نسخه کوچک تر و ارزان تر دیفندر جدید در راه است

لندروور دیفندر

خط تولید «لندروور دیفندر» احتمالاً در سال های آتی گسترش می یابد. چرا که بار دیگر، شایعه تولید نسخه کوچک تری از دیفندر قوت گرفته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

عرضه یک نسخه کوچک تر و ارزان تر از دیفندر، خودروساز باسابقه بریتانیایی را به کلاس رقابتی جدیدی وارد می کند. به نظر می رسد لندروور دریافته است که برای رقابت با کراس اوورهای کوچکی همچون مرسدس بنز GLA کلاس و ب ام و X1 نیاز به وجود محصولی جمع و جورتر از دیفندر دارد. این شایعه این بار توسط وب سایت استرالیایی “Which Car” بازنشر شده است.

لندروور دیفندر

نسخه کوچک دیفندر احتمالاً بر روی ویرایش کوتاه شده پلت فرم مدولار آلومینیومی لندروور پیاده سازی خواهد شد. استایل کلی این خودرو چیزی شبیه به دیگر اعضای خانواده دیفندر خواهد بود، فقط با فاصله محوری کم تر. البته انتظار می رود که این خودرو هم نسخه پنج در را داشته باشد. در گزارش هایی که پیش از این منتشر شده بود، گفته می شد که نسخه کوچک شده دیفندر با نام «لندرروور ۸۰» و بدون هیچ ردپایی از نام و نشان دیفندر عرضه می شود. قیمت احتمالی آن را هم در حدود ۲۵٫۰۰۰ یورو (۳۲٫۱۲۳ دلار) تخمین می زنند. این قیمت قطعاً در مقایسه با قیمت ۴۹٫۹۰۰ دلاری «دیفندر ۱۱۰» به صرفه تر است. ظاهراً در بخش فنی قرار است که دیفندر کوچک به پیشرانه هیبریدی ۳ یا ۴ سیلندر توربو مجهز باشد و سیستم چهار چرخ محرک (۴WD) هم به صورت سفارشی روی آن نصب شود.

لندروور دیفندر

از سویی دیگر، گفته می شود لندروور درحال آماده سازی یک نسخه بزرگ تر از دیفندر هم با امکان نصب سه ردیف صندلی است. این نسخه با نام «دیفندر ۱۳۰» به بازار می آید. آن طور که مشخص است، دیفندر ۱۳۰ از فاصله محوری یکسانی با دیفندر ۱۱۰ بهره می برد. اما فضای اتاق خودرو در بخش عقب بدنه افزایش یافته تا ظرفیت نشستن سرنشینان بیش تر را داشته باشد. همچنین لندروور پیش از این هم اعلام کرده بود که برنامه ای برای عرضه نسخه پیکاپ از دیفندر ۱۱۰ ندارد، چراکه، بنا به استدلال لندروور، با عرضه نسخه ۱۳۰ چرا خریداران برای در اختیار داشتن فضای بیش تر باید به سراغ دیفندری با صندوق بار بدون سقف بروند؟ البته ناسازگاری پلت فرم مدولار جدید لندروور برای ساخت پیکاپ تجاری هم در این تصمیم بی تأثیر نبوده است!

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.