نسخه الکتریکی مرسدس بنز G کلاس تا چند سال دیگر به بازار می آید

مرسدس بنز G کلاس

در دنیای شاسی بلندها، بی شک «مرسدس بنز» کلاس G یکی از خاص ترین و سرشناس ترین SUVهاست. در واقع کلاس G در بسیاری از کشورها، خودرویی محبوب نزد خلافکاران، افراد ثروتمند و باندهای مافیاست!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کلاس G را با بدنه جعبه ای شکل، چرخ های بزرگ و موتورهای توربوشارژ قدرتمند می شناسند. به خصوص در مدل های AMG که ابهت ظاهری و توانایی فنی بیش تری پیدا می کند. اگر یک کلاس G AMG با رنگ مشکی مات در اختیار داشته باشید، دیگر احساس کمبود چندانی در زندگی خود نخواهید کرد! اما تصور کنید همین خودرو را با ظاهر پرابهتش اما بدون آلایندگی برانید! آیا باز هم آن حس شرارت لازم را پشت فرمان G احساس می کنید؟

مرسدس بنز G کلاس

شاید پاسخ منفی باشد، اما برای آن دسته از افرادی که به محیط زیست خود اهمیت می دهند و در عین حال، نمی توانند از جذابیت های اتومبیلی عضلانی همچون کلاس G بگذرند، قطعاً نسخه الکتریکی این خودرو می تواند هیجان انگیز باشد، اما هنوز چنین خودرویی متولد نشده است! افرادی که به آن ها اشاره کردیم، همچنان باید در انتظار معرفی این خودرو بمانند. البته مرسدس بنز اذعان کرده است که نمونه های پرتوتایپ کلاس G EV ساخته شده اند. پس از لغو برگزاری نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۲۰، خبرنگار وب سایت “CarAdvice” یک مصاحبه تلفنی با مدیر عامل «دایملر بنز» انجام داد. آقای «اولا کولنیوس» در این مصاحبه می گوید: «کلاس G یک سگمنت متمایز و بالاتر از تمام خودروهای تولیدی ماست و حتا می توان آن را به عنوان برندی مستقل از مرسدس بنز به بازار فرستاد! بله ما قبلاً هم گفته ایم که می خواهیم G را الکتریکی کنیم. ما حتا کانسپت اولیه آن را هم آماده کرده ایم. بنابراین تا چند سال آینده می توانید یک کلاس G بدون آلایندگی را سوار شوید!»

مرسدس بنز G کلاس

مرسدس بنز در سال ۲۰۱۹ رشد فروش را برای کلاس G تجربه کرد. با این حال، باز هم نمی شد کلاس G را خودرویی پرفروش نامید. مرسدس بنز در ۲۰۱۹ فقط ۳۵٫۰۰۰ دستگاه کلاس G فروخت که هر چند نسبت به فروش تنها ۲۲٫۰۰۰ دستگاهی این محصول در سال ۲۰۱۷ رشد ۶۰ درصدی را نشان می داد، اما در هر صورت، چندان امیدوارکننده نبود. آمار و اعداد منتشرشده از فروش G نشان می دهند که این خودرو به انقراض نزدیک می شود. اتومبیلی افسانه ای که از سال ۱۹۷۹، تقریباً با همین شکل و شمایل، روی خط تولید دوام آورده است. به گفته مقامات دایملر بنز، الکتریکی شدن شاید تنها راه حفظ بقای کلاس G در سبد محصولات این کمپانی باشد.

سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.