچسب قیمتی ۳۷۰۰ تا ۴۴۰۰ دلار را به خود می بیند و بسته به تیپ خودرو، رنج حرکتی ۱۲۲ تا ۱۷۰ کیلومتر را به سرنشینان ارائه می کند.

بستیون پونی

فاو یا همان FAW برای نخستین بار در نمایشگاه ۲۰۲۳ شانگهای به نمایش درآمد. مشتریان می توانند برای این خودرو از بین ۶ رنگ بدنه (شامل سبز، آبی، نارنجی، سفید و…) انتخاب کنند. در تمام این تیپ ها سقف و برخی دیگر از قسمت های بدنه خودرو سفید است که ترکیب بصری جذابی را ایجاد می نماید.

فاو بستیون پونی دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۰۰۰، ۱۵۱۰ و ۱۶۳۰ میلی متر بوده و فاصله محوری آن هم ۱۹۵۳ میلی متر اعلام شده است.

داخل کابین

کابین فاو بستیون پونی
کابین فاو بستیون پونی

داخل کابین این مینی هاچ‌بک نیز همه چیز تا حد امکان ساده است. سلکتور دنده در پیشانی داشبورد جانمایی شده و سه کلید دوار دیگر برای سیستم تهویه هستند. در کنار آن ها نیز چند دکمه و یک صفحه نمایش دیجیتال بسیار کوچک برای کنترل رادیو پخش خودرو در نظر گرفته شده اند که طرحی شبیه به دسته کنسول های بازی دارند. کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و سیستم کنترل پایداری نیز از دیگر ویژگی ها و امکانات پونی به حساب می آیند.

مشخصات فنی

برای فاو پونی از یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۲۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۸۵ نیوتن متر استفاده شده است. در نسخه پایه از پک باتری ۹.۴ کیلووات ساعتی با حداکثر پیمایش ۱۲۲ کیلومتر بهره گرفته شده و تیپ فول نیز به پک ۱۳.۹ کیلووات ساعتی با قابلیت پیمایش ۱۷۰ کیلومتر با هر بار شارژ تجهیز شده است. وزن این خودرو نیز بسته به نوع باتری ها ۱۰۰۰ یا ۱۰۳۰ کیلوگرم است.

فاو بستیون پونی چه مشخصاتی دارد؟

برای فاو پونی از یک موتور برقی با حداکثر قدرت ۲۷ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۸۵ نیوتن متر استفاده شده است. در نسخه پایه از پک باتری ۹.۴ کیلووات ساعتی با حداکثر پیمایش ۱۲۲ کیلومتر بهره گرفته شده و تیپ فول نیز به پک ۱۳.۹ کیلووات ساعتی با قابلیت پیمایش ۱۷۰ کیلومتر با هر بار شارژ، تجهیز شده است.

فاو بستیون پونی چه قیمتی دارد؟

پونی برچسب قیمتی ۳۷۰۰ تا ۴۴۰۰ دلار را به خود می بیند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.