پیشرانه جدید چری را بشناسید

چری اکسید

به تازگی تصاویری از پیشرانه جدید کمپانی چینی «چری» در فضای مجازی منتشر شده است که از آخرین تکنولوژی و دانش این کمپانی بهره می برد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همان طور که در تصویر دیده می شود روی این موتور کد F4J20 نقش بسته است، این کد تأیید می کند با جدیدترین موتور چری طرف هستیم. با بررسی تصویر مشخص است که پیشرانه یک موتور ۴ سیلندر توربو پاشش مستقیم است و از نظر ساختاری با موتورهایی که تا به حال از کمپانی چری دیده بودیم پیشرفته تر شده و از نظر تکنولوژی در رده بالاتری قرار می گیرد. پیش تر موتورهای ۱٫۶ توربو چری را در محصولات دیگرش دیده بودیم، اما آن چه در این موتور جدید دیده می شود کاملاً متفاوت است و گویا این کمپانی چینی به بلوغ خوبی در ساخت موتور رسیده است.

پیشرانه جدید چری

با تکنولوژی پاشش مستقیم سوخت، این پیشرانه ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند و انتظار می رود اولین مدلی که این پیشرانه را محک بزند «چری اکسید VX» باشد. چری اکسید VX کراس اوور بزرگ و لوکسی است که در نسخه هفت نفره به بازار خواهد آمد. نسخه کانسپت این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژوی ۲۰۱۹ رونمایی شد. چری اکسید VX در طراحی ظاهری دنبال کننده همان طراحی خانوادگی برند «اکسید» است که جلوپنجره بزرگ کرومی با چراغ‌های باریک LED در دو طرف از شاخصه های اصلی آن هستند. ورودی هوای ذوزنقه ‌ای در پایین و چراغ روز LED عمودی هم از دیگر ویژگی‌های نمای جلویی این خودرو هستند.

قرار بود کراس اوور فول سایز لوکس چری با همان پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر توربویی عرضه شود، که در اکسید TX هم به کار رفته بود. این موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که انتقال آن به چرخ ها توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. اما همان طور که گفته شد موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر پاشش مستقیم جای این موتور را می گیرد و احتمالاً این خودرو با سامانه چهار چرخ محرک دیفرانسیل با همین موتور به بازار می آید.

محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.