معرفی جدیدترین کراس اوور کمپانی FAW

بستیون T99

کمپانی چینی “FAW” به تازگی نسخه اسپرت «بستیون T99» را معرفی کرده و قرار است این مدل به زودی در بازار چین عرضه شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

چندی پیش در خبرها خواندیم که امسال تمرکز کمپانی FAW روی برند بستیون خواهد بود و مدل های جدیدی از این برند به بازار چین خواهند آمد. اکنون این کمپانی نسخه اسپرت بستیون T99 را معرفی کرده است. از نظر ظاهری این خودرو بسیار شبیه به نسخه معمولی T99 است، اما در جزییاتِ طراحی تفاوت هایی دیده می شود. برای مثال، جلوپنجره در این نسخه کاملاً به رنگ مشکی طراحی شده و در کنار با نقاطی به رنگ های قرمز و زرد عدد ۹ را نشان می دهند. این بزرگ ترین تفاوتی است که نسخه اسپرت بستیون T99 را از نسخه معمولی متمایز می کند. در چراغ ها نیز تغییر را در قسمت چراغ های روز داریم که به شکل عمودی در کناره ها قرار گرفته اند. ورودی های هوا در قسمت زیرین سپر بزرگ تر شده و سپر طراحی برجسته تری را به خود گرفته است و در مجموع می توان گفت، به عنوان نسخه اسپرت بستیون T99، این مدل تا حد زیادی جوان پسندتر و اسپرت تر از نسخه پایه شده است.

بستیون T99

در نمای کناری، ستون های B و C پوشش کرومی دارند و رنگ سقف، متفاوت از رنگ بدنه، به رنگ مشکی درآمده است. خطی کشیده از کنار چراغ های جلو تا چراغ های عقب امتداد پیدا می کند و تقعر را در قسمت پایین درها می بینیم. در کل طراحی قسمت کناری بدنه بسیار شبیه به نسخه پایه است، اما جزییاتی به طراحی اضافه شده که چهره این خودرو را در عین سادگی جذاب تر کرده و به نظر می رسد این نسخه از نظر طراحی بتواند مشتریان زیادی را به خود جذب کند. در نمای عقب، چراغ ها با ضخامت یکسان به هم متصل شده اند و در پایین، چهار خروجی اگزوز را در دو طرف می بینیم، اما احتمالاً دو خروجی اگزوز جنبه ظاهری دارند. بستیون T99 اسپرت ۴۸۰۰ میلی متر طول، ۱۹۱۵ میلی متر عرض و ۱۶۸۵ میلی متر ارتفاع دارد و با فاصله محوری ۲۸۷۰ میلی متر در رده شاسی بلندهای جمع و جور و متوسط قرار می گیرد.

طراحی داخلی با زمینه مشکی انجام شده و در قسمت رودری ها، فرمان و خروجی های تهویه قطعات نقر ای رنگ دیده می شوند. وجود سه صفحه نمایش دیجیتال در جلوآمپر و بالا و پایین قسمت میانی، حس مدرن بودن این خودرو را بیش تر می کند، چراکه حتا سیستم تهویه هم به صورت لمسی و تمام‌اتوماتیک کنترل می شود. دسته دنده با سبک جدید برند بستیون طراحی شده و در کل طراحی داخلی این خودرو را می توان قوی و حتا قوی تر از طراحی بیرونی آن دانست.

بستیون T99

بستیون T99 اسپرت در نسخه کامل به این امکانات و آپشن ها مجهز است:

ترمز پارک برقی
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سقف شیشه ای
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو و…
بستیون T99

بستیون T99 اسپرت از موتور ۲ لیتری توربو بهره می برد. این پیشرانه نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را به خودرو می دهد. هنوز اطلاعاتی در مورد عملکرد پیشرانه در شتاب ارائه نشده است، اما با این اعداد و ارقام و هماهنگ شدن این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته آیسین ژاپن، این خودرو از نظر عملکرد هم بسیاری از رقیبان را کنار خواهد زد. در مورد قیمت این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و باید دید کمپانی FAW چه قیمتی را برای کراس اوور جدیدش در نظر خواهد داشت.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.