معرفی شلبی Super Snake 2024 با 830 اسب بخار قدرت

شلبی Super Snake 2024
شلبی Super Snake 2024

موستانگ جدید ۲۰۲۴ بیش‌ترین قدرت را در میان فورد موستانگ های تولیدی تا امروز دارد، و این که قدرت بیش‌تری نسبت به فورد GT500 دارد و قرار است تنها ۲۵۰ دستگاه از آن تولید شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شلبی آمریکن در روز پنج‌شنبه اعلام کرد برای اولین بار قرار است با پلتفرم موستانگ نسل S650 خودرو جدید خود را توسعه دهد، که نام آن Super Snake مدل ۲۰۲۴ است. براساس آخرین نسخه خودروی پونی فورد، این مدل با مجموعه ای از بهبودها در راستای استفاده از حداکثر عملکرد، از جمله موتور V-8 با توربوشارژر ۸۳۰ اسب بخاری عرضه می‌شود.

جو کانوی، مدیرعامل شلبی آمریکن می‌گوید: «ما شلبی Super Snake را به عنوان قله‌ای برای خودروهای عملکرد بالا با حداکثر قدرت و توان با یک استایل اسپرت طراحی و تولید کرده ایم. این مدل وارث ایده کارول شلبی معروف است که هر نسل از خودرو، در بخش عملکرد و طراحی از نسل قبلی خود بهتر بود. با همکاری با شرکت فورد موتور، ویپل و سایر شرکت‌های برتر، تیم لاس وگاس ما بهترین شلبی Super Snake را ساخته است.»

Super Snake سال ۲۰۲۴ در دو گزینه موتور قابل دسترسی است؛ یک موتور V-8 تنفس طبیعی با ظرفیت ۵.۰ لیتر با قدرت ۴۸۰ اسب‌بخار، یا یک پیشرانه با سوپرشارژر با قدرت ۸۳۰ اسب‌بخار که به عنوان دو گزینه موتوری برای این خودرو عرضه می شوند. بدون توجه به انتخاب مشتریان و به طور استاندارد، شلبی برای مدل Super Snake سیستم اگزوز با صدای به شدت گوش‌نواز  طراحی کرده است و ترمزهای قوی تر به همراه سیستم بهبودیافته خنک کاری ترمزها برای هر دو نسخه عرضه خواهد کرد. همچنین مشتریان می توانند برای این مدل جدید گیربکس دستی شش سرعته هم سفارش دهند.

ارتقاهای انجام شده در بخش طراحی شلبی Super Snake با پیشرانش و مشخصات فنی حیرت انگیز این خودرو همخوانی دارد. بزرگ‌ترین نقطه قوت شلبی Super Snake رینگ های آن است؛ رینگ های مگنزیومی تولیدشده به قطر ۲۰ اینچ که با لاستیک های مسابقه ای که به طور استاندارد بر روی این مدل عرضه می شود، کیفیت هندلینگ و سواری خودرو را به طور قابل توجهی بالا می برد.

کاهش وزن خودرو تنها به بخش رینگ ها خلاصه نمی شود، شلبی Super Snake در قسمت هایی مانند کاپوت از جنس آلومینیوم، پنل‌های بزرگ در قسمت جلو از جنس کربن به همراه بامپرها، گریل جلویی و دیفیوزر عقب همگی تا جایی که امکان آن وجود داشته است، وزن ها کاهش پیدا کرده است تا خودرو با حداکثر قدرت و حداقل وزن بتواند شتاب خوبی را به ثبت برساند. اگر مشتریان استایل فست بک را برای خودرو خود انتخاب کنند، اسپویلری بزرگ از جنس کربن به صورت استاندارد در قسمت عقب خودرو عرضه می شود.

در داخل خودرو نیز چندین جزییات خاص شلبی وجود دارد که شامل صندلی‌های از جنس چرم و جیر که بخش جیر با لوگو شلبی طراحی شده است، می شود. همچنین چراغ های خودرو با شکل طراحی کوبرا و یک نوشته بر روی داشبورد خودرو که تأکید کرده است این خودرو به مناسبت تولد ۶۰ سالگی برند شلبی تولید شده است، از دیگر جزییات طراحی این خودرو جذاب هستند.

شلبی آمریکن هنوز برای  مدل Super Snake سال ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری نکرده، اما گفته است تولید آن در میانه تابستان سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا تنها ۲۵۰ دستگاه را در سال تولید کند.

۴.۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.