نخستین مدل فورد موستانگ شلبی ۲۰۲۰ در مزایده به فروش رفت

نخستین مدل فورد موستانگ شلبی 2020 در مزایده به فروش رفت
برای کلکسیون داران خودرو، داشتن نخستین نمونه تولیدی از یک مدل، بی شک بهترین حس ممکن در دنیا است. گرچه اگر شما قصد داشتید نخستین مدل تولید شده از فورد موستانگ شلبی GT500 2020 با کد VIN 001را تصاحب کنید، متأسفانه باید این خبر را بدهیم که اکنون دیگر نمی توانید به آرزوی خود برسید!

مدیران 777 مدیران 777

چرا که گویا این خودرو در یک حراجی به مبلغ ۱٫۱ میلیون دلار، به فروش رسیده است. البته برای اطلاع بد نیست بدانید که درآمد حاصل از فروش این خودرو، به موسسه خیریه JDRF اهدا شد تا صرف درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ شود. این سازمان خیریه را می توان از سازمان های مورد حمایت “فورد” دانست.
اما فرد برنده این مزایده، که به صورت داوطلبانه حاضر به پرداخت چنین مبلغی شد، “کریگ جکسون” (Craig Jackson) رییس و قائم مقام مجموعه Barrett-Jackson است. موستانگ شلبی خریداری شده توسط این شخص، در پارکینگ اختصاصی بخش کلکسیون خودروهای Jackson در منطقه Scottsdale، نگه داری خواهد شد. اما شاید جالب باشد بدانید Jackson قادر به انتخاب تمام رنگ ها و آپشن های موجود در نمونه های فروش عمومی شلبی است و کمپانی سازنده در صورت خواست او، اقدام به تغییر رنگ و شخصی سازی خودروی وی می کند.
“جو هین ریچز” مدیر برنامه های جهانی فورد، در این رابطه می گوید: “شانس مالکیت نخستین موستانگ شلبی GT500 2020، فرصتی نادر در زندگی هر شخص به شمار می رود! اما هدف والای ما در جریان این مزایده، کمک رسانی بیش تر به خیریه ها بود که بی شک برنده اصلی این رقابت، موسسه JDRF و بیماران تحت حمایت آن است.”
“ادسل بی” (فورد دوم) و “آرون شلبی”، فرزند ارشد “کارول شلبی” افسانه ای، بدرقه کنندگان موستانگ شلبی ۷۰۰ اسب بخاری جدید به مراسم مزایده بودند. اتاق VIN 001 در یک مزایده “بدون رزرو” به فروش رفت. به این معنا که بالاترین قیمت پیشنهاد شده برای آن در جریان حراجی، انتخاب شد. مراسم واگذاری نخستین نمونه تولید شده از شلبی GT500 2020، سرانجام با سخنرانی ادسل بی پایان یافت که در این جا تکه ای از آن را مرور می کنیم:
“۳۵ سال است که شرکت فورد از JDRF حمایت می کند. تلاش ما و دوستان مان در این موسسه، پیدا کردن راه های جدید برای درمان میلیون ها کودک مبتلا به دیابت است که هرگز نتوانسته اند طعم واقعی زندگی را تجربه کنند. درآمد حاصل از این مزایده، بر کمک مالی ۳٫۵ میلیون دلاری فورد به JDRF اضافه می گردد تا به بخشی از بودجه ۷۰ میلیون دلاری اختصاص یافته به این موسسه در طول ۳۵ سال همکاری، تبدیل شود.”
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.