فاو سه خودروی جدید را با برند بستیون در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد کرد

فاو بستیون

خبرهای تازه از کمپانی «فاو» (FAW) حاکی از آن بود که این کمپانی قصد تولید سه خودروی کاملاً جدید را با برند «بستیون» (BESTUNE) دارد و حالا جزئیات جدیدی از این خودروها منتشر شده است.

مدیران 777 مدیران 777

خودروهای تولیدی در کلاس های هاچ بک،کراس اوور کوچک و کراس اوور متوسط تمام الکتریکی قرار دارند. انتخاب این سگمنت ها خیلی عجیب نیست، چراکه می دانیم امروز علاقه بازار بیش تر به سمت کراس اوورها معطوف شده است و خودروهای هاچ بک هم همیشه بازار خوبی را دارند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

کراس اوور تمام الکتریکی بستیون با کد C105 در نمایشگاه ۲۰۲۰ پکن رونمایی خواهد شد و بازار بزرگ چین هدف اصلی این خودروست. انتظار می رود هاچ بک جدید کمپانی با کد D357 در نیمه دوم امسال رونمایی و تولید شود و شاسی بلند کامپکت یا کوچک بستیون با کد D365 تولید می شود، اما هنوز اطلاعاتی درباره زمان رونمایی و تولید این مدل در دسترس نیست.

بستیون C105،کراس اوور متوسط تمام الکتریکی

بستیون C105

انتظار می رود کراس اوور متوسط تمام الکتریکی بستیون با نام بستیون E01 عرضه شود و بسیار شبیه به کانسپتی باشد که پیش از این FAW تحت عنوان «جادوی نور و سایه» ارائه کرد. خودرویی که در طراحی نمای جلو ظاهری خشن دارد و خطوط طراحی افقی چهره ای مدرن تر را به خودرو داده است. چراغ ها باریک و شبیه به محصولات هیوندای است. اما به طور کلی طراحی مقعر پایین جلوپنجره و خطوط ظریف، طراحی نسبتاً قوی را در این خودرو نشان می دهد همچنین در قسمت کناری خودرو ورودی شارژ باتری را می بینیم.

بستیون C105

چراغ عقب به صورت نواری سرتاسری طراحی شده است که شبیه به طراحی های قبلی بستیون است، با این تفاوت که در این مدل چراغ ها کشیده تر است. طول، پهنا و ارتفاع خودرو به ترتیب ۴۶۳۹ میلی متر،۱۸۸۰ میلی متر و ۱۶۴۰میلی متر است و فاصله محوری این کراس اوور الکتریکی ۲۸۱۰ میلی متر است.

در مورد طراحی داخلی خودرو با صفحه نمایشی که در جلو کنسول قرار گرفته است دیگر دکمه های متعدد را نمی بینیم و تمام آپشن ها و امکانات از طریق این صفحه نمایش قابل کنترل و استفاده هستند. یک ساب ووفر همه جانبه و ۱۳ اسپیکر باکیفیت، سیستم صوتی این خودرو را در بالاترین سطح قرار می دهند. سیستمی که با توجه به سرعت خودرو تنظیم می شود و از آخرین تکنولوژی سیستم های صوتی در تولید آن استفاده شده است. سیستم آرامش دهنده در این خودرو که شامل آواهای طبیعت است با تلفیق سیستم صوتی به همراه نورپردازی داخل خودرو محیطی آرام را برای راننده و سرنشینان مهیا می کند.

بستیون C105

این خودرو شامل سیزده قابلیت کمکی اتوماتیک ایمنی مثل ترمز هوشمند، رانندگی هوشمند بین خطوط، سیستم پیشگیری از تصادف، اتوپارک و… می شود. حداکثر توان موتور برقی این خودرو ۸۲ اسب بخار است و با هربار شارژ می توان مسافت ۴۵۰ کیلومتری را با بستیون E01 پیمود.

بستیون D357 هاچ بک جدید فاو

بستیون D357

با توجه به تصاویری که از هاچ بک بستیون با کد داخلی D357 موجود است، به دلیل پوشش استتاری خودرو خیلی نمی توان در مورد ظاهر این خودرو نظر داد، اما چیزی که مسلم است طراحی چراغ ها و جلوپنجره ادامه دهنده سبک طراحی بستیون است و شبیه به چیزی است که در مدل بستیون T77 دیده می شد، یعنی همان طراحی یکپارچه جلوپنجره و چراغ ها با ظاهری خشن و در عین حال جذاب. طراحی عقب این خودرو هم شبیه به کراس اوور تمام الکتریکی بستیون است و چراغ عقب به صورت خطی و کشیده طراحی شده است. نکته متفاوتی که در این مدل دیده می شود پیچیدگی طراحی ستون C در این خودروست و به نظر می رسد فاو در مورد طراحی این ستون برای یک خودرو هاچ بک به خوبی عمل کرده باشد.

تصاویر جاسوسی از داخل خودرو نشان دهنده آن است که یک صفحه نمایش بزرگ کشیده هم کیلومتر و هم تنظیمات رسانه ای خودرو را نمایش می دهد. باقی طراحی های درون خودرو ساده و شبیه به دیگر محصولات فاو است. این خودرو قرار است با موتور ۱٫۵ لیتری توربو و با جعبه دنده های ۶ دنده دستی و دو کلاچه اتوماتیک ۷ دنده عرضه شود و در مورد قدرت و عملکرد موتور فوق هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. گفتنی‌ست کمپانی فاو قصد دارد در آینده موتور ۲ لیتری توربو را نیز روی این خودرو سوار کند.

بستیون D365 کراس اوور کامپکت فاو

بستیون D365

در بین مدل های جدید بستیون، این مدل بیش ترین شباهت را با بستیون T77 دارد و انگار همان کراس اوور در ابعاد کوچک تر طراحی شده است. البته پوشش های استتاری روی بدنه خودرو اجازه بررسی دقیق طراحی را نمی دهد، اما این شباهت کلی غیرقابل کتمان است.

بستیون D365

طول، پهنا و ارتفاع این خودرو به ترتیب ۴۴۱۰ میلی متر، ۱۸۴۰ میلی متر و ۱۶۲۰ میلی متر است و با یک کراس اوور کوچک سر و کار داریم. خودرویی که انتظار می رود اقبال بیش تری نسبت به T77 در بازار داشته باشد و شاید بازار هدفی غیر از چین برای آن در نظر گرفته شده باشد.

درون خودرو صفحه نمایش به صورت یکپارچه و دقیقاً مثل مدل هاچ بک بستیون D357 طراحی شده است و به نظر می رسد در خودروهای جدید کمپانی فاو باید انتظار این سبک مدرن را داشته باشیم. سبک طراحی داخلی باز هم بسیار شبیه به T77 است، با این تفاوت که ارتقا و بهبود کیفیت در تصاویر قابل لمس است و کمپانی سعی کرده ایرادات طراحی های قبلی را حذف کند.

بستیون D365

با اضافه شدن این سه خودرو به سبد محصولات فاو حالا این کمپانی محصولات بیش تری برای فروش دارد و شانس بیش تری برای موفقیت در بازار خواهد داشت. اما باید دید در آینده چه جزئیات بیش تری از این سه محصول منتشر می شود و آیا این محصولات تجربه موفقی در بازار خواهند داشت یا خیر.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.