نسل جدید نیسان GT-R با موتور هیبرید از سال ۲۰۲۳ عرضه می شود

نیسان GT-R

نزدیک به ۱۳ سال از زمان رونمایی «نیسان GT-R R35» می گذرد و طبق اخبار به دست آمده، به زودی شاهد عرضه جانشین این محصول خواهیم بود.

زمانی که GT-R معرفی شد، از تمام جنبه های فنی و پرفورمنس، بین سوپرکارهای بازار سرآمد بود. اگرچه هنوز هم این گودزیلای ژاپنی توانایی های بسیاری دارد، اما نمی توان انکار کرد که نیازمند یک به روز رسانی اساسی است. وب سایت “Auto News” در مقاله جدیدی که منتشر کرده، از عرضه نسل بعدی GT-R در سال ۲۰۲۳ خبر می دهد. در این مقاله به این نکته اشاره شده که GT-R جدید، سوپراسپرتی هیبریدی است که از سیستم بازیابی انرژی جنبشی بهره می برد تا انرژی از دست رفته در فرایند ترمزگیری را بازیابد.

اگرچه تمام این شایعه ها خوب و مطلوب به نظر می رسند، اما توصیه می کنیم که اگر یک ماشین باز واقعی هستید، چندان به نسل جدید GT-R دل نبندید. البته شایعه های پیرامون عرضه GT-R جدید اخبار تازه ای به حساب نمی آیند و بیش از ۶ سال است که درباره این موضوع در محافل خودرویی بحث می شود! با وجود این شایعه ها، نیسان هنوز به طور رسمی اعلام نکرده است که از چه نوع پیشرانه و سیستم فنی‌ای در GT-R جدید استفاده می کند. اگرچه پیش از این، مقامات این شرکت بارها درباره احتمال استفاده از سیستم های ترکیبی در نسل جدید محصولات شان صحبت کرده بودند.

اما در این میان، یک پرسش اساسی مطرح می شود، آن هم این که نیسان با GT-R هیبریدی جدیدش دقیقاً به دنبال رقابت با چه کسانی است. ممکن است GT-R در نسخه موتور جلو، توربوشارژ و چهارچرخ محرک، به نبرد «پورشه ۹۱۱» توربو برود. حتا هنوز نمی توان درباره موتور جلو بودن GT-R نیز به طور قطعی اظهار نظر کرد، چرا که ممکن است نیسان به جای استفاده از پلت فرم موتور جلو، ناگهان تصمیم به ساخت سوپراسپرتی موتور وسط بگیرد! در این صورت، باید شاهد رقابت GT-R با خودروی جذابی همچون «هوندا NSX» باشیم! در خصوص آینده GT-R می توان گفت که در هاله ای از ابهام قرار دارد، اما قطعاً برای ما ماشین بازها صبر کردن بیش از هر چیز دیگری سخت و دشوار است! چه انتظاری هم شیرین تر از انتظار برای روشن شدن چشم مان به جمال نسل جدید گودزیلای ژاپن!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید
تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.