نخستین خودرو برقی تولید لهستان رونمایی می شود

نخستین خودرو برقی تولید لهستان

لهستان از نخستین خودرو برقی تولید داخلی خود سه شنبه هفته جاری (۲۸ جولای) رونمایی خواهد کرد. لهستان آماده است تا از نخستین خودرو برقی تولید داخلی خود رونمایی کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت خودروسازی «Electromobility» لهستان قصد دارد طی مراسمی که سه شنبه هفته جاری (۲۸ جولای) برگزار می شود یک مدل هاچبک و شاسی بلند از این خودرو برقی را به نمایش بگذارد.

این تیزر ویدئویی نشاندهنده طراحی مدرن خودرویی با چراغ های جلو و عقب LED است. شرکت «Electromobility» در سال ۲۰۱۶ برای ساخت خودروهای برقی در لهستان تأسیس شد.

پروژه ساخت نخستین خودرو برقی تاکنون حدود ۳۰ میلیون زلوتی (واحد پول لهستان) برای این شرکت هزینه دربرداشته است. تیمی از مهندسان لهستانی برای طراحی این خودرو با طراحان ایتالیایی گروه تورینو همکاری کردند. این گروه یک استودیوی مشهور طراحی خودروهای برقی در ایتالیاست که با برندهایی نظیر ب ام و و فراری همکاری کرده است.

به علاوه توافقنامه ای با شرکت آلمانی مهندسی EDAG جهت همکاری در ساخت این خودرو برقی منعقد شد. براساس این گزارش لهستان کشور معروفی در صنعت خودرو نیست اما امیدوار است با کمک شرکت «Electromobility» بتواند در آینده خودروهای داخلی بیشتری را روانه بازار کند.

کارپرس

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.