نسل دوم نیسان جوک معرفی شد

نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
ده سال پس از معرفی رسمی «نیسان جوک» با ظاهر ساختارشکن خود در کلاس خودروهای کراس اوور ساب کامپکت، اکنون نسل دوم از این خودروی پرطرف دار معرفی شده است. پیش تر، «نیسان» قول داده بود نسل دوم جوک از هر نظر از نسل قبل برتر باشد.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
نیسان جوک همچنان ظاهر فانتری خود را حفظ کرده است اما به لطف پلتفرم CMF-B مشترک با رنو کپچر و کلیو، ابعاد بزرگ تر و ظاهری عضلانی تر را از جوک شاهد هستیم. نسل دوم نیسان جوک ۴۲۱۰ میلی متر طول، ۱۵۹۵ میلی متر ارتفاع و ۱۸۰۰
میلی متر عرض دارد. با این وجود، وزن نسل دوم نیسان جوک از مدل قبلی ۲۳ کیلوگرم سبک تر است.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
نیسان جوک با بهره مندی از عناصر جدید طراحی همچون جلوپنجره V شکل، چراغ های باریک و کشیده، سقف شناور و خطوط جدید در بدنه، ظاهر اسپرت تر و جذاب تری به خود گرفته است. همچنین در نمای جلو به سنت نیسان جوک، چراغ های دایره ای زیر چراغ های روشنایی روز نصب شده اند.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
در نمای عقب، جوک نسل جدید ظاهر پخته تری به خود گرفته و اکنون از چراغ های برجسته چهارگوش بهره می برد. رنگ جدید قرمز با نام Fuji Sunset نیز به ۱۱ انتخاب رنگ نیسان جوک افزوده شده است. افزون بر این، نیسان آپشن هایی را برای
شخصی سازی بدنه همچون سپر جدید، رکاب های کناری و رینگ‌ های ۱۹ اینچی آلومینیومی درنظر گرفته است.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
همانند بدنه، در کابین نسل جدید نیسان جوک تغییرات قابل توجه ای شکل گرفته است. به گفته شرکت نیسان، فضای پای در اختیار سرنشینان عقب به میزان ۵۸ میلی متر، فضای سر سرنشینان عقب به میزان ۱۱ میلی متر و فضای بار عقب به میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و به ۴۲۲ لیتر رسیده است.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
پنل میانی نیسان جوک به طور کامل بازطراحی شده و ظاهر ساده تری به خود گرفته است. فرمان سه شاخه با قابلیت های مختلف به همراه نمایشگر ۸ اینچی سیستم سرگرمی منطبق با اپلیکیشن های اپل کارپلی و اندروید اتو، از دیگر نکات قابل توجه کابین هستند.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
سیستم صوتی حرفه ای بوز (Bose) با ۸ بلندگو نیز به صورت استاندارد در کابین نصب شده است. به گفته نیسان، محل قرارگیری و راحتی راننده بهبود یافته است و در کابین، از پوشش نرم مخصوص برای داشبورد، پنل درها و زیرپایی ها استفاده شده است. صندلی های اسپرت نیسان جوک ۲۰۲۰ در حالت استاندارد با پوشش چرم مخصوص و آلکانترا عرضه می شوند.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
امکان شخصی سازی پوشش کابین جهت هماهنگی بیش تر با رنگ بدنه نیز وجود دارد. نیسان از جوک نسل دوم به عنوان خودرویی اسپرت یاد کرده است اما پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو، خلاف این موضوع را بیان می کند. این پیشرانه ۱۱۵ اسب بخار قدرت تولید می کند و به گفته شرکت سازنده، برای بهبود قدرت و بهره وری در مصرف سوخت جوک کافی است.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
پیشرانه با دو جعبه دنده ۶ دنده دستی یا ۷ دنده دوکلاچه اتوماتیک به همراه پدل شیفتر هماهنگ می شود و از حالت های مختلف رانندگی بهره می برد. با استفاده از پلتفرم جدید، شاسی خودرو نیز به لطف استفاده گسترده از مواد فولادی مستحکم تر شده است و پایداری بیش تری را دراختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
از نظر فن آوری، جوک نسل دوم پیشرفته ترین خودروی تولید شده توسط نیسان محسوب می شود. از فن آوری های هوشمند خودکار به کاررفته در این خودرو می توان به ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابران و دوچرخه سواران، شناسایی علائم ترافیکی، راهنمای تعویض خط هوشمند، هشدار خروج از پارک و نقطه کور اشاره کرد.
نسل دوم نیسان جوک معرفی شد
نیسان، نسل دوم جوک را در کارخانه ساندرلند در انگلستان می سازد. عرضه این خودرو از ابتدای مهر ماه در اروپا آغاز می شود. قیمت خودرو نیز به زودی مشخص خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777


پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.