آریزو 8 در روسیه چند؟

آریزو 8 در روسیه
آریزو ۸ در روسیه

طی روزهای گذشته شرکت چری به طور رسمی آریزو ۸ را برای بازار روسیه رونمایی و قیمت گذاری کرد.

مدیران 777 مدیران 777

مسئولان کمپانی چری در تعریف سدان آریزو ۸ معتقدند که این سدان نسبتاً بزرگ، پرچم‌دار سگمنت سدان های این برند چینی و رقیبی برای محصولات نام‌ داری نظیر هیوندای سوناتا، کیا K5، هوندا آکورد و… خواهد بود. فارغ از این تعاریف، به زودی شاهد حضور آریزو ۸ در بازار ایران خواهیم بود که می تواند لقب لوکس ترین سدان مونتاژی ایران را به خود اختصاص دهد. اما در این محتوا به تیپ بندی و قیمت آریزو ۸ در روسیه خواهیم پرداخت؛ کشوری که در زمینه تحریم ها، آشفتگی و عقب ماندگی صنعت خودرو دست کمی از ایران ندارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تیپ بندی آریزو ۸ در روسیه

آریزو 8 در روسیه
آریزو ۸ در روسیه

آریزو ۸ در سه تیپ پرستیژ، آلتیمیت پکیج و آلتیمیت SE در روسیه عرضه خواهد شد که هر سه تیپ به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه مجهز هستند. تیپ پرستیژ این خودرو دارای امکاناتی همچون رینگ های ۱۸ اینچی، چراغ های ال ای دی، مه شکن، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، سیستم کنترل پایداری، شش ایربگ، سنسور نور و باران، شیشه جلو آکوستیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درِ صندوق برقی، تریم چرم داخلی، گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو، تهویه اتومات، کلاستر و مانیتور یکپارچه با نمایشگر ۲۴.۶ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف و… است. تیپ پایه یا همان پرستیژ قیمتی برابر با ۳,۳۹۹,۹۰۰ روبل معادل ۴۰۷۰۰ دلار دارد.

آریزو 8 در روسیه

تیپ بعدی یا همان آلتیمیت پکیج علاوه بر موارد بالا به اقلامی نظیر سقف پانورامیک، ۱۲ اسپیکر، هشدار برخورد از عقب، ۴ ایربگ بیش تر (مجموعه ۱۰ ایربگ) ، یونیزاسیون هوای کابین و… نیز تجهیز شده است. قیمت این تیپ ۳,۴۹۹,۹۰۰ روبل معادل با ۴۲ هزار دلار اعلام شده است. در نهایت، تیپ آخر هم ۳,۵۴۹,۹۰۰ روبل برابر با ۴۲۵۰۰ دلار، تعیین قیمت شده، آپشن های این تیپ هنوز رسماً اعلام نشده است. در خبرها اعلام شده است فروش آریزو ۸ تا پیش از پایان ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

سخن پایانی

همان طور که مشخص است، بازار روسیه نیز مانند ایران چندان حال و روز خوبی ندارد و یک خودروی نهایتاً ۲۰ تا ۲۵ هزار دلاری با حدود دو برابر قیمت جهانی به فروش می رسد. باید منتظر ماند و دید آریزو ۸ با پیشرانه ۲ لیتری توربو در نهایت با چه قیمتی در بازار ایران عرضه خواهد شد و تا چه زمانی مردم باید از جیب‌شان تاوان زیاده‌خواهی برخی افراد یا عقل سلیم آن ها را بدهند!

آریزو ۸ در روسیه چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو در روسیه به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر به همراه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه مجهز است.

آریزو ۸ در روسیه چند تیپ دارد؟

آریزو ۸ در سه تیپ پرستیژ، آلتیمیت پکیج و آلتیمیت SE در روسیه عرضه خواهد شد.

آریزو ۸ در روسیه چه قیمتی دارد؟

تیپ پایه یا همان پرستیژ قیمتی برابر با ۳,۳۹۹,۹۰۰ روبل معادل ۴۰۷۰۰ دلار دارد. قیمت تیپ آلتیمیت ۳,۴۹۹,۹۰۰ روبل معادل با ۴۲ هزار دلار اعلام شده است. در نهایت، تیپ آلتیمیت SE هم ۳,۵۴۹,۹۰۰ روبل برابر با ۴۲۵۰۰ دلار، تعیین قیمت شده، آپشن های این تیپ هنوز رسماً اعلام نشده است.

۴ امتیاز از ۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.