همکاری جیلی با مرسدس بنز برای ساخت نسل جدید اسمارت

اسمارت

سال گذشته «دایملر» و «جیلی» جوینت ونچری ۵۰:۵۰ را برای توسعه «اسمارت» به راه انداختند که هدف از این اتحاد، تمرکز بر روی طراحی و تولید نسل بعدی اسمارت بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به نظر می رسد همکاری با جیلی فرصتی مناسب برای دایملر است تا این بار برند اختصاصی الکتریکی های خود را به جهانیان معرفی کند. تلاش برای نجات اسمارت از آن جایی شروع شد که آمارهای فروش سالانه این برند به حد نامطلوبی رسیده بود.

اما اکنون به نظر می رسد این اتحاد رسمیت بیش تری نسبت به قبل پیدا کرده است. به گونه ای که دایملر به تازگی، هیئت رئیسه و تیم اجرایی جدید اسمارت را معرفی کرده است. این جوینت ونچر، که قرار است “Smart Europe” نام گذاری شود، یک همکاری بلندمدت میان جیلی چین و «مرسدس بنز» را شکل می دهد و منجر به تولید محصولاتی می شود که هدف از عرضه آن ها بازار اروپاست.

اما در رأس این تیم اجرایی جدید، مدیری باسابقه به چشم می خورد؛ آقای «ژانگبی تانگ» (Xiangbei Tong) که از ابتدای امسال به این سِمت گمارده شده است. آقای تانگ، که مدیر اجرایی سابق جیلی هم بوده است، از سال ۲۰۱۵ همکاری با این گروه خودروسازی چینی را آغاز کرد و رهبری برند “Link & Co” را نیز در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. ضمن این که، او در سایر بخش ها و دپارتمان های شرکت جیلی هم نقش آفرینی کرده است.

تیم تحت رهبری آقای تانگ از افراد مهم ذیل تشکیل می یابد: «دنیل لسکو» (Daniel Lescow) در سِمت معاونت فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش، «ژان یانگ» (Jun Yang) در مقام معاونت بخش تحقیق و توسعه و «اولف نستله» (ULF Nestler) در نقش معاونت ارشد امور مالی. هر یک از اعضای این تیم، یا به طور مستقیم برای دایملر در بازار چین کار کرده اند یا در زیرمجموعه های شرکت جیلی سابقه فعالیت دارند. لازم به ذکر است که مقر فرماندهی Smart Europe در اشتوتگارت آلمان واقع شده است. آقای تانگ همچنین «درک ادلمن» (Derk Adelmann) را به عنوان مدیرعامل اجرایی Smart Europe منصوب کرده و «مارتین گانتر» (Martin Gunther)، مدیر امور مالی سابق مرسدس بنز، را نیز در مقام معاون اول فراخوانده است.

هنوز مشخص نیست که انتصاب تیم اجرایی جدید Smart Europe بخشی از اهداف پشت پرده جیلی برای نزدیک تر شدن به دایملر را تشکیل می دهد یا نه. اما آن چه قطعی به نظر می رسد، اسمارت در حال بزرگ شدن است و این شرکت به زودی از سال ۲۰۲۲ با عرضه یک محصول تمام الکتریکی جدید به سگمنت B هم ورود می کند. در آن سو، هولدینگ جیلی نیز به اندازه کافی گسترش یافته است. در حال حاضر، جیلی مالکیت «ولوو»، «پل استار»، «لوتوس»، «پروتون» و “Link & Co” را در اختیار دارد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.