هیوندای سانتافه در سال ۲۰۲۱ چه تغییراتی می کند؟

هیوندای سانتافه ۲۰۲۱

«هیوندای سانتافه» مدت هاست به عنوان یکی از مطرح ترین کراس اوورهای متوسط در بازار جهانی شناخته می شود. در واقع، درخشش سانتافه از ده سال پیش آغاز شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نسل چهارم سانتافه هنوز جوان و بانشاط به نظر می رسد. با این حال، هیوندای به فکر ایجاد اصلاحاتی در طراحی آن است. نسخه به روزرسانی شده سانتافه، اکنون مراحل تست فنی را در کره جنوبی می گذراند. پیش‌بینی‌ها از معرفی آن در پایان سال ۲۰۲۰ خبر می دهند. با توجه به عکس های جاسوسی گرفته شده از این خودرو، گرافیست های “KKS Studio” به تازگی دست به قلم شده و اولین رندر از فیس لیفت آینده سانتافه را به وجود آورده اند.

آن چه در این رندر جلب توجه می کند دقیق بودن تغییرات با توجه به اسلوب کلی طراحی خودروست. عمده این تغییرات را می توان در چراغ های جلو مشاهده کرد. قطعاً مهم ترین المان موجود در ظاهر این خودرو، لامپ نئون T شکلی است که از بخش بالایی چراغ های جلو تا بخش پایینی امتداد یافته است. شاید با خود بگویید این المان را از روی المان چکشی چراغ های ولوو الهام گرفته اند! اما بهتر است که کم تر بدبین باشید!

گرافیست های استودیو نام برده، طرح جلوپنجره را هم دست‌کاری کرده اند. اما چه کسی می داند چه بلایی بر سر نمای عقب سانتافه آمده است؟ از کجا معلوم که شبیه به پالیسید و سورنتو جدید نشده باشد؟ از آن سو، به عقیده تیم طراحی این رندر، فیس لیفت سانتافه احتمالاً در زیر کاپوت کاملاً مشابه با نسل جدید کیا سورنتو خواهد بود. طبق اسناد و مدارک به دست آمده از سورنتو جدید، این شاسی بلند متوسط احتمالاً با یک پیشرانه هیبرید ۱٫۶ لیتری توربو به اروپا می آید. همچنین برای دوست‌داران دیزل نیز موتور ۲٫۲ لیتری توربو دیزل در دسترس است. انتقال قدرت هم در سورنتو و سانتافه جدید، به جای جعبه دنده های اتوماتیک معمولی، با گیربکس ۸ دنده اتوماتیک دوکلاچه صورت می گیرد.

در آن سوی کره آبی، بازار آمریکا احتمالاً میزبان نسخه های قدرتمندتری از این دو کراس اوور کره ای خواهد بود. می توان انتظار داشت که یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۱۹۵ اسب بخاری در مدل های پایه، نیروبخش سانتافه فیس لیفت و سورنتو جدید باشد. در همین حال، نسخه های SEL و Limited هم گویا با موتورهای ۲٫۰ و ۲٫۵ لیتری توربو به بازار می آیند. آن چه بیش از هر چیز احتمال رخ دادنش وجود دارد عرضه نسخه های هیبریدی از هر دو برادر سنگین وزن کره ای است که هیوندای و کیا را به مصاف تویوتا، هوندا و فورد می برد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.