پروژه های جدید ایساکو برای تنظیم بازار

ایساکو

بازار قطعه ایران از جمله بازارهایی است که همواره محل خوبی برای کسب سود از طریق فروش قطعات قاچاق و تقلبی بوده است. این موضوع وقتی برای سودجویان جذاب تر می شود که نرخ ارز و میزان سود افزایش پیدا می کند، چراکه از یک سو، قیمت تمام شده محصول بالاتر می رود و از سوی دیگر، قاچاق یا تولید قطعات تقلبی سود بالاتری نصیب آنان می کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این میان، شرکت های تولیدکننده، اعم از خوروساز و قطعه ساز، سعی بر آن دارند تا با به کارگیری روش های گوناگون مانع از اجحاف در حق مصرف کنندگان و همچنین تولیدکنندگان بشوند. یکی از اصلی ترین راه ها امکان رقابت قیمتی است که می تواند به عنوان یک ابزار بازدارنده عمل کند. در این خصوص معاونت آی تی «ایساکو» به «پایگاه خبری اسب بخار» می گوید: «به طور طبیعی، قیمت قطعه بسیار وابسته به کیفیت آن است و قطعات در رده های مختلف کیفی تولید می شوند. سطوح مختلف کیفی دوام مختلف قطعات هم می تواند باشد. مطمئناً هر قدر سطح کیفی و دوام قطعات افزایش پیدا می کند، قیمت تمام شده نیز بالاتر می رود.»

مدیران 777 مدیران 777

«محمد حسن زاده» درباره نحوه رفتار ایساکو با توجه به وضعیت موجود ادامه می دهد: «مطمئناً جوری در بازار حرکت می کند که با سطح کیفی متناسب با استانداردهای خودروساز، ارزان ترین قطعه را در بازار توزیع کند. اما گاه قطعاتی با برندهای متفرقه در بازار با قیمت پایین تر توزیع می شوند که بدون تردید سطح کیفی آن متناسب با سطح کیفی خودروساز و ایساکو نیست.»

او همچنین با اشاره به این که قطعات پرمصرف بازار بزرگی دارند می افزاید: «قطعات پرمصرف و قطعاتی که در سرویس های ادواری مصرف بیش تری دارند، با توجه به این که بازار بزرگی دارند و دامنه تنوع و استفاده مشتری نیز گسترده تر است، تقلب در آن نیز بیش تر است.»

معاونت آی تی ایساکو درباره این که اتحادیه لوزام یدکی آیا برای جلوگیری از این مسئله با آن ها همکاری داشته و دارد نیز اضافه می کند: «با اتحادیه ها روابط صمیمانه و تنگاتنگی داریم. به طور کلی، چه با صنف فروشندگان لوازم یدکی و چه صنف مکانیک ها، در حال تعریف پروژه های مشترک و حرکت به سمت و سویی هستیم که اتحادیه تعمیرکاران متفرقه را نیز ترغیب کند که از قطعات ایساکویی استفاده کنند. در همین رابطه در پیِ این هستیم که در آینده نزدیک به مرور زمان برای آن ها تسهیلات و روش هایی به کار گیریم که بتوانند با قیمت مناسب قطعات را تأمین و در خدمات استفاده کنند. به بیان دیگر، خارج از شبکه خودمان این قطعات را ترویج خواهیم کرد.»

همچنین حسن زاده درخصوص برخورد با نمایندگان متخلف می گوید: «سطوح تخلفات در تصمیم های “ایران خودرو” و ایساکو مختلف است و برای تمام موارد رویه و آیین نامه های مشخص داریم. با توجه به این که سطح تخلف توسط کمیته ها بررسی می شود، نتیجه نیز بسته به نوع تخلف می تواند یک اخطار یا تعلیق و یا به لغو آن نمایندگی هم برسد. ماهانه جلساتِ اعطا و لغو برگزار می شود و در آن جلسات به طور کامل با جزییات به صورت مستند و تیمی به تخلفات پرداخته می شود و نهایتاً این که تصمیم آن کمیسیون به آن واحد ابلاغ می شود و در روابط با آن واحد نیز تأثیرگذار است. ضمن این که، در وب سایت ایساکو به صورت ماهانه فهرست نمایندگی های متخلف قرار داده می شود که مردم می توانند از این طریق آگاه بشوند. این گونه نمایندگی ها همچنین از فهرست اپلیکیشن هایی که در اختیار مردم قرار داده ایم نیز حذف می شوند.»

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.