چهره نهایی تویوتا سوپرا دیده شد

چهره نهایی تویوتا سوپرا دیده شد
خودروی اسپرت تویوتا که بر پایه پلت فرم مشترک با نسل جدید ب ام و Z4 ساخته خواهد شد و مدت هاست صحبت از ورود آن به بازار می شود، در یک قدمی رونمایی قرار دارد. اکنون بنا به تصاویر اینترنتی منتشر شده، چهره اصلی خودرو اندکی آشکار شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

چهره ای که بی شک به برگ برنده ای برای ” سوپرا ” تبدیل خواهد شد. فرم طراحی پوزه و قالب گیری خاص شبکه های ورودی هوا، میراث طراحی به جا مانده از خودرو های فرمول ۱ تویوتا است.
در وب سایت ” Supramkv “، به تازگی تصاویری بدون استتار از نمونه پرتو تایپ تویوتا سوپرای جدید به اشتراک گذاشته شده است. از تصویر مشخص است که سقف این خودرو به سبک دوبل حبابی طراحی شده که به نظر در این بخش از طراحان ایتالیایی، به خصوص زاگاتو، الهام گرفته اند. این خودرو همچنان اشتراک ظاهری فراوانی با مفهومی FT-1 که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، دارد. اما اگر از دیدن ورودی های هوای ترسناک روی سپر تعجب کرده اید، بد نیست بدانید این ها نیز به عنوان یک المان، از مفهومی GR Supra Racing گرفته شده اند، در حالی که خود این مفهومی هم در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد.
چهره نهایی تویوتا سوپرا دیده شد
بدیهی است که طرح خاص ورودی های هوا در نمونه های تولید انبوه، جنبه عملکردی ندارد و تنها بر زیبایی خودرو تاثیرگذار است. در حقیقت سوپرا هیچ گاه به حقه های آیرودینامیکی خودرویی همچون پورشه ۹۱۱ GT3 RSنیاز ندارد. در خودروهای آلمانی، این عملگر از بلند شدن قسمت جلوی خودرو در اثر باد جلو گیری می کند. در حقیقت چنین ایده هایی، چسبندگی محور عقب و محور جلو را هنگام چرخش یا سرعت های بالا، بهبود می بخشد. از دیگر تفاوت های سوپرای تولیدی با مفهومی FT-1، حذف هواکش های بزرگ روی کاپوت است. با این حال، ستون های A به رنگ مشکی درآمده اند تا با لب سپر و اسپویلر هماهنگ به نظر آیند. تویوتا می خواهد این بار با چراغ های تمام LED جلوی سوپرا، فخر فروشی کند. سوپرا همچنین به پیروی از سبک خودروهای
فرمولا ۱، یک نوار LED نیز درست در وسط سپر عقب دارد.
چهره نهایی تویوتا سوپرا دیده شد


بنا بر برنامه ریزی های انجام شده، رونمایی از این خودرو در چهاردهم ژانویه ۲۰۱۹ در نمایشگاه دیترویت صورت می گیرد. نسل جدید سوپرا در کارخانه Magna Steyr در کشور اتریش، دوشا دوش Z4 جدید به تولید می رسد. تویوتا عنوان کرده است که این خودرو به جعبه دنده ۶ دنده دستی مجهز می شود تا نظر راننده های حرفه ای را بیش تر جلب کند. اما باید دید در تمام بازارها این مورد رعایت می شود یا نه، به خصوص در بازار مهمی همچون ایالات متحده آمریکا.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.