نشان ایمنی خودروی سال به هیوندای ونیو رسید

هیوندای ونو 2020

به تازگی مؤسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا، “IIHS”، نشان ایمنی خودروی سال را به «هیوندای ونیو» داده است.

مدیران 777 مدیران 777

سال گذشته، کمپانی کره ای «هیوندای» از کوچک ترین کراس اوور خود با نام ونیو در نمایشگاه خودروی نیویورک پرده برداشت. هیوندای ونیو پس از رونمایی با استقبال خوبی در رده کراس اوورهای کامپکت مواجه شد و بسیاری به طراحی این خودرو واکنش مثبت نشان دادند. حالا دلیل دیگری برای اثبات کیفیت این خودرو وجود دارد. مؤسسه بیمه و امنیت بزرگراه‌های آمریکا نشان ایمنی خودروی سال را به ونیو داده تا مشخص شود این کراس اوور کوچک در بحث ایمنی هم قوی ظاهر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
هیوندای ونو 2020

معیارها برای اعطای این نشان هرساله تغییر می کنند و امسال عملکرد در تصادف و سیستم های پیشگیری از تصادف بیش تر از دیگر معیارها حائز اهمیت بودند. در رده بندی خودروها در این مؤسسه ۶ تست تصادف مختلف برای خودروها انجام می شود و سیستم های جلوگیری از تصادف با خودروهای دیگر و همچنین با عابر پیاده در موقعیت های مختلف سنجیده می شوند. در کنار این تست ها، عملکرد سیستم چراغ های جلو نیز در این رده بندی بسیار مؤثر است.

حتماً بخوانید : هیوندای النترا N لاین با ۲۰۱ اسب بخار قدرت معرفی شد + آلبوم تصاویر

هیوندای ونیو در مؤسسه IIHS در هر دو نسخه استاندارد و فول مورد تست قرار گرفته است. در بررسی سیستم جلوگیری از تصادف، نسخه استاندارد و فول عملکرد عالی را به ثبت رسانده اند. در بحث سیستم های جلوگیری از تصادف با عابرین پیاده، نسخه استاندارد عملکرد قابل قبولی داشته و نسخه فول عملکرد عالی را داشته است. هیوندای ونیو در تست های تصادف نمره بالایی را کسب کرده و چراغ های ال ای دی آپشنال در این خودرو باعث می شود ونیو در این مورد هم در رده بالایی قرار گیرد. اگر هیوندای ونیو چراغ های ال ای دی را به صورت استاندارد داشت، انتظار می رفت این خودرو نشان پلاس خودروی سال را دریافت کند.

هیوندای ونو 2020

حتماً بخوانید: نگاهی به خانواده خودروهای N و N لاین هیوندای

در مقایسه با «کُنا»، ونیو ۱۳ سانتی متر کوتاه تر، ۳.۰۵ سانتی متر باریک تر و به میزان ۸.۱۳ سانتی متر فاصله محوری کم تری دارد. در فضای داخلی نیز حجم کلی ونیو به میزان ۷۶.۵ لیتر از کُنا کم تر است. شرکت هیوندای برای این کراس اوور کوچک، پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۲ نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفته است. انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک یا CVT انجام خواهد شد و نمونه های ونیو تنها در نسخه دیفرانسیل جلو عرضه می شوند.

هیوندای در سال های گذشته به خوبی سبد محصولات خود را کامل کرده و مدل های موجود را ارتقا داده است و به نظر می رسد در سال های آینده سهم قابل توجهی از بازارهای مهم خودرو را به خود اختصاص دهد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.