یک سدان کوپه دیفرانسیل عقب از مزدا در راه است

یک سدان کوپه دیفرانسیل عقب از مزدا در راه است
نسخه تولید انبوه مفهومی «مزدا ویژن»، که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده بود، در نمایشگاه خودروی توکیو در ماه اکتبر معرفی می شود. این خبر از وب سایت ژاپنی “Best Car” نقل شده است و مشخص نیست منبع ادعای آن ها کجاست. گویا قرار است نسخه تولیدی نیز همچون مدل نمایشی، به صورت چهاردَر عرضه شود. البته بعید است فروش این خودرو زودتر از سال ۲۰۲۲ آغاز شود.
پس از شایعه های فراوان، سدان چهاردَر دیفرانسیل عقب مزدا آماده ورود به خطوط تولید است. به نظر این خودرو از موتور ۳٫۰ لیتری ۶ سیلندر جدید این کمپانی استفاده می کند. این پیشرانه جدید با سیستم احتراق داخلی نوین مزدا کار می کند و از تکنولوژی mild-hybrid نیز برخوردار است. رسانه های ژاپنی می گویند مزدا موفق به استخراج ۳۴۵ اسب بخار قدرت از پیشرانه مذکور شده است.
مفهومی ویژن کوپه چهاردَر، استایل ظاهری خود را وام دار مفهومی RX-Vision در سال ۲۰۱۵ است. هر دو خودرو از المان های ظاهری همچون کاپوت بلند و کشیده و حالت رو به عقب رفته اتاق بهره می برند. ویژن کوپه را می توان نقطه اوج حماسه زبان طراحی کودو مزدا دانست. اما هنوز مشخص نیست نسخه تولیدی، تا چه حد می تواند آرمان گرایی مدل مفهومی را در خود حفظ کند.
یک سدان کوپه دیفرانسیل عقب از مزدا در راه است
سال هاست شایعاتی از توسعه یک پلت فرم دیفرانسیل عقب از سوی مزدا شنیده می شود. برخی می گویند ممکن است این پروژه در همکاری با «تویوتا» شکل گرفته باشد. درواقع شاید این پلت فرم، ساختار پایه نسل بعدی لکسوس های IS و GS شود. در حالی که گزارش هایی از تلاش لکسوس برای طراحی کوپه جدیدی در حدفاصل دو مدل RC و LC نیز شنیده شده است! ماه مارس ۲۰۱۹ روابط عمومی شرکت مزدا اعلام کرد تکنولوژی mild-hybrid این کمپانی در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ به حالت اجرایی درمی آید. یعنی همان زمانی که می تواند آبستن معرفی ویژن کوپه چهاردَر به بازار باشد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777


سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.