مهدی خطیبی رفت ؛ علیمردان عظیمی آمد

مدیرعامل ایران خودرو رفتنی شد ؟
مدیرعامل ایران خودرو رفتنی شد ؟

مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو برکنار شد و علیمردان عظیمی جایگزین وی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، با توجه به حواشی پیش آمده در عرضه های بدون ضابطه و ایجاد حواشی فراوان و همچنین وجود شائبه در صورت های مالی ایران خودرو، مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو برکنار شد و علیمردان عظیمی جایگزین وی شد.

چندی پیش بود که پایگاه خبری اسب بخار با انتشار خبر اختصاصی فروش هایما ۸S به مدیران شرکت ایران خودرو، اطلاعاتی را در خصوص فروش های بی ضابطه ی این شرکت در اختیار مردم قرار داد و همین امر را می توان سرآغازی بر حواشی عرضه های بی ضابطه ایران خودرو دانست.

طی ماه‌های اخیر خبرهایی از فروش غیرقانونی و بدون نوبت خودرو به دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی منتشر شد که این موضوع با واکنش تند رئیس‌جمهور و دستور پیگیری آن روبه‌رو شد. در این خصوص نکته مهم و جالب توجه اینکه بررسی شیوه‌های عرضه و فروش محصولات گروه ایران‌خودرو که در صورت مالی اعلام شده، نشان می‌دهد حدود ۸ درصد از تولیدات گروه در ۶ ماهه ۱۴۰۱ در قالب پیش‌فروش، فروش فوق‌العاده و فوری و نقد و اقساط نبوده و به‌شکل «سایر روش‌ها» عرضه شده است. با فرض اینکه پیش‌فروش، فروش فوق‌العاده و فوری و نقد و اقساط مربوط به فرآیند قرعه‌کشی بوده، این شائبه ایجاد می‌شود که ۸ درصد فوق خارج از فرآیند قرعه‌کشی و حتی عرضه در بورس کالا بوده است. نمونه واضح آن، همین عرضه به کارکنان دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی بوده است که اخیرا توسط رسانه‌ها افشا شد.

حال امروز مهدی خطیبی که از تاریخ ۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ با رای اعضای هیئت مدیره ایران خودرو، به عنوان مدیرعامل این شرکت و جانشین مقیمی برگزیده شده بود، با علیمردان عظیمی جایگزین شد.

علیمردان عظیمی
علیمردان عظیمی

علیمردان عظیمی کارشناسی ارشد حقوق از دانشگاه تهران و دکترای حقوق عمومی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارد. در کارنامه عظیمی مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره شرکت هایی چون فنرسازی زر، توسعه بازرگانی برنا، سایپا پرس، مدیرکل دفتر مرکز حقوقی، مدیر کل بازرسی گروه سایپا، مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا و ریاست هیئت مدیره سایپا به چشم می آید.

۳.۹ امتیاز از ۱۶ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.