برنامه ریزی برای تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک

قیمت فروش خودروهای برقی
قیمت فروش خودروهای برقی

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تحویل اولین سری از تاکسی برقی های کرمان موتور به تاکسیرانی تهران از برنامه ریزی برای تردد خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک خبر داد.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار،محسن هرمزی «آئین ورود هزار دستگاه تاکسی برقی کرمان موتور به ناوگان حمل و نقل عمومی» گفت : با وارد شدن به فاز عملیاتی برقی سازی حمل و نقل عمومی، شاهد تهرانی بدون آلودگی و ترافیک خواهیم بود. همچنین با ورود خودروهای برقی، ما عملکرد و نظارت بهتری را در حوزه تاکسیرانی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: این نوید را به شهروندان می‌دهیم که تا پایان سال، برنامه‌ای در حوزه طرح ترافیک تهران پیاده خواهیم کرد که فقط خودروهای برقی و تاکسی‌های برقی در آن محدوده اجازه سیر داشته باشند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این مراسم با تشکر از زحمات شهردار تهران و کرمان موتور بیان کرد: سرمایه‌گذاری در زیر ساخت‌ها از مهم‌ترین و پر بازده‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در اقتصاد امروز دنیاست.

هرمزی ادامه داد : باید سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار ما در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم. در آسیا و در کشورهای اطرافمان تقریبا شش درصد تولید ناخالص ملیشان را در حوزه زیرساخت سرمایه‌گذاری می‌کنند که دولت رئیس جمهور شهید به این موضوع تاکید ویژه‌ای داشتند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به پیگیری‌های شهید آیت‌ الله رییسی و شهردار تهران نسبت به پیشرفت در زیرساخت‌ها توضیح داد: امروز جمهوری اسلامی وارد مرحله جدیدی از توسعه زیرساخت‌ها خواهد شد. یک محور جدید را برای جمهوری اسلامی پایه‌گذاری کردیم و این ان‌شاءالله به سرعت در حوزه حمل و نقل شخصی هم گسترش پیدا خواهد کرد.

هرمزی در ادامه به تلاش‌ها و همکاری‌های وزرات صمت، وزارت نیرو و وزارت کشور اشاره کرد و توضیح داد: همه اجزا به کمک ما آمدند، در کنار آن بخش‌های خصوصی هم به‌عنوان یک جزء جدیدی در این مسیر به ما کمک کردند به خصوص از اولین خودروسازانی که کنار ما بودند، آقاط دکتر فیروزی، مدیر عامل کرمان موتور بودند که جا دارد تشکر ویژه داشته باشم و این اتفاق رقم خورد.

وی با اشاره به شعار بهار حمل و نقل و قراردادهای خرید خودروهای برقی از خودروسازان توضیح داد: با کرمان موتور قرارداد خرید دو هزار دستگاه منعقد کردیم که با سایر خودروسازان انشالله ۲۷ هزار دستگاه تاکسی برقی تا پایان وارد چرخه خدمت‌رسانی خواهند شد. همچنین ۱۰ هزار دستگاه ون و دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز به ناوگان حمل   نقل شهر تهران اضافه خواهند شد. اولین گروه از اتوبوس‌های برقی نیز تا ماه آینده آماده خدمت‌رسانی می‌شوند.

سیاست دولت سیزدهم در حال انجام است،

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران  هم در :آیین ورود هزار دستگاه تاکسی برقی کرمان موتور به ناوگان حمل و نقل شهر تهران با بیان اینکه این یک پروژه بزرگ و عظیم است توضیح داد: حرکت به سمت برقی‌سازی در کشورمان که بنا بر سیاست دولت سیزدهم در حال انجام است، در واقع یک حرکت عظیم به سمت کاهش آلودگی هوا در کشور و به‌ویژه در پایتخت است.

شادی مالکی به نقش ناوگان حمل و نقل عمومی در آلایندگی و آلودگی هوا تاکید کرد و توضیح داد:  ناوگان خودروهای سواری با توجه به نقشی که دارند، در ایجاد آلاینده‌های گازی و ذرات معلق و به‌ویژه در این میان تاکسی‌ها، به جهت اینکه خودروهای پرپیمایش و پرترددی هستند، قطعا نوسازی این ناوگان، نقش بسیار بسزایی را در بحث کاهش آلودگی هوا خواهد داشت.

وی بیان کرد: بیش از نیمی از ۸۰ هزار تاکسی که در تهران فعالیت می‌کنند فرسوده هستند. شهرداری تهران با دو رویکرد حرکت به سمت کاهش آلودگی هوا و همچنین ارتقای سطح خدمت‌رسانی در حوزه حمل و نقل، برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران را از سال گذشته آغاز کرد. با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و اقداماتی که در این زمینه در طی چند سال انجام شده، انشاءالله در سال جاری شاهد ورود ۵۵ هزار دستگاه تاکسی و ۱۰ هزار ون برقی به حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران در ادامه توضیح داد: ذیل تفاهمنامه‌ای که با وزارت محترم صمت منعقد شد، در این قالب خودروسازان داخلی متعهد شدند که خودروهای برقی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنند. تاکسی‌های برقی که امروز شاهد رونمایی از فعالیت آن‌ها در شهر تهران هستیم، از همین گروه خودروها هستند که بر اساس ظرفیت و پتانسیل یکی از شرکت‌های خودروسازی، شرکت کرمان موتور و همت آقای فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور تفاهمنامه‌ای مبنی بر ورود دو هزار دستگاه خودروی برقی در قالب تاکسی به شهر تهران منعقد شد که امروز در گام اول شاهد ورود ۲۰۰ خودرو در عرصه خدمات‌رسانی هستیم.

مالکی در ادامه توضیح داد تاکسیرانان محترمی که دارای خودروی فرسوده هستند در این طرح، بنا به تدبیر شهردار محترم تهران، با اعطای وام ۳۰۰ میلیون تومانی با کارمزد هشت درصد به این راننده‌ها و همچنین توسط شرکت کرمان موتور هم وام ۶۰۰ میلیون تومانی به راننده‌ها پرداخت خواهد شد و این موارد شرایط را برای رانندگان تسهیل می‌کند که ناوگان عمومی برقی سازی شود.

وی مالکی در پایان با تشکر از زحمات و اقدامات شهرداری تهران و شرکت کرمان موتور  گفت: همزمانی آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی با هفته محیط زیست را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم ان‌شاءالله با دغدغه‌مندی در حوزه محیط زیست، قدم بزرگی را بتوانیم به سمت توسعه پایدار و فراهم‌کردن محیط شهری به یک فضای ایمن و سالم برای زیستن شهروندان تهرانی برداریم و ان‌شاءالله شهرداری تهران الگویی باشد برای سایر کلانشهرها که در این حوزه و عرصه خدمتی خدمت‌رسانی کنند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.