نسخه لانگ نسل جدید مرسدس بنز S کلاس دیده شد

مرسدس بنز S کلاس لانگ

تا به امروز، اخبار زیادی پیرامون نسل جدید «مرسدس بنز S کلاس» شنیده ایم و کم تر راز و سخن ناگفته ای از آن باقی مانده است. سدان لوکس پرچم داری که قبلاً بارها با استتار کم شکار لنز دوربین عکاس ها شده است.

مدیران 777 مدیران 777

خود «مرسدس بنز» طی ماه های گذشته علاقه زیادی به انتشار تصاویر کابین و طراحی داخلی S جدید نشان داده است. نقطه عطف این کابین جدید، نسل دوم سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی MBUX است که برای اولین بار بر روی S کلاس ۲۰۲۱ ارائه می گردد. هر چند به گفته مرسدس این سیستم هنوز تحت تست و بررسی قرار دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

اما این دومین باری است که مرسدس S کلاس ۲۰۲۱ با پوشش بسیار کم در فضای عمومی دیده می شود. این بار، نسخه فول سایز پرچم دار بنز را می بینیم که فقط در قسمت چراغ های جلو و عقب با برچسب های مخفی کننده پوشانده شده است. البته قطعاً تصاویر لورفته از نسخه پرتوتایپ این خودرو را، که قبلاً منتشر شده بودند، به یاد دارید. با این اوصاف باید بگوییم که داستان رازآلود S کلاس ۲۰۲۱ تقریباً تمام شده به نظر می رسد. چراغ های اشکی شکل جلو طرح تقریباً مشترکی با فیس لیفت E کلاس دارند، اگرچه که طویل تر شده اند. چراغ های عقب نیز الگوی مثلثی جدید را به خود گرفته اند که طراحی دیگر سدان های بنز همچون CLA و CLS جدید را به یاد می آورند.

مرسدس بنز S کلاس لانگ

به طور کلی، می توان گفت S کلاس همچنان ظرافت و شکوه ظاهری خود را حفظ کرده است. به ویژه در نسخه لانگ با فاصله محوری بلند، که تصاویر گرفته شده از پرتوتایپ جدید این خودرو هم از همان گونه هستند. پیش از این هم می دانستیم که مهم ترین ویژگی نسل دوم سیستم MBUX در S کلاس ۲۰۲۱ صفحه نمایش ۱۲٫۸ اینچی آن است. صفحه نمایشی عمودی با پنل کنترلر دیجیتال ۳D که سه نمایشگر دیگر هم در سایر نقاط کابین، آن را همراهی می کنند. طبق معمول، انتظار می رود که این سیستم نهایت سرعت، راحتی و تکنولوژی های کمک یار راننده را برای ارائه در خود جمع کرده باشد.

در حال حاضر، اطلاعاتی از قوای محرک و مشخصات فنی S کلاس جدید در دست نداریم. اما دست کم می دانیم که S کلاس ۲۰۲۱ بر اساس پلت فرم دیفرانسیل عقب MRA II ساخته شده از فیبرکربن و آلومینیوم فشرده طراحی شده است. این پلت فرم امکان بهره برداری از ویژگی هایی همچون فرمان پذیری چرخ های عقب، سیستم خودران سطح ۳ و سیستم تعلیق فعال را فراهم می آورد و قابلیت عرضه در نسخه های الکتریکی را هم دارد. مرسدس بنز مدعی شده است که در نسخه الکتریکی نسل جدید S کلاس، یا همان EQS، قوی ترین باتری های ساخت خود را به کار می گیرد.

مرسدس بنز S کلاس لانگ

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.