واردات خودروهای اشکودا در چه مرحله ای است؟

واردات خودروهای اشکودا در چه مرحله ای است؟
واردات خودروهای اشکودا در چه مرحله ای است؟

بر خلاف ادعا و تبلیغات پارس ساتر هوشمند، گویا هنوز این شرکت گام های جدی را برای واردات خودروهای اشکودا برنداشته و برخی شرکت های دیگر به دنبال عرضه محصولات سواری این نشان اروپایی در بازار ایران هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، چندی پیش شرکت پارس ساتر هوشمند که در رسانه ها به مزین خودرو معروف است، تبلیغات محیطی اشکودا را در شهر تهران آغاز کرد و خبر از این داد که برنامه عرضه خودروهای سواری این نشان اروپایی را به صورت وارداتی دارد. اما با گذشت زمان دیدیم که در پذیره نویسی اولیه خودروهای وارداتی در بورس کالا، خبری از نشان اشکودا و نام پارس ساتر هوشمند نبود و حال برخی منابع آگاه می گویند که شرکت های دیگر برای واردات خودروهای سواری اشکودا در تلاش هستند.

در حال حاضر شرکت هایی مانند کوشا خودرو نگین، ماموت خودرو، آرین موتور پویا، کرمان موتور، سایپا و پارسیان موتور مانلی برای واردات ۴۴ هزار دستگاه خودروی سواری از کیا، رنو، فولکس واگن، میتسوبیشی، هیوندای، چانگان و فیات اعلام آمادگی کرده اند و انجمن واردکنندگان خودرو و وزارت صمت نیز، درخواست آن ها را تایید کرده است. اما می بینیم که در این فهرست نام پارس ساتر هوشمند و اشکودا دیده نمی شود و همین اتفاق سبب شده است تا گمانه زنی هایی برای واردات این نشان اروپایی توسط شرکت های دیگر مطرح شود.

پیش از این شرکت هایی چون دیار خودرو و ماموت خودرو به دنبال واردات محصولات اشکودا بودند و پس از اینکه پارس ساتر هوشمند بیلبوردهای تبلیغاتی اشکودا را اکران کرد، اختلاف هایی میان این شرکت ها رقم خورد. اما حال که بحث ثبت سفارش ۴۴ هزار خودروهای وارداتی مطرح شده و نامی از اشکودا دیده نمی شود، این احتمال وجود دارد که پارس ساتر هوشمند نتوانسته باشد تا گام های جدی را در بحث واردات محصولات سواری اشکودا بر دارد و شاید در آینده نزدیک شرکت های دیگری هم برای واردات محصولات این خودروساز جمهوری چک اقدام کنند. نشان اشکودا یکی از زیرمجموعه های گروه فولکس واگن است و از نظر پایه فنی و پلفترم، اصول محصولات فولکس واگن را رعایت می کند.

۴.۴ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.