نتایج عالی تسلا مدل ۳ در تست تصادف یورو NCAP

نتایج عالی تسلا مدل 3 در تست تصادف یورو NCAP
تاکنون بسیاری از رسانه های معتبر خودرویی، تسلا مدل ۳ را به عنوان یکی از ایمن ترین خودروها معرفی کرده بودند. با توجه به ورود این خودرو به بازار اروپا در چند ماه گذشته، اخیرا نتایج تست تصادف یورو NCAP هم برای این خودرو منتشر شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با وجود به قوانین سخت گیرانه در تست تصادف سازمان های اروپایی، تسلا مدل ۳ عملکرد خارق العاده ای را از خود نشان داده است. مدل ۳ در بحث امنیت سرنشینان بزرگسال، با ۹۶ درصد، امتیازی مشابه مرسدس بنز کلاس A در سال ۲۰۱۸ (ایمن ترین خودرو تست شده در NCAP) را کسب کرده است.
نتایج عالی تسلا مدل 3 در تست تصادف یورو NCAP
در بحث سیستم های راهنما و ایمنی، تسلا مدل ۳ با کسب امتیاز ۹۴ درصد، بهترین نتیجه تاریخ تست NCAP را کسب کرده است. این در حالی است که مرسدس بنز A کلاس تنها ۷۴ درصد امتیاز کسب کرده بود. با این وجود، در بحث امنیت سرنشینان کودک و عابران در خطر، مرسدس بنز A کلاس به ترتیب با ۹۱ و ۹۲ درصد، نتیجه بهتری را کسب کرده بود. تسلا مدل ۳ در آزمایش مشابه، به ترتیب ۸۶ و ۷۴ درصد امتیاز کسب کرده بود.
نتایج عالی تسلا مدل 3 در تست تصادف یورو NCAP
شایان ذکر است که تسلای تست شده از نوع لانگ ویل بیس و دیفرانسیل عقب بوده و فاقد ایربگ های زانو، سینه جانبی و لگن جانبی بوده است. همین موضوع باعث نتیجه ضعیف در آزمایش سرنشینان کودک شده است. هنوز نمی توان گفت که آیا تسلا مدل ۳ ایمن ترین خودرو تست شده در یورو NCAP است یا خیر؛ اما این خودرو، پیش تر موفق به دریافت عنوان ایمن ترین خودرو در تست تصادف سازمان NHTSA آمریکا شده است. نتایج برترین خودروها در بحث ایمنی در هر کلاس خودرویی در اواخر سال جاری میلادی اعلام خواهد شد.

پایگاه خبری اسب بخار
منبع: insideevs

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.