قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار پیش از آغاز فروش رسمی

قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار آزاد
قیمت گذاری بهمن دیگنیتی پرایم در بازار آزاد

در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹ شاهد بودیم که تصاویر نسخه های پلاک ملی بهمن دیگنیتی پرایم در فضای مجازی منتشر شد. از سویی در همان روزهای گروه بهمن هرگونه فروش و یا پیش فروش این کراس اوور مونتاژی را تکذیب کرده بود و حال می بینیم که با انتشار گسترده آگهی های فروش دیگنیتی، این کراس اوور تک دیفرانسیل در بازار آزاد قیمت گذاری و عرضه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، بر اساس سوالات مطرح شده از سویی مخاطبان این رسانه در مورد نحوه عرضه بهمن دیگنیتی، مشخص شد که هنوز به صورت رسمی پیش فروش و یا شرایط فروش فوری برای محصول جدید گروه بهمن اعلام نشده است. اما این خودروساز بخش خصوصی به رسم گذشته و مانند شرکت هایی چون کرمان موتور، خودروسازان بم، ریگان خودرو و… پیش از آغاز فروش رسمی، تعدادی از تولیدات اولیه دیگینتی را به سهمیه نمایندگی های خود اختصاص داده است. برخی خودروسازان خصوصی با این کار به دنبال جذب سرمایه اولیه بدون نیاز به تشریفات اداری هستند و برخی دیگر هم برای حضور فیزیکی محصول جدیدشان در نمایندگی ها و کاهش هزینه ها، سری اول تولیداتشان را به عاملیت ها اختصاص می دهند. این نوع رویکرد خودروسازان خصوصی سال ها است که در بازار کشور دیده می شود. اما با نوسان های قیمتی و مشکلات اقتصادی پیش آمده، نمایندگی های این شرکت ها بر خلاف گذشته به جای نگه داشتن سهمیه خود، اقدام به واگذاری آن به مصرف کنندگان نهایی می کنند و نمی خواهند تا سرمایه های چند میلیارد تومانی خود را به خرید چند دستگاه خودروی جدید اختصاص دهند.

مدیران 777 مدیران 777

با این حال نمی توان منکر رفتارهای ضد و نقیض گروه بهمن شد. در روزهایی که گروه بهمن خبر آغاز تولید رسمی دیگنیتی را اعلام می کند، شاهد هستیم که از هفته های گذشته نسخه های پلاک ملی این خودرو وارد جاده ها شده است. از سویی در شرایطی هرگونه فروش دیگنیتی پرایم تکذیب می شود که نمایندگی های این شرکت در فضای مجازی آگهی های فروش مختلفی را منتشر می کنند. اما با گذر از این مسائل حاشیه ای، شاهد هستیم که بازخورد فعالان فضای مجازی نسبت به این خودرو قابل قبول بوده و از سویی می توان پیش بینی کرد که در سال ۱۴۰۰ با آغاز فروش رسمی دیگنیتی پرایم، موفقیتی جدید برای گروه بهمن و شرکت بهمن موتور ثبت می شود.

دیگنیتی پرایم چقدر در بازار آزاد قیمت گذاری شده است؟

پیش از آغاز سال جدید مدیران ارشد بهمن موتور گفته بودند که دیگنیتی پرایم با قیمت ۷۶۰ میلیون تومان به فروش خواهد رسید. اما نمایندگی های این شرکت سهمیه خود را با قیمتی حدود ۸۳۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان به مشتریان فروختند و امروز شاهد هستیم که برخی دلالان، قیمت بازار آزاد دیگنیتی پرایم را در محدوده ۸۸۰ تا ۹۱۰ میلیون تومان تعیین کرده اند. البته در این میان برخی افراد برای جو سازی کاذب قیمت این کراس اوور جدید را فراتر از ۹۵۰ میلیون تومان اعلام کرده اند و در واقعیت می بینیم که واکنش مثبتی از سوی مشتریان نسبت به این قیمت ها نشان داده نشده است. همچنین از نگاه فعالان بازار خودرو اگر گروه بهمن در هفته های آتی فروش رسمی دیگنیتی پرایم را با قیمتی کمتر از ۸۰۰ میلیون تومان آغاز کند، قطعاً قیمت بازار آزاد این کراس اوور کمتر از ۸۶۰ میلیون تومان خواهد شد. همچنین با توجه به آغاز عرضه برخی رقبای جدید دیگنیتی در روزهای آتی، احتمال آن زیاد است که قیمت کراس اوور مونتاژی گروه بهمن بیشتر از سطح توقع در بازار آزاد شکسته شود.

معرفی کوتاه بهمن دیگنیتی پرایم :

بهمن دیگنیتی پرایم یک کراس اوور مونتاژی است که این روزها به مرحله تولید در ایران رسیده و در اصل، نسخه ایرانی ix5 به حساب می آید. این کراس اوور سبک طراحی کوپه را دارد و به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر ۱۴۸ اسب بخار با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر مجهز است. همچنین جعبه دنده اتوماتیک CVT توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی دیگنیتی پرایم می رساند. سقف پانوراما، فرمان کمکی برقی، رینگ آلومینیومی، درِ صندوق برقی، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تریم داخلی چرم، تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، دوربین ثبت وقایع و… از جمله امکانات دیگنیتی پرایم است. در حال حاضر دیگنیتی پرایم با دو تریم داخلی مشکی و مارون در کارخانه بهمن موتور مونتاژ می شود.

حتماً ببینید: ویدیوی تست و بررسی بهمن دیگنیتی پرایم در اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.