بی وای‎ دی اولین MPV برقی خود را عرضه می‌کند

اولین MPV برقی بی وای دی
اولین MPV برقی بی وای دی

بی وای دی، تولیدکننده پیشرو خودروهای برقی در چین، با عرضه مدل ام۶ خود که اولین خودروی چندمنظوره یا مینی‌ون (MPV) برقی در اندونزی است، وارد یک بازار کلیدی دیگر برای خودروهای برقی شده است.

آریزو 8 آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، ام۶ که روز دوشنبه رونمایی شد، در حالی وارد بازار می‌شود که پیش‌بینی می‌شود فروش خودروهای برقی در این منطقه همچنان افزایش یابد.
بی وای دی، ام۶ را در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی خودروی اندونزی معرفی کرد. انتظار می رود ام۶ به عنوان اولین خودروی مینی‌ون برقی این منطقه منجر به افزایش بیش تر تقاضای رو به رشد خودروهای برقی در اندونزی شود.
ام۶ در سه تریم استاندارد ۷ سرنشین، سوپریور ۷ سرنشین و سوپریور کاپیتان ۶ سرنشین موجود است.

قیمت ها از ۳۷۹ میلیون روپیه اندونزی یا حدود ۲۳,۴۰۰ دلار شروع می‌شوند. قیمت تریم سوپریور کاپیتان از ۴۲۹ میلیون روپیه (۲۶,۵۰۰ دلار) شروع می‌شود، در حالی که، مدل سوپریور ۴۱۹ میلیون روپیه (۲۵,۹۰۰ دلار) قیمت دارد.
ام۶ برقی با باتری‌های ۵۵.۴ کیلووات ساعتی یا ۷۱.۸ کیلووات ساعتی بی وای دی بلید موجود است که به ترتیب تا ۲۶۱ مایل (۴۲۰ کیلومتر) و ۳۲۹ مایل (۵۳۰ کیلومتر) پیمایش را ارائه می‌دهند. با شارژ سریع ۱۱۵ کیلوواتی، ام۶ می‌تواند در ۴۰ دقیقه از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ شود.

بی وای دی ام۶ براساس خودروی سانگ مکس ساخت همین شرکت ساخته شده است. شما می‌توانید یک طراحی مشابه را در هر دو مدل مشاهده کنید. با این حال، ام۶ شامل عناصر مدرن خودروهای برقی مانند چراغ‌های جلوی LED باریک، پنل مشبک بسته و لوگوی بزرگ بی وای دی در جلو است.
بی وای دی اعلام کرد که ام۶ به رانندگان اندونزیایی امکان «سفر هوشمندتر و سبزتر» را ارائه می‌دهد و این شرکت در عین حال بر تعهد خود در منطقه تأکید می‌کند.

فضای داخلی خودرو با آخرین فناوری و نرم افزار این شرکت، از جمله صفحه نمایش سرگرمی چرخشی ۱۲.۸ اینچی با پشتیبانی اپل کار پلی و دی‌لینک، طراحی شده است.

ام۶ با طول ۴۷۱۰ میلی‌متر، عرض ۱۸۱۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۹۰ میلی‌متر، تقریباً به اندازه تویوتا اینووا (۴۷۳۵ میلی‌متر در ۱۸۳۰ میلی‌متر در ۱۷۹۵ میلی‌متر)، یکی از پرفروش‌ترین مینی‌ون‌ها در اندونزی است.
این خودروی برقی جدید در حالی ارائه می‌شود که دولت اندونزی برنامه های بلندپروازانه برای فروش ۵۰ هزار خودروی برقی در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرده است. داده‌های انجمن خودروسازان اندونزی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، ۱۷۵۰۱ خودروی برقی در این منطقه فروخته شده، که ۷۰ درصد بیش تر از سال قبل از آن است. اگرچه هیوندای و وولینگ بیش ترین فروش را در سال گذشته به خود اختصاص دادند، بی وای دی و دیگر سازندگان خودروهای برقی چینی در حال افزایش فروش خود در منطقه هستند.

انتظار می‌رود بی وای دی در سال ۲۰۲۶ تولید خودروهای برقی را در اندونزی آغاز کند. این کارخانه ۱.۳ میلیارد دلاری طبق انتظارات باید بتواند سالانه ۱۵۰ هزار خودروی برقی بسازد. این شرکت پیش‌تر مدل‌های پرفروش دیگری از جمله دلفین و آتو۳ را در این منطقه به فروش رسانده است.

بی وای دی در حالی اولین مینی‌ون برقی را در اندونزی معرفی کرد که این سازنده خودروهای برقی به بازارها و بخش‌های جدید گسترش می‌یابد. خودروهای جدیدی مانند پیکاپ شارک، شاسی‌بلند سایز متوسط Sea Lion 07 و ابرخودروی برقی یانگوانگ، در بازارهای سراسر جهان مشاهده شده‌اند، زیرا بی وای دی ردپای جهانی خود را گسترش می‌دهد.

اگرچه در سه‌ماهه دوم سال جاری بی وای دی مجدداً پس از تسلا پرفروش‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی جهان شد، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این شرکت می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۴ عنوان پرفروش‌ترین خودروساز برقی را دوباره به دست آورد. با عرضه مدل‌های جدیدی مانند ام۶، شارک و Sea Lion 07 در بازارهای کلیدی خارج از چین، بی وای دی انتظار دارد این مسیر در نیمه دوم سال ادامه یابد. اکنون باید دید که آیا بی وای دی با خودروهای برقی جدیدی که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند، از تسلا پیشی خواهد گرفت؟

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.