کدام شرکت های خودرویی از سامانه ی نیما استفاده می کنند؟

لیست دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه خودرو
با انتشار آمار رسمی بانک مرکزی از دریافت کنندگان ارز دولتی و استفاده کنندگان از سامانه ی نیما، مشخص شد که بسیاری از خودروسازان کشور و واردکنندگان، امروز به سمت مبادله در سامانه ی نیما رفته اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با اینکه رایج شدن استفاده از سامانه ی نیما می توان خبر از بازگشت ثبات نسبی در خودروسازی ها را به ما بدهد، اما می توان اینگونه تحلیل کرد که با توجه به فاصله زیاد میان ارز دولتی و ارز در سامانه ی نیما، باید منتظر افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی مخصوصا محصولاتی که در خودروسازان خصوصی مونتاژ می شوند، باشیم.
یکی دیگر از نکته های مهم این است که اکثر شرکت های واردکننده ارز مورد نیاز خود را از سامانه ی نیما تامین کرده اند و از طرفی می بینیم که حجم دریافت ارز خودروسازان در این سامانه زیاد بوده و گاهی از ارز دریافتی شرکت ها به صورت دولتی فراتر رفته است. چند روز پیش، با رسمی شدن دریافت ارز نیمایی توسط شرکت مدیران خودرو شامد آن بودیم که این شرکت قیمت محصولات چری و ام وی ام را تا ۵۵ درصد افزایش داد. بدیهی است که اگر سطح درخواست ارز خودروسازان در سامانه ی نیما افزایش پیدا کند، باید در هفته های جاری با قیمت های جدید محصولات مختلف خودروسازان خصوصی رو به رو شویم. ایران خودرو هم به عنوان یک خودروساز دولتی حجم قابل توجهی از نیاز خود را از سامانه ی نیما دریافت کرده و می توان اینگونه گفت که شاید برخی محصولات این شرکت با داخلی سازی کمتر باید منتظر افزایش قیمت باشند.
اما نکته ی جالبتر در فهرست دریافت کنندگان ارز دولتی و نیما این بود که نام برخی شرکت های خودروساز و واردکننده در هیچکدام نبود و مدیران آن ها اعلام می کنند که به خاطر افزایش نرخ ارز مجبور به بالا بردن قیمت ها شده اند! حال سوال اینجاست که چه کسی مسئول پیگیری صحبت های مدیران این شرکت ها خواهد بود و آیا امکان دارد که نام اقتصادی شرکت های مورد نظر در سیستم نیما و ارز دولتی به شکلی دیگر ثبت شده باشد؟

مدیران خودرو
اطلس خودرو
آسان موتور
بهمن موتور
سیبا موتور
آرمان موتور کویر
جهان نوین آریا
گروه صنعتی ایران خودرو
کرمان موتور
رامک خودرو
کیان موتور وارنا
ماموت دیزل
ماموت خودرو

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.