نخستین پیکاپ هیوندای در یک قدمی تولید

پیکاپ هیوندای
نسخه تولیدی نخستین پیکاپ «هیوندای» با نام «سانتا کروز»، بیش از هر زمانی به حرکت در خیابان ها نزدیک شده است. چرا که قائم مقام هیوندای استرالیا، «جان کت» (John Kett)، می گوید این محصول مراحل نهایی تست تولید را می گذراند. کمپانی کره ای، کانسپت اصلی این پیکاپ را در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ رونمایی کرد.
آقای کت درباره سانتا کروز می گوید: «آن چه برای ما واضح است، این که اگر بخواهیم بدون برنامه ریزی وارد بازاری شویم که پیش تر در آن حضور نداشتیم، همان بهتر که وارد نشویم! ما پیش از این، موانع زیادی بر سر این راه داشتیم، اما اکنون مصمم شده ایم که نخستین پیکاپ هیوندای را در کاربردی ترین حالت ممکن طراحی کنیم.»
او در ادامه افزوده است: «تراک هیوندای با شاسی نردبانی به تولید می رسد و کمپانی کیا نیز در هزینه های تحقیق و توسعه آن، با ما مشارکت داشته است. البته پیش از این هم شایعاتی از عرضه همزمان تراک هر دو برند، انتشار یافته بود.» کت همچنین اشاره کرده است که این پیکاپ، هم به صورت دیفرانسیل عقب و هم دو دیفرانسیل (چهار چرخ محرک) عرضه خواهد شد و در کاربری های مختلف، قابل استفاده خواهد بود. او در پایان می گوید: «ما می خواهیم هوشمندانه و با دست پر بر روی این محصول جدید کار کنیم تا جای هیچ انتقادی به آن نباشد.»
پیکاپ هیوندای
هیوندای پیش از این گفته بود که اگر قرار باشد نسخه تولید انبوه سانتا کروز به بازار ایالات متحده آمریکا برود، بدون شک باید خط تولیدی مستقل برای آن در این کشور تأسیس شود. دولت ایالات متحده آمریکا، تعرفه مالیات تولید خودرو در خاک آمریکا را برای تراک ها و ون ها، ۲۵ درصد تعیین کرده است. خودروساز کره ای همچنین قصد دارد نسخه تولیدی نخستین پیکاپ خود را با ظاهری متفاوت با نمونه کانسپت، به بازار آورد. برای موفق شدن نخستین پیکاپ هیوندای در بازار مهمی چون آمریکا، ظاهر و استایل بیرونی از مهم ترین گزینه هاست. زمان رونمایی از پیکاپ هیوندای هنوز به شکل یک راز باقی مانده است. آخرین شایعه ها خبر از آغاز تولید آن از ابتدای سال ۲۰۲۱ می دهند. اما آیا می توانیم تراک هیوندای را پیش از آن زمان و در نمایشگاه های هیوندای ببینیم؟ خدا می داند!
پیکاپ هیوندای
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.