۸۰۰ اسب بخار قدرت برای نسخه AMG 63 از نسل جدید مرسدس بنز کلاس S

مرسدس بنز S کلاس

در کنار تمام شایعه ها و اخبار منتشرشده از طراحی داخلی و تکنولوژی های استفاده شده در «مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱»، سرانجام نوبت به انتشار اطلاعاتی از نسخه های پرفورمنس بالای این خودرو رسیده است. بله! درباره نسخه قدرتمند لوکس ترین سدان مرسدس بنز صحبت می کنیم!

مدیران 777 مدیران 777

با توجه به حضور خودروسازان بسیاری در بازار، به نظر می رسد که آینده خودروهای پرفورمنس بالا هم با الکتریکی شدن گره خورده است. ظاهراً «ب ام و» این روزها چشم های خود را به “M5” الکتریکی دوخته است. بنابراین، طبیعی است که مرسدس بنز هم از بازار سدان های لوکس الکتریکی سهم خواهی کند، حتا اگر سدان الکتریکی بنز، یک کلاس بزرگ تر باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

این موضوع که نسل جدید “AMG S63” با تمام شکوه و جلالش الکتریکی می شود، تأیید شده و این خبر در مقاله وب سایت “Car Magazine” هم آورده شده است. در حالی که تا امروز، بیش تر روایت ها و خبرها پیرامون نسخه میان رده “S500” بوده است. خودرویی که به یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر مجهز شده و ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. اما هنوز اطلاعاتی درباره شاسی، سیستم های ایمنی و سیستم های کمک راننده استفاده شده در این خودرو، در دست نداریم.

مرسدس بنز S

در خصوص پیشرانه های قابل انتخاب، قبلاً صحبت هایی به میان آورده اند. برای طرف داران دیزل، دو تریم S350d و S400d قابل خریداری هستند. در مدل های بنزینی، دو نسخه ۶ سیلندر S450 و S500 به فروش گذاشته می شوند و مدل S580 هم به عنوان تنها نسخه ۸ سیلندر از S کلاس جدید در دسترس مشتریان است. اما مدل ۱۲ سیلندر این خودرو، که با برند «می باخ» و به عنوان پرچم دار مرسدس بنز وارد عرصه می گردد، از سیستم هیبرید استفاده می کند و با کد S650 شناخته می شود. اما اگر اهل سرعت هستید و به دنبال چابک ترین S کلاس می گردید، باید منتظر AMG S63 بمانید! یک تانک ۸۰۰ اسب بخاری که شتاب صفر تا ۹۹ کیلومتر بر ساعت را در زمان کم تر از ۳٫۵ ثانیه پر می کند.

اکنون ما مطمئن شده ایم که انتشار این اعداد و ارقام، مهر تأییدی بر ورود احتمالی S63e به بازار است. این خودرو همان طور که انتظار می رود، از پیشرانه تویین توربو V8 به حجم ۴٫۰ لیتر و با قدرت ۶۰۳ اسب بخار بهره خواهد گرفت که البته در ادامه راه، یک موتور الکتریکی ۲۰۱ اسب بخاری هم به یاری‌اش می آید. با معرفی رسمی S کلاس جدید در ماه سپتامبر پیشِ رو، قطعاً باید منتظر انتشار اطلاعات جدید ازAMG S63 هم باشیم. خودرویی که سال آینده مهمان جاده های دنیا خواهد بود.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.