نسل جدید بی ام و X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

نسل جدید X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

مدیران 777 مدیران 777

سه ماه پس از معرفی نسل جدید ب ام و X5، در روزهای گذشته این خودروساز باواریایی شاسی بلند X5 را در مدل پلاگین هیبریدی رونمایی کرده است.
به گزارش پرشین خودرو، با تایید شرکت خودروسازی ب ام و، نسخه پلاگین هیبریدی شاسی بلند X5 با کد xDrive45e iPerformance معرفی شده و به یک سیستم محرک قدرتمند پلاگین هیبریدی مجهز شده است که موتور بنزینی شش سیلندر آن دارای حجم ۳ لیتری بوده و می‌تواند خروجی قدرت ۲۸۲ اسب بخاری داشته باشد، این درحالیست که با استفاده از یک موتور الکتریکی دیگر برای سیستم، می‌توان ۱۱۰ اسب بخار قدرت اضافی تولید کرد و در مجموع خروجی قدرت ۳۸۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری بدست آورد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نسل جدید X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌ها، شتاب صفر تا صد اتومبیل به مرز ۵٫۶ ثانیه رسیده است و با فشردن پدال گاز اتومبیل تا انتها، می‌توان به حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، هرچند با خاموش کردن موتور بنزینی و استفاده از موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری اتومبیل می‌توان به سرعت ۱۴۰ کیلومتر برساعت رسید که یک عدد قابل توجه و تحسین برانگیز است.

نسل جدید X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

اگر به تنهایی از نیروی برق اتومبیل استفاده کنید، مجموعه باتری‌های لیتیوم یون X5 به شما اجازه می‌دهد تا با یکبار شارژ کامل باتری‌های اتومبیل و همچنین بدون استفاده از موتور بنزینی برای شارژ مجدد باتری‌ها، می‌توان تا حداکثر محدوده ۸۰ کیلومتر رانندگی کرد که حدود ۳ برابر محدوده حرکت بیشتری نسبت به مدل‌‌های ۲۰۱۶ این خودرو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

نسل جدید X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

به لطف این تغییرات، شاسی بلند ب ام و X5 xDrive45e دارای مقدار مصرف سوخت ۲٫۱ لیتری به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتر اتومبیل در حالت ترکیبی خواهد بود، این درحالیست که میزان تولید گازهای آلاینده اتومبیل برای هرکیلومتر به چیزی حدود ۴۹ گرم می‌رسد.

نسل جدید X5 با سیستم محرک پلاگین هیبریدی رونمایی شد

در پایان شرکت خودروسازی ب ام و اعلام کرده است که این خودرو از سال آینده میلادی وارد بازار اروپا خواهد شد، اما تولید و عرضه این خودرو در بازار ایالات متحده آمریکا برای سال ۲۰۲۰ و مدل‌های ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.