پیکاپ الکتریکی ب ام و محصولی که چندان از خط تولید فاصله ندارد

ب ام و x7

پس از معرفی محصول جنجال برانگیز «تایکان» از سوی «پورشه»، راه ورود سایر خودروسازان مطرح هم به دنیای تمام الکتریکی ها هموار شد.

مدیران 777 مدیران 777

«ب ام و» از زمان رونمایی کانسپت تمام الکتریکی iX3، خودروی برقی دیگری معرفی نکرده است. هر چند این روزها در تدارک معرفی کانسپت الکتریکی i4 به سر می برد. همچنین ب ام و تجربه عرضه هاچ بک تمام الکتریکی i3 و کوپه اسپرت هیبریدی i8 را هم در کارنامه خود دارد. اما اگر ب ام و به ساخت یک پیکاپ تمام الکتریکی با پرفورمنس بالا روی بیاورد، چه می شود؟ خب این ایده خیلی هم دست نیافتنی به نظر نمی رسد، حداقل در شرایط امروز صنعت خودرو.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

«دنیل اشمیت»، رییس مرکز مدیریت تولید ب ام و، کسی که پیش از این مدعی شده بود ب ام و برنامه ای برای عرضه محصول EV جدید تا پایان این دهه ندارد، اکنون خبرهای طراحی و عرضه احتمالی محصولات الکتریکی نو را رد نمی کند. آن طور که از شنیده ها و دیده ها به نظر می آید، ب ام و هنوز تجدیدنظری در سیاست های خود برای طراحی و تولید خودروهای الکتریکی اعمال نکرده است. اما این که شایعه ها را نیز تکذیب نمی کند، می توان طور دیگری برداشت کرد!

سگمنت پیکاپ های الکتریکی قدرتمند و شگفت انگیز به شکلی روز افزون درحال رشد و توسعه است. قطعاً این سگمنت تا ۳ سال آینده، متنوع تر از چیزی که امروز هست هم می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که عرضه محصول در چنین کلاس های متفاوت و جدیدی می تواند درآمدی فراوان را نصیب شرکت های خودروسازی کند. پس از آن جایی که ب ام و اکثر SUVهای خود را در آمریکا می سازد، بعید نیست در آینده به فکر عرضه پیکاپی الکتریکی برای رقابت با امثال تسلا در بازار این کشور باشد. پیکاپی که می تواند با پکیج جذاب M هم عرضه گردد. شکی وجود ندارد که تریم M بر روی هر محصولی از این کمپانی، یک ب ام و قدرتمندتر را تحویل مشتری می دهد، چه یک کوپه اسپرت بنزینی باشد چه پیکاپی الکتریکی!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.