چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟

چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
با این که واردات خودرو ممنوع است و صنعت خودروی کشور هم سخت ترین روزهای خود را تجربه می کند، اما حضور در سومین دوره از نمایشگاه خودروی تهران می تواند برای بسیاری از خودروسازان اهمیت زیادی داشته باشد. بدیهی است که هر خودروسازی در این مهم ترین گردهمایی صنایع خودروی کشور حضور داشته باشد، می تواند در گام نخست به مشتریان و مخاطبان این صنعت ثابت کند که در شرایط سخت کنونی مسیر ادامه حیات را پیش گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با این وجود نمی توان منکر آن شد که با ادامه ممنوعیت واردات خودرو و از سویی دیگر خروج برخی برندهای خودروسازی از ایران، تا حد قابل توجه ای هیجان و جذابیت این نمایشگاه افت می کند، اما براساس تجربه سال های گذشته، حدود هفت شرکت واردکننده در نمایشگاه خودروی تهران حضور فعال داشتند و بیش ترین بار جذب مخاطب، بر دوش خودروسازان و مونتاژکاران بوده است. برخی شنیده ها هم حاکی از آن است که با وجود عدم حضور واردکنندگان در سومین نمایشگاه خودروی تهران ( در صورت ادامه ممنوعیت واردات خودرو )، برخی شرکت های تولید کننده و مونتاژ کننده جدید جای آن ها را پر
می کنند و گویا برخی برندهای خارجی همچنان حضور مستقیم در این نمایشگاه را در شرایط تحریم ادامه می دهند.
با این وجود شنیده ها حاکی از آن است که برخی شرکت کنندگان در سومین نمایشگاه خودروی تهران با محصولات جدید خود به شهر آفتاب می آیند و در حال تدارک مراسم رونمایی خودروهای شان در این گردهمایی هستند. در این بخش به محصولات جدید در این نمایشگاه می پردازیم:

۱- چری آریزو۶
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
گویا قرار است ” مدیران خودرو ” براساس برنامه از پیش تعیین شده، چری آریزو۶ را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی و قیمت گذاری کند. چند شب پیش، این شرکت معرفی اولیه آریزو۶ را در قالب یک کلینیک خودرو انجام داد و حال شنیده ها حاکی از آن است که به زودی برنامه رونمایی و آغاز فروش آن را در پیش دارد. چری آریزو۶ جدیدترین سدان شریک تجاری مدیران خودرو شناخته می شود که قرار است به صورت مونتاژ داخل به دست مشتریان ایرانی برسد. با توجه به افزایش بهای ارز مرجع برای خودروسازان و همچنین رویکرد جدید شرکت های خودرویی خصوصی، احتمال دارد چری آریزو۶ قیمتی فراتر از ۲۰۰ میلیون تومان را داشته باشد.

۲- جک S7
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
این روزها در فضای مجازی تصاویری از دو دستگاه جک S7 پلاک گذر موقت دیده می شود. این خودروها برای شرکت ” کرمان موتور ” هستند و در حال حاضر مراحل تست جاده ای را پشت سر می گذارند. کرمان موتور چند هفته ای است که صحبت در مورد جک S7 را آغاز کرده و مدیران آن گفته اند که این کراس اوور جدید و هفت نفره را امسال تولید می کنند. با توجه به محبوبیت نشان جک در میان مشتریان ایرانی، احتمال آن زیاد است که کرمان موتور مراسم رونمایی از جک S7 را در سومین نمایشگاه خودروی تهران برگزار کند. این خودرو از نظر امکانات رفاهی و ایمنی در سطح به نسبت بالایی قرار دارد و با توجه به شرایط کنونی می توان توقع قیمتی فراتر از ۲۰۰ میلیون تومان را برای آن داشت.

۳- فودی لندفورت
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
شرکت ” زامیاد ” به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه خودروسازی ” سایپا “، چند وقتی است که برنامه تولید یک خودرو در کلاس سواری ها را دارد. با توجه به گفته مدیران این شرکت و همچنین شواهد، زامیاد می خواهد فودی لندفورت را به عنوان یک شاسی بلند چینی به خط تولید خود آورد. با توجه به این که امسال این شرکت برنامه عرضه لندفورت را دارد، احتمال می رود که زامیاد مراسم رونمایی از این شاسی بلند را در نمایشگاه خودروی تهران برگزار کند تا بتواند از پتانسیل بازدیدکنندگان این گردهمایی مهم استفاده کند. فودی لندفورت خودرویی شاسی بلند و آفرودی به حساب می آید که گویا قرار است با پیشرانه ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک به دست مشتریان برسد. هنوز هیچ قیمتی برای این خودرو اعلام نشده و تنها می توان احتمال داد که از نظر ویژگی ها و کلاس فنی می تواند با فوتون ساوانای ” عظیم خودرو ” رقابت کند.

۴- هن تنگ X5 و X7
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
” عظیم خودرو ” که چند وقتی است یکی از فعالان حوزه تولید خودرو به حساب می آید و به تازگی تولید آزمایشی فوتون ساوانا را آغاز کرده است، با توجه به رویکرد نمایندگی های اش قصد دارد محصولات هن تنگ را به صورت تولید داخل در ایران به فروش رساند. البته هنوز هیچ خودروی تولید داخلی از خط تولید لرستان عظیم خودرو خارج نشده است. با توجه به حضور این شرکت در نمایشگاه خودروی تهران ۹۶، احتمال دارد که در سومین دوره این نمایشگاه حاضر شود و مراسمی را برای رونمایی از هن تنگ X5 و X7 در نظر بگیرد. هن تنگ به عنوان یکی از خودروسازان نوظهور چینی شناخته می شود که فعالیت
رسمی اش را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده است. X5 و X7 محصولاتی هستند که با مشارکت فنی گروه ” زوتی ” و شریک های خارجی اش برای هن تنگ طراحی و مهندسی شده اند.

۵- آفرودر جدید آمیکو
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
شرکت ” آمیکو ” که این روزها با عرضه پیکاپ آسنا توانسته جایگاه مردمی تری را در بازار خودروی کشور به دست آورد و تا حدی از نگاه رانندگان آفرود موفق ظاهر شده است، گویا قصد دارد در آینده نزدیک دو دیفرانسیل جدید و به نسبت قوی تر را به بازار خودروی کشور معرفی کند. شنیده ها حاکی از آن است که این خودروی آفرودی و دو دیفرانسیل جدید مانند آسنا یک پیکاپ بزرگ است. با توجه به حضور به نسبت قوی آمیکو در نمایشگاه خودروی تهران پارسال، احتمال دارد این شرکت به نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ نیز بیاید و با حضور در این نمایشگاه، فرصت رونمایی از محصولی جدید را غنیمت بداند. هنوز هیچ اطلاعات فنی یا تصاویر مستند از محصول جدید آمیکو در دسترس نیست و مدیران این شرکت نیز واکنشی نسبت به این
شنیده ها نداشته اند.

۶- ام جی RX5
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
خودروسازی ” فردا ” که چند وقتی است تولید آزمایشی ام جی RX5 را آغاز کرده است، می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین حاضران در سومین نمایشگاه خودروی تهران به حساب آید. این شرکت که به عنوان شریک تجاری جدید ” ام جی ” و ” سایک” در ایران شناخته می شود، RX5 را در دو تیپ تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در سمنان مونتاژ می کند. با توجه به فرصت مناسب در سومین نمایشگاه خودروی تهران، احتمال دارد که خودروسازی فردا پایان آبان ماه امسال، دو تیپ از ام جی RX5 را در شهر آفتاب رونمایی کند. با توجه به ویژگی های فنی این کراس اوور چینی، می توان احتمال داد که خودروسازی فردا این خودروها را در بازه قیمتی ۱۷۰ تا ۲۷۰ میلیون تومان به بازار عرضه کند.

۷- سایپا رهام
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
رهام محصول جدید خودروسازی ” سایپا ” است. این خودروی سدان که جدیدترین دست آورد ملی صنعت خودروی ایران است، از تابستان امسال حضور در چند نمایشگاه خودروی کشور را تجربه کرده است. بدیهی است که با حضور سایپا در سومین نمایشگاه خودروی تهران، رهام هم در غرفه این شرکت جای خواهد گرفت، اما برخی می گویند با توجه به وعده مدیرعامل این گروه خودروسازی برای عرضه سایپا رهام تا پایان امسال، احتمال دارد پیش فروش و قیمت گذاری این خودرو به صورت رسمی در این نمایشگاه انجام شود و سرانجام نسخه نهایی جدیدترین محصول ملی ایران، پا به نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ بگذارد.

۸- ایران خودرو و احتمال معرفی برخی محصولات جدید
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
سومین نمایشگاه خودروی تهران بهترین فرصت برای اثبات ادامه حیات بزرگ ترین خودروساز کشور است. مدیران این شرکت که در مصاحبه های خود به عرضه برخی محصولات جدید تا پایان امسال اشاره می کنند، می توانند برای اثبات این حرف خود محصولات تکمیل شده جدیدی همچون سمند فیس لیفت، رانا فیس لیفت و… را به این نمایشگاه بیاورند. همچنین معرفی و حضور خودروهای جدیدی همچون پژو ۲۰۶ پلاس ( نسخه جدید و مخصوص ایران خودرو از ۲۰۶ )، هایما فامیلی و دنا پلاس توربوی اتوماتیک هم می تواند جزو جذابیت های نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ باشد.

۹- دیگر شرکت ها و برنامه های شان
چه محصولات جدیدی به سومین نمایشگاه خودروی تهران می آیند؟
برخی احتمال می دهند خودروسازی ” کارمانیا “، ” ریگان خودرو “، ” سیف خودرو ” و چند شرکت خودروساز خصوصی دیگر نیز در این نمایشگاه مانند پارسال حضور داشته باشند. اما هیچ شنیده ای خبر از برنامه های جدید این شرکت ها در آینده نزدیک نمی دهد. به هر حال دیگر خودروسازان کشور هم می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند و با اعلام شرایط جدید فروش خود، حداقل سبک سنتی نمایشگاه های خودروی کشور را حفظ نمایند.

سومین نمایشگاه خودروی تهران از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آبان در شهر آفتاب تهران برگزار می شود. براساس برنامه ریزی های انجام شده احتمال حضور سالن های مخصوص به خودروهای کلاسیک، فضای آزمودن و بررسی خودرو، محوطه حرکت های نمایشی و برنامه های دیگر بسیار زیاد است و تا امروز خودروسازان کشور استقبال خوبی را در مرحله ثبت نام نمایشگاه خودروی تهران ۹۷ داشته اند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.