تولید آسنا اتوماتیک آغاز شد + تصاویر

تولید آمیکو آسنا اتوماتیک آغاز شد
تولید آمیکو آسنا اتوماتیک آغاز شد

با توجه به تصاویر به دست آمده از مراسم اخیر شرکت آمیکو، به نظر می رسد که تولید آسنا اتوماتیک آغاز شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، شرکت ارس خودرو دیزل ( آمیکو ) که سابقه چندین ساله ای در تولید خودروهای سنگین کار و تجاری از خود به جا گذاشته است، با آسنا دستی توانست جایگاه مناسبی در بازار پیکاپ برای خود کسب کند. این شرکت پس از عرضه این محصول وعده داد که مدل اتوماتیک این محصول را نیز روانه بازار خواهد کرد. حال به تصاویر به دست آمده نشان می دهد که تولید اولیه آسنا اتوماتیک آغاز شده است.
پیشتر و در اوایل سال جاری مدیر فروش آمیکو اعلام کرده بود که در نیمه دوم سال و اوایل پائیز آمیکو دو محصول جدید را عرضه خواهد کرد. حال پس از آغاز فروش میکسر ۲۶۳۱ ، آسنا اتوماتیک نیز با توجه به تصاویر منتشر شده به زودی عرضه خواهد شد. البته هنوز به صورت رسمی این خبر از سوی آمیکو اعلام نشده است. با این حال با توجه به رونمایی و عرضه پیکاپ های جدید از سوی سایر تولید کنندگان حاضر در این کلاس، به نظر می رسد که به زودی زمان رونمایی و عرضه این خودرو نیز اعلام خواهد شد.

مشخصات فنی آسنا اتوماتیک :

پیشرانه آمیکو آسنا فیس لیفت، ۲٫۴ لیتر حجم دارد و می تواند ۲۱۸ اسب بخار را با گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تولید کند. این پیشرانه از سری MIVEC میتسوبیشی است و در رده ۴K2 این کمپانی قرار می گیرد. با توجه به فناوری توربو شارژر دیگر قرار نیست در آسنا فیس لیفت از سیستم سوخت گاز طبیعی استفاده شود. توان این پیشرانه در پیکاپ جدید آمیکو از طریق یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک (شش دنده جلو + یک دنده عقب) به چرخ های عقب و جلو می رسد. حالت برفی، تیپ ترونیک و… در این جعبه دنده اتوماتیک وجود دارد. این جعبه دنده به سفارش آمیکو ساخته شده و تامین آن بر عهده کمپانی ” پانچ ” شعبه فرانسه است.

هنوز آمیکو اعلام نکرده که کدام سری از جعبه دنده های اتوماتیک پانچ را سفارش داده است، اما احتمال دارد جعبه دنده اتوماتیک سری GM 6L50 یا GM 6L45 روی آسنای جدید نصب شود. این جعبه دنده توسط کمپانی ” جنرال موتورز ” طراحی شده و در حال حاضر در کمپانی پانچ فرانسه تولید می شود. سابقه استفاده از این سری جعبه دنده های اتوماتیک پانچ در محصولات کمپانی ب ام و، کادیلاک، هولدن و شورلت دیده می شود.

امکانات جدید در آسنا اتوماتیک :

آسنا اتوماتیک قرار است تا با امکاناتی مانند دو کیسه هوا، تریم داخلی چرم، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ ها و… به بازار بیاید. البته این بخشی از امکانات مشخص شده برای آسنا اتوماتیک است و احتمالاً در معرفی رسمی، جزئیات کامل امکانات رفاهی و ایمنی آن منتشر می شود.

علی طجوزی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.