نگاهی به فهرست گران قیمت ترین خودروهای جهان

گران قیمت ترین خودروهای جهان

با نگاهی به فهرست گران قیمت ترین خودروهای جهان، «بوگاتی» بیش ترین نماینده را در این نام ها دارد، اما بیایید این فهرست را بیش تر بررسی کنیم.

مدیران 777 مدیران 777

۱۵- استون مارتین والکری با قیمت ۳٫۲ میلیون دلار

استون مارتین والکری

ابَرخودروی جدید هیبرید «استون مارتین» هنوز به بازار نیامده، اما «والکری» با قیمت ۳٫۲ میلیون دلار در جایگاه پانزدهمین خودروی گران قیمت جهان قرار می گیرد. گرچه استون مارتین قیمت فروش این خودرو را افشا نکرده، اما قیمت ابرخودرویی مثل والکری، ۳٫۲ میلیون دلار تخمین زده می شود که قیمت بالایی است. استون مارتین والکری با موتور ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر توان تولید ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با قدرت این پیشرانه قوی، نهایت سرعت در والکری به ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می رسد. گفتنی ست تنها ۱۵۰ نمونه از نسخه جاده ای این مدل تولید شده است و در آینده ۲۵ نمونه از سری AMR به دست مشتریان می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

۱۴- بوگاتی شیرون پوراسپرت با قیمت ۳٫۳ میلیون دلار

بوگاتی شیرون پوراسپرت

یکی از جذاب ترین های نمایشگاه ژنو امسال، که لغو شد، همین «بوگاتی شیرون پوراسپرت» بود که توسط کمپانی معرفی گردید. پوراسپرت نسخه خاصی از همان شیرون افسانه ای «بوگاتی» است که با تمرکز بر آیرودینامیک و کاهش وزن ساخته شده است. تغییرات انجام گرفته در جعبه دنده شامل کوتاه تر کردن ضرایب دنده ها به میزان ۱۵ درصد می شود. بدین ترتیب، قدرت پیشرانه در دنده های مختلف با هماهنگی و بهره وری بیش تری در اختیار راننده قرار می گیرد. زیر کاپوت شیرون پوراسپرت همان موتور ۸ سیلندر W16 شیرون قرار گرفته است که خروجی ۱۵۰۰ اسب بخار را دارد. گفتنی ست تنها ۱۶ دستگاه از این شیرون خاص تولید می شود و اواخر امسال فروش آن آغاز می شود.

۱۳- بوگاتی ویرون Vivere منصوری با قیمت ۳٫۴ میلیون دلار

بوگاتی ویرون Vivere منصوری

این «بوگاتی ویرون» را با نسخه های تولیدی کمپانی اشتباه نگیرید، چراکه «منصوری» آن را تبدیل به نسخه ای بی همتا کرده است. بوگاتی Vivere منصوری تنها در دو نسخه در کل جهان تولید شده است و شاید یکی از دلایل قیمت نجومی آن همین باشد. در بدنه خودرو قطعات بزرگ فیبرکربن را می بینیم که وزن خودرو را کاهش می دهد و در داخل هم قطعات فیبرکربن به همراه چرم سفیدرنگ جلوه لوکس و خاصی را به این خودرو داده است. با پیشرانه قوی ۱۲۰۰ اسب بخاری و نهایت سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعتی، این خودرو یکی از گزینه های جذاب فهرست ماست.

۱۲- لایکان هایپراسپرت با قیمت ۳٫۴ ملیون دلار

لایکان هایپراسپرت

کمپانی لبنانی «W موتورز» در سال ۲۰۱۳ «لایکان هایپراسپرت» را معرفی کرد. ال ای دی های تیتانیومی به همراه ۴۲۰ الماس ۱۵ قیراطی در چراغ های جلو این خودرو را از هر خودروی دیگری متمایز می کند. در زمان رونمایی، این خودرو رتبه بالاتری در بین گران قیمت ترین خودروها داشت، اما حالا در رتبه دوازدهم فهرست ما قرار می گیرد. پیشرانه ۳٫۷ لیتری ۶ سیلندر ۷۸۰ اسب بخار و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند.

۱۱- پاگانی هوایرا رودستر BC با قیمت ۳٫۵ میلیون دلار

پاگانی هوایرا رودستر BC

سال گذشته بود که «پاگانی» از «هوایرا رودستر BC» پرده برداری کرد. ابرخودرویی که با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۴۹ نیوتن متر گشتاور بسیار سریع و پرقدرت است. نکته جالب در مورد این خودرو آن است که نسخه رودستر ۵۰ اسب بخار قوی تر از نسخه کوپه شده است. موتور معروف ۱۲ سیلندر ۶ لیتری «مرسدس بنز» است که این قدرت بالا را به پاگانی هوایرا رودستر BC داده است. از این خودرو تنها ۴۰ دستگاه توسط پاگانی تولید شده است که شاید این مسئله قیمت نجومی ۳٫۵ میلیون دلاری آن را توجیه کند.

۱۰- لامبورگینی سیان با قیمت ۳٫۶ میلیون دلار

لامبورگینی سیان

«لامبورگینی سیان» در واقع مهم ترین مدل کمپانی است که واقعیت آینده این خودروساز را به نمایش می گذارد. گرچه این خودرو بر مبنای اونتادور SVJ ساخته شده اما اولین خودروی هیبریدی لامبورگینی محسوب می شود. موتور ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر در کنار موتور برقی، ۸۱۹ اسب بخار قدرت را تولید می کند و این عدد سیان را به قوی ترین لامبورگینی تاریخ این برند تبدیل کرده است. تنها ۶۳ دستگاه از لامبورگینی ساین تولید خواهد شد و هر دستگاه ۳٫۶ میلیون دلار قیمت خواهد داشت.

۹- بوگاتی شیرون سوپراسپرت ۳۰۰+ با قیمت ۳٫۹ میلیون دلار

بوگاتی شیرون سوپراسپرت

خبر شکستن رکورد سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۹۰ کیلومتر بر ساعت) با یک مدل مدیفای شده «بوگاتی» توجه همه را جلب کرد و بوگاتی اعلام کرد که نسخه جاده ای همان مدل را با نام «سوپراسپرت ۳۰۰+» تولید خواهد کرد. تولید این خودرو به ۳۰ دستگاه محدود شده است و با تغییرات در ظاهر این خودرو تبدیل به نسخه ای جذاب از شیرون می شود. البته باید گفت سرعت نسخه های تولیدی در ۲۷۷ مایل بر ساعت محدود شده است و در سال ۲۰۲۱ این خودرو به دست مشتریان می رسد.

۸- لامبورگینی وننو با قیمت ۴٫۵ میلیون دلار

لامبورگینی وننو

«لامبورگینی» تنها ۱۴ دستگاه از مدل «وننو» را بین سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تولید کرد و شاید دلیل قیمت نجومی این خودرو، که بر پایه اونتادور ساخته شده است، همین محدودیت تعداد تولید باشد. وننو در دو مدل کوپه و کانورتیبل تولید شده و پیشرانه ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر در این خودرو ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۹ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند. قدرت بالا و آیرودینامیک فوق العاده در این خودرو سبب می شود لامبورگینی وننو تنها در ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و گران قیمت ترین خودروی جدید این برند لقب گیرد.

۷- کونیگزگ CCXR ترویتا با قیمت ۴٫۸ میلیون دلار

کونیگزگ CCXR ترویتا

«کونیگزگ» در ژنو از مدل جدید خود با نام «جسکو» رونمایی کرد که نسبت به دیگر خودروهای این برند قیمت پایین تری دارد، اما رتبه هفتم فهرست ما به «CCXR ترویتا» اختصاص یافته که با قیمت نجومی ۴٫۸ میلیون دلار به فروش می رسد. یک پیشرانه ۴٫۸ لیتری ۸ سیلندر، قدرت ۱۰۰۴ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸۰ نیوتن متری را به این خودرو می دهد و تنها سه دستگاه از این خودروی خاص تولید شده است.

۶- پاگانی هوایرا ایمولا با قیمت ۵٫۴ میلیون دلار

پاگانی هوایرا ایمولا

سپتامبر ۲۰۱۹ بود که «پاگانی» از مدل خاصی از «هوایرا» با نام «ایمولا» رونمایی کرد. نام این خودرو از پیست مسابقه ای مشهور ایمولا در ایتالیا گرفته شده است و خشن ترین مدل هوایرا محسوب می شود. پیشرانه ۶ لیتری ۱۲ سیلندر این خودرو ۸۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. انتقال قدرت نیز توسط جعبه دنده ۷ دنده اتوماتیک انجام می گیرد. این مدل ۳۶ اسب بخار قدرت و ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیش تر نسبت به هوآیرا BC رودستر تولید می کند و اکنون لقب قدرتمندترین خودروی پاگانی را به نام خود ثبت کرده است. تنها ۵ دستگاه از این خودرو تولید می شود و به همین دلیل، ایمولا، به عنوان قدرتمندترین خودروی پاگانی، قیمت ۵٫۴ میلیون دلاری دارد.

۵- بوگاتی دیوو با قیمت ۵٫۸ میلیون دلار

بوگاتی دیوو

گرچه «بوگاتی دیوو» از نظر فنی شباهت های زیادی به شیرون دارد، اما باید گفت قیمت بالاتر این خودرو نسبت به شیرون کاملاً منطقی است. با وزن کم تر و قطعات فیبرکربنی بیش تر با یک خودروی مدرن تر و عملکرد عالی تر طرف هستیم. موتور این خودرو همان پیشرانه معرکه شیرون است، یعنی همان موتور ۸ سیلندر W16 شیرون که خروجی ۱۵۰۰ اسب بخار را دارد. اما با تغییرات آیرودینامیکی و وزنی در این خودرو، عملکرد این خودرو در شتاب گیری در مسیرهای طولانی بهتر است. بوگاتی تنها ۴۰ دستگاه از دیوو را تولید می کند و این باعث می شود این خودرو قیمت ۵٫۸ میلیون دلاری را داشته باشد.

۴- مرسدس بنز میباخ اکسلرو با قیمت ۸ میلیون دلار

مرسدس بنز میباخ اکسلرو

ممکن است معدودی از شما بدانید که ساخت «اکسلرو» از سوی “Fulda” سفارش داده شده بود. یک کمپانی تایرسازی که زیرمجموعه گروه بزرگ “Goodyear” است. Fulda می خواست تایرهای Carat Exelero جدید خود را معرفی کند و به همین دلیل به گروه دایملر مراجعه کرد و از آن ها خواست با ساخت پرتوتایپی که توانایی دست یابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد، این شرکت را در رسیدن به هدفی که دارد یاری کنند. قدرت این خودرو از یک پیشرانه ۵٫۹ لیتری ۱۲ سیلندر تأمین می شود که در هر سیلندر آن ۳ سوپاپ به کار رفته است. اوج قدرت تولیدی توسط این موتور ۶۹۰ اسب بخار است و گشتاور آن نیز به ۱۰۰۰ نیوتن متر می رسد. قدرتی که برای رساندن این کوپه کانسپت دودَر با ۲۶۶۰ کیلوگرم وزن از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها در عرض ۴٫۴ ثانیه کفایت می کند. شایعه هایی که در سال های گذشته به گوش می رسید، حاکی از خریداری شدن این خودرو به قیمت ۸ میلیون دلار توسط “Birdman” (نام مستعار «برایان ویلیامز» هنرمند دنیای موسیقی رپ) بود. با قیمت امروز شاید برای این نمونه، که تنها یک دستگاه از آن رونمایی شده است، باید حدود ۱۰ میلیون دلار پرداخت کرد.

۳- بوگاتی چنتودیه چی با قیمت ۹ میلیون دلار

بوگاتی چنتودیه

«بوگاتی چنتودیه چی» به همان پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر W معروف این خودروساز مجهز است و با ارتقای ایجادشده، توان آن به ۱۶۰۰ اسب بخار در دور ۷۰۰۰RPM  رسیده است. چنتودیه چی می تواند در ۲٫۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و برای رسیدن از صفر به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۶٫۱ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین ۱۳٫۱ ثانیه طول می کشد که بوگاتی چنتودیه چی از حالت سکون به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این سوپراسپرت جدید برای یادبود مدل EB110 و صد و دهمین سالگرد تأسیس کمپانی معرفی شده است. تنها ۱۰ دستگاه از این مدل بوگاتی تولید می شود و قیمت ۹ میلیون دلاری را دارد.

۲- رولزرویس سوپتیل با قیمت ۱۲٫۸ میلیون دلار

رولزرویس سوپتیل

در سال ۲۰۱۷ «سوپتیل» به عنوان گران قیمت ترین خودروی دنیا معرفی شد. این کاخ متحرک، که از آن فقط به تعداد یک دستگاه ساخته شده، از خودروهای قدیمی رولزرویس الهام گرفته است و طراحی آن چشمان هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. طراحی و فراهم کردن شرایط تولید همین یک دستگاه برای رولزرویس ۴ سال زمان برده است و چندان عجیب نیست که حالا پس از ۳ سال دومین خودروی گران قیمت جهان است. این خودرو، که براساس پلت فرم مدل فانتوم شکل گرفته، در نمای جلو همان ساختار ایستاده سنتی و جلوپنجره غول پیکر رولزرویس را دارد. آلومینیومی که در این بخش به کار رفته، توسط دست صیقل داده شده و بسیار براق و درخشان است. در زیر کاپوتِ کشیده این خودرو همان موتور ۶٫۷ لیتری ۱۲ سیلندر فانتوم قرار دارد. این موتور
می تواند ۴۵۳ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

۱- بوگاتی La Voiture Noire با قیمت ۱۲٫۵ میلیون دلار

بوگاتی La Voiture Noire

با قیمت فروش ۱۲٫۵ میلیون دلار و با قیمت پرداختی ۱۸٫۷ میلیون دلار (بعد از اضافه شدن مالیات به قیمت) گران قیمت ترین خودروی جهان «بوگاتی La Voiture Noire» نام دارد. تفسیر مدرنی از نمونه کلکسیونی شخصی ۵۷SC Atlantic، که در جنگ جهانی دوم ناپدید شد. این ابَرخودرو از پیشرانه Quad – Turbo (4 توربو شارژر) مشترک با شیرون استفاده می کند. این پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری قادر به تولید ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است. طراحی در عقب و جلو بی نظیر است و ۶ خروجی اگزوز در عقب، این مدل را از هر بوگاتی دیگری متمایز می کند.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.