هیوندای سانتافه ۲۰۲۰ پانصد میلیون تومانی به خیابان تهران قدم گذاشت!

هیوندای سانتافه TM

به تازگی سفارتخانه و نهادهای بین المللی حاضر در ایران در تغییر و تجهیز ناوگان حمل و نقل خود، چند دستگاه هیوندای سانتافه نسل جدید را به ایران وارد کرده اند که امروز با پلاک های سری S و D در تهران تردد می کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با توجه به قوانین سفارتخانه ها، نهادهای بین المللی و جهانی می توانند بدون محدودیت گمرکی خودروهایی را به کشور وارد نمایند. مازراتی لوانته، مرسدس بنز S600 میباخ، ب ام و X3 نسل جدید، تویوتا کمری جدید، نیسان ماکسیما جدید و… از جمله خودروهای روز دنیا هستند که با توجه به قوانین، سفارتخانه ها از آن استفاده می کنند. حال از چند هفته قبل تعدادی هیوندای سانتافه نسل جدید نیز وارد کشور شده و در اختیار سفارتخانه قرار گرفته است. چند ساعت قبل، یکی از این سانتافه های جدید توسط خبرنگار پایگاه خبری «اسب بخار»، در بلوازم اندرزگو تهران دیده شد. حضور هیوندای سانتافه TM در کنار این خیابان پرتردد نگاه های زیادی را به سمت این خودروی خاص (برای ایرانیان!) کشانده بود.

هیوندای سانتافه TM

هیوندای سانتافه موجود در تصویر، جز نمونه های فول آپشن این کراس اوور کره ای نیست. اما با این وجود سامانه های HTRAC و دوربین راداری پشت شیشه نیز در آن دیده می شود. همچنین با توجه به طرح رینگ ها و نوع سقف، می توان احتمال داد که هیوندای سانتافه مورد بحث در جایگاه یک خودروی نیمه فول قرار می گیرد.

در حال حاضر کمپانی هیوندای، سانتافه نسل TM را با پیشرانه های بنزینی دو لیتری توربو، ۲٫۴ لیتری MPi و GDi تنفس طبیعی، ۳٫۵ لیتری شش سیلندر، ۲ و ۲٫۲ لیتری دیزل عرضه می کند. همچنین با توجه به نوع پیشرانه جعبه دنده شش سرعته دستی، شش و هشت سرعته اتوماتیک بر روی این کراس اوور تک و دو دیفرانسیل نصب می شود.

هیوندای سانتافه TM

یکی دیگر از نکات جالب هیوندای سانتافه پلاک خاص این است که امروز می توان این خودرو را با پیشرانه ها و امکانات مختلف در بازه ۲۹۰ تا ۴۷۵ میلیون تومان خریداری کرد. با توجه به قیمت جهانی هیوندای سانتافه TM، می توان گفت که سانتافه موجود در تصویر قیمتی کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان را برای سفارتخانه مورد نظر داشته است. این در حالی است که به خاطر ممنوعیت واردات خودرو، توقف عرضه خودروهای وارداتی، تصمیمات بدون منطق افراد غیر کارشناس در دولت و لابی های سیاسی امروز مشتریان ایرانی باید هیوندای سانتافه نسل قدیم صفر کیلومتر را با مدل ۲۰۱۷ و قیمت ۹۰۰ تا ۹۷۰ میلیون تومان خریداری کنند. ثبت چنین واقعه بدون منطقی در شرایطی است که اگر سیاست گذاری های درست در حوزه واردات و صنعت خودرو رخ دهد، مشتریان می توانند هیوندای سانتافه ۲۰۲۰ را با امکانات و ویژگی های فنی به روز با قیمتی در بازه ۷۵۰ تا ۹۵۰ میلیون تومانی خریداری کنند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.