خلف وعده ایران خودرو در موعد تحویل دنا پلاس در بورس کالا + سند

خلف وعده ایران خودرو در موعد تحویل دنا پلاس در بورس کالا + سند
خلف وعده ایران خودرو در موعد تحویل دنا پلاس در بورس کالا + سند

به تازگی، یکی از مخاطبان اسب بخار مدارکی را به دست ما رسانده است که نشان می دهد شرکت ایران خودرو در موعد تحویل دنا پلاس های عرضه شده در بورس خلف وعده کرده و این خودروها را دیرتر تحویل می دهد.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، عرضه اخیر دنا پلاس در بورس کالا حواشی بسیار زیادی داشت. ابتدا با ورود شورای رقابت خبرهایی از لغو این عرضه منتشر شد و پس از آن، عرضه با تعداد بیش تر قطعی و رسانه ای شد. به هر ترتیب، عرضه این خودرو با تعداد ۱۰ هزار دستگاه و میزان تقاضای ۱۶,۹۷۶ در ۲۶ دی ماه انجام شد و قیمت حدود ۳۸۰ میلیون برای سدان ایران خودرو در بورس کالا کشف شد. در شرایط فروش این خودرو موعد تحویل ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱ عنوان شده و طبیعتاً مشتریان براساس همین تاریخ تحویل نسبت به خرید خودرو اقدام کرده اند، اما حالا یکی از مشتریان مدارکی را به پایگاه خبری اسب بخار ارسال کرده است که نشان می دهد ایران خودرو موعد تحویل ۹۵ روزه را برای این خودرو در نظر گرفته است!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

سند خلف وعده ایران خودرو در موعد تحویل دنا پلاس

سند خلف وعده ایران خودرو
تحویل دنا پلاس

همان طور که در تصویر فوق می بینید، در قسمت زمان تحویل، ۹۵ روز نوشته شده و این در حالی است که قرار بود ایران خودرو دنا پلاس های عرضه شده در بورس را ۲۷ اسفند سال جاری تحویل دهد. یعنی در قرارداد نمایندگی ایران خودرو موعد تحویل به‌جای ۶۱ روز، ۹۵ روز در نظر گرفته شده است.

مشتری در این مورد به خبرنگار اسب بخار گفت: «من در مورد تاریخ تحویل به مسئولان نمایندگی گفتم که اشتباه شده است و آن ها گفتند این عدد سیستمی است و ما نمی توانیم آن را تغییر دهیم. همچنین به من گفتند اگر شکایتی دارید باید از طریق خود شرکت پیگیری کنید که البته با شرکت هم تماس گرفتم، اما کسی پاسخ‌گو نبود!» این خلف وعده در حالی رقم خورده است که بورس کالا و خودروسازان ادعا می کردند امکان ندارد در خودروهای خریداری شده در بورس کالا تأخیر داشته باشیم و حتا تحویل ها زودتر از موعد هم انجام می شود. البته شاید عدد ۹۵ روز خطای سیستمی باشد و باید منتظر واکنش ایران خودرو و بورس کالا نسبت به این خبر باشیم.

اعتماد به بورس کالا نباید از دست برود

در روزگاری که فعلاً تنها راه بهتر عرضه خودرو، بورس کالا به نظر می رسد و فعلاً راه معقول و بهتری دیده نمی شود، چنین خلف وعده ای می تواند هم اعتماد مشتریان را از بین ببرد و هم بازار را آشفته تر کند. تصور کنید مشتری برای خرید خودرو برنامه ریزی کرده و در این بی ثباتی اقتصادی وجه مورد نظر را برای خرید خودرو با موعد تحویل ۶۱ روزه آماده کرده است و حالا با چنین وضعیتی روبه‌رو شود. پیش‌تر بورس کالا اعلام کرده بود از خودروسازان دولتی ضمانت هایی برای انجام تعهدات گرفته است و حالا باید پرسید خودروسازان با تأخیر چه جریمه ای باید پرداخت کنند و حق ضایع شده مشتری چه می شود؟ به نظر می رسد سازمان بورس کالای ایران باید در مورد تأخیر و خلف وعده احتمالی خودروسازان شفاف سازی کند، به نحوی که، مشتری بداند در صورت تأخیر در تحویل خودرو چه مطالبه قانونی‌ای را از خودروساز طلب کند.

لازم به ذکر است اطلاعات شناسایی مشتری از سند زیر حذف شده و اطلاعات مربوط به قرارداد کارگزاری هم موجود است.

سند خلف وعده ایران خودرو
سند خلف وعده ایران خودرو
۴.۵ امتیاز از ۱۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.