پایان تولید دو خودروی پرفروش نیسان؟

تولید نیسان
تولید نیسان

آخرالزمان جهان خودروها اخیراً شورولت مالیبو و سوبارو لگاسی را در بر گرفته است، اما تعداد تلفات در شرف افزایش قرار دارد و طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، نیسان به زودی ممکن است دو خودروی سدان خود را از خط تولید خارج کند.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، منابع آگاه گزارش داده اند که مدل ورسا پس از تولید مدل سال ۲۰۲۵ کنار گذاشته خواهد شد. صحت این گزارش توسط AutoForecast Solutions تأیید می‌شود که می‌گوید تولید آن در آوریل آینده به پایان خواهد رسید. اگر همه این اخبار درست پیش برود، این به معنای مرگ ارزان‌ترین خودرو در آمریکاست. قیمت ورسا از ۱۶۶۸۰ دلار شروع می‌شود که آن را ۴۵۰۰ دلار ارزان‌تر از سنترا می‌کند.

علیرغم قیمت های مقرون به صرفه، میزان فروش آن مانند قبل نیست. در دهه ۲۰۱۰، نیسان به طور منظم سالانه بین ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دستگاه در ایالات متحده می‌فروخت. با این حال، فروش آن به ۱۳۳۹۹ دستگاه در سال ۲۰۲۲ و ۲۴۸۰۷ دستگاه در سال گذشته کاهش یافت. ورسا تنها خودروی سدان زیر تیغ نیست، چراکه آلتیما نیز قرار است تا سال ۲۰۲۶ از خط تولید خارج شود. با این حال، این امکان وجود دارد که این خودرو بتواند نجات یابد، زیرا نیسان در مورد سرمایه‌گذاری برای نسل‌های بعدی این خودرو تصمیم نگرفته است.

تنها زمان مشخص خواهد کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد، اما فروش آلتیما از زمان پاندمی کووید۱۹ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در اواسط دهه ۲۰۱۰، نیسان سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه آلتیما به مدت پنج سال متوالی فروخت. سپس فروش کاهش یافت و در نهایت در پایان دهه مذکور به حدود ۲۰۰ هزار دستگاه رسید. با این حال، در سال‌های اخیر، نیسان تنها ۱۳۹۹۵۶ دستگاه آلتیما در سال ۲۰۲۲ و ۱۲۸۰۳۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ فروخته است.
این ها هنوز هم اعداد آبرومندانه‌ای قلمداد می‌شوند، بنابراین می‌توانید درک کنید که چرا نیسان ممکن است به فکر تولید نسل‌های جدید این مدل باشد. با این حال در صورت ادامه تولید، آلتیما ممکن است به عنوان یک خودروی هیبریدی یا پلاگین هیبریدی به بازار بازگردد.

از طرف دیگر اگر نیسان تصمیم بگیرد آلتیما را کنار بگذارد، سنترا را به عنوان تنها سدان باقیمانده خود در آمریکا باقی می‌گذارد، زیرا ماکسیما در سال ۲۰۲۳ کنار گذاشته شد. فروش سنترا در سال گذشته تنها به ۱۰۹۱۹۵ دستگاه رسید، اما اندازه آن و قیمت ۲۱۱۸۰ دلار، این خودرو را در موقعیت مناسبی در بازار قرار می‌دهد.
نیسان در مورد جزییات این خبر اظهار نظر نکرد، اما یک سخن‌گوی شرکت گفته است که خودروهای سدان بخش مهمی از استراتژی محصولات این شرکت باقی می‌مانند. وی افزود که نیسان قرار است در این مورد، در آینده نزدیک یک سدان برقی عرضه کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.