ملاقات با نسخه های جدید تیوولی برای بازار ایران + تصاویر

سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت 2020

پس از اتمام ترخیص «سانگ یانگ تیوولی» ۲۰۱۸ از گمرک، شرکت «رامک خودرو» عرضه نمونه های جدید تیوولی را با مدل ۱۳۹۹ آغاز کرد و در حال حاضر این کراس اوور کره ای را با ویژگی های جدید به دست حواله داران خود می رساند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، با حضور دو نسخه جدید از سانگ یانگ تیوولی در بازار ایران، شاهد حضور این کراس اوور شهری با ۵ تیپ مختلف هستیم. نمونه های اولیه تیوولی که در سال ۲۰۱۶ به بازار ایران آمدند، عموما از نسخه های «الیت» و «اسپرت» بودند. این دو خودرو آن چنان تفاوت خاصی با هم ندارند و تنها نمونه های اولیه تیپ اسپرت فاقد سانروف هستند. همچنین در تیوولی الیت ۲۰۱۶ رینگ آلومینیومی معمولی وجود دارد و نسخه اسپرت این کراس اوور کره ای، رینگ دو رنگ آلومینیومی دیده می شود.

نسخه سوم سانگ یانگ تیوولی، تیپ «آرمور» نام دارد که با مدل ۲۰۱۸ به بازار ایران معرفی شد. این خودرو در بخش جلوپنجره، سپر جلو و غربیلک فرمان نسبت به نسخه های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به روز شده بود و فیس لیفت معمولی بر روی آن قابل مشاهده بود. آخرین سری وارداتی سانگ یانگ تیوولی هم به تیپ آرمور اختصاص داشت که بالاخره بعد از مدت ها، ترخیص چند صد دستگاه از این خودرو میسر شد و امروز این خودروها در بازار آزاد و جاده های کشور حضور دارند.

حال امروز این امکان فراهم شده تا شرکت رامک خودرو، با عرضه نسخه هایی متفاوت تر از نمونه های وارداتی، به تعهدات خود در قبال مشتریان پاسخ دهد. این شرکت خصوصی چند وقتی است که عرضه دو نسخه جدید سانگ یانگ تیوولی را با مدل ۱۳۹۹ آغاز کرده و این روزها شاهد هستیم که دو تیپ متفاوت از این کراس اوور جمع و جور در بازار حضور دارد.

یکی از نمونه های سانگ یانگ تیوولی جدید، ظاهری مشابه به نسخه های آرمور وارداتی دارد. اما این خودرو در بخش بیرونی تفاوت های جزئی را نسبت به نمونه ۲۰۱۸ دارا است. رینگ های این مدل از تیوولی متفاوت از نسخه آرمور بوده و از نوع آلومینیومی ۱۸ اینچی با طرح جدید است. همچنین در قسمت پایین سپر عقب این خودرو، دو بخش کرومی نیز دیده می شود که در نسخه های وارداتی وجود ندارد. وقتی وارد کابین این تیوولی جدید می شوید، با پنل دسته دنده جدید مواجه خواهید شد و همچنین نمایشگر جدید ۸ اینچی را در این خودرو می بینید که سیستم عامل اندروید بر روی آن نصب است. در پنل سمت چپ داشبورد در کنار تنظیمات زاویه چراغ، دکمه سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک و تنظیم حالت رانندگی نیز آپشن کنترل حرکت در سراشیبی هم به خودرو اضافه شده است. برای همین در جمع بندی کلی، این مدل از تیوولی ۱۳۹۹ امکانات بیشتری نسبت به نسخه وارداتی آرمور ۲۰۱۸ دارد.

سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰

اما جدیدترین نسخه عرضه شده سانگ یانگ تیوولی توسط رامک خودرو، مدلی است که با فیس لیفت ۲۰۲۰ این خودروساز کره ای همراه شده و این روزها با مدل ۱۳۹۹ در بازار یافت می شود. سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰ در بخش ظاهر بیرونی و کابین تا حد بیشتری متفاوتتر از نسخه های وارداتی است و خطوط طراحی جدیدتری در آن دیده می شود. در این نسخه از سانگ یانگ تیوولی جدید شاهد هستیم که گرافیک کاسه چراغ ها به کل تغییر کرده و سبکی جدید را با خود به همراه دارد. همچنین جلوپنجره و سپرهای جلو و عقب هم تغییر کرده اند و شکلی متفاوت نسبت به گذشته را برای تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰ فراهم ساخته اند. قاب مه شکن و چراغ مه شکن جدید در سپر جلو از جمله تفاوت های واضح میان تیوولی های وارداتی و نمونه اول سانگ یانگ تیوولی ۱۳۹۹ است. تغییر قالب و الگوی کاپوت هم از جمله تغییراتی است که خطوط طراحی جدید را برای تیوولی فیس لیفت ایجاده نموده است. در بخش عقب هم می بینیم که درِ صندوق الگویی جدید دارد و بخش پایینی شیشه عقب نیز برجسته تر از نسخه های قبلی است. همچنین به خاطر این تغییر در قالب درِ صندوق، با تغییر ظاهر شیشه عقب هم مواجه هستیم. در قسمت گوشه سمت راست درِ صندوق هم نشان «۱.۶» نصب شده است که اشاره به پیشرانه ۱.۶ لیتری این خودرو دارد. در بخش رینگ ها هم می بینیم که سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت با رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی دو رنگ به بازار عرضه شده است.

با ورود به کابین تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰ با سبکی جدید مواجه می شویم که در نسخه های قبلی قابل مشاهده نبود. ظاهر کلی داشبورد، جلو آمپر، نوع قرارگیری دکمه ها، تنظیمات سیستم تهویه، پنل تنظیمات سمت چپ داشبورد، جایگاه نمایشگر و… از جمله مواردی هستند که در سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰ متفاوت شده اند. جلو آمپر این نسخه از تیوولی رامک خودرو مسطح و یک دست شده است و به صورت پیش فرض، نوشتار فارسی بر روی کامپیوتر سفر آن دیده می شود. از سویی تنظیمات حالت رانندگی نیز به پایین دکمه های سیستم تهویه آمده است. همچنین گرمکن صندلی های جلو دکمه هایی در محدوده سیستم تهویه دارند و در سه حالت تنظیم می شوند. طرح پنل دسته دنده و نوع نمایشگر هم مانند نمونه های دیگر تیوولی است که با مدل ۱۳۹۹ روانه بازار شده اند. تنظیمات سیستم کنترل پایداری، سنسور پارک، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی و تنظیم زاویه چراغ در پنلی جدید در قسمت چپ داشبورد نصب شده اند و دکمه های تنظیم نور کابین هم به این بخش آمده اند.

مشخصات فنی و امکانات سانگ یانگ تیوولی های ۱۳۹۹

سانگ یانگ تیوولی ۱۳۹۹ که در دو تیپ معمولی (مشابه به آرمور) و فیس لیفت ۲۰۲۰ در بازار حضور دارند، از نظر فنی مشابه به نسخه های وارداتی هستند. این خودروها به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز هستند که توان ۱۲۸ اسب بخار را با گشتاور ۱۶۰ نیوتن متر دارند. این قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک (ساخت کمپانی آیسین) به چرخ های جلوی سانگ یانگ تیوولی منتقل می شود. در تیوولی های ۱۳۹۹ نیز به روز رسانی در بخش سیستم انتقال قدرت اتفاق افتاده و تا حدودی در بحث نرم افزاری، عملکرد جعبه دنده این خودروها بهتر از نسخه های وارداتی اعلام می شود.

در سانگ یانگ تیوولی ۱۳۹۹ و سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰ با مدل ۱۳۹۹ امکانات رفاهی و ایمنی زیر دیده می شود:

رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی

تنظیم حالت رانندگی (معمولی-اسپرت-برفی)

کروز کنترل

کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

تهویه دستی و الکتریکی

تریم داخلی چرم

سنسور نور و باران

سنسور گرد و خاک شیشه جلو

چراغ روشنایی روز

سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی

سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی

سامانه کنترل حرکت در سراشیبی

گرمکن سه حالته صندلی های جلو

نمایشگر ۸ اینچی لمسی اندروید

سانروف

سنسور پارک جلو و عقب

نمایشگر زاویه چرخ های جلو در بدو حرکت

بلوتوث

۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای

استارت دکمه ای

آینه های تاشو برقی

آینه حساس به نور

دوربین عقب (پس از تحویل خودرو به صورت رایگان بر روی خودرو نصب می شود)

و…

آلبوم تصاویر سانگ یانگ تیوولی ۱۳۹۹:

آلبوم تصاویر سانگ یانگ تیوولی فیس لیفت ۲۰۲۰ مدل ۱۳۹۹:

آلبوم تصاویر سانگ یانگ تیوولی آرمور ۲۰۱۸ وارداتی و نسخه های جدید ۱۳۹۹:

پایگاه خبری اسب بخار

۲ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.