معرفی تویوتا کرولا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۹ + ویدیو

معرفی تویوتا کرولا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۹
قبل از اینکه آن را تویوتا کرولا iM بدانند، در ایالات متحده آن را به نام Scion iM می‌شناختند. اما حالا نسل جدید این خودرو با نامی جدید وارد بازار خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آماده ملاقات با کرولا هاچ بک ۲۰۱۹ باشید که در واقع نسخه آمریکای شمالی از خودروی Auris سفارش اروپا است که پیشتر در نمایشگاه خودرو ژنو دیده بودیم.
در قیاس با مدلی که جایگزین آن خواهد شد، این مدل ۱.۵ اینچ کشیده تر شده و تمام این میزان از کشیدگی در فاصله دو محور اعمال شده است که حالا ۱۰۳.۹ اینچ است. درضمن ۱.۲ اینچ پهن‌تر و ۱ اینچ نیز کوتاهتر شده است.
مانند Auris این مدل از Corolla هم با پلتفرم جدید تویوتا Toyota New Global Architecture (TNGA) همراه خواهد بود که در نتیجه‌ی این کار کابین خودرو ساکت تر از قبل خواهد بود. استفاده از مواد صداگیر جدید و مهروموم بیشتر فضاهای خالی بین پانل‌های بدنه دلیل این کاهش صدا هستند.
معرفی تویوتا کرولا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۹


گرچه در ژنو، عموزاده اروپایی و خجالتی او داخل خود را به ما نشان نداد و شیشه های آن کاملاً بالا و سیاه بودند، حال ما میتوانیم به مشاهده نمای داخلی مدل آمریکایی و اصلاح شده آن بپردازیم. فضاها در داخل کابین بزرگتر شده‌اند. برای مثال کنسول مرکزی برای جای دادن گوشی هوشمندی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی فضای کافی دارد. فضای داخلی تلفیقی از مواد مات و براق است. نگهدارنده‌های بطری دربهای جلو و عقب نیز بزرگتر شده‌اند.
معرفی تویوتا کرولا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۹

از همه اینها مهمتر موتور ۲ لیتری جدیدی ست که جایگزین موتور ۱.۸ قدیمی خواهد شد. این موتور تزریق-مستقیم از مدل قبلی و به‌کارگیری شده در Corolla iM سبکتر و کوچکتر است، صدا و لرزش کمتری نیز تولید می‌کند. همه‌ی این‌ها سواری نرم و ساکت تری را در پی خواهند داشت. در حال حاضر تویوتا اعداد و ارقام قدرت و گشتاور این موتور جدید را منتشر نکرده، اما مسلما از مدل قبلی که ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ پوند بر فیت گشتاور داشت، قوی‌تر است. قدرت نامعلوم موتور توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی جدیدی که ۷ کیلوگرم سبکتر شده به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. گزینه CVT جدید هم در دسترس خواهد بود.
معرفی تویوتا کرولا هاچ‌بک مدل ۲۰۱۹


در ایالات متحده این مدل با نسل دوم از Toyota Safety Sense به بازار عرضه خواهد شد و این بدان معنی است که به صورت استاندارد از این گزینه‌ها استفاده خواهد کرد:
هشدار خروج از خط همراه با کمک خودکار فرمان
نوربالا اتوماتیک
سیستم ردیابی خطوط
سیستم جلوگیری از برخورد با قابلیت تشخیص عابرین پیاده
هفت کیسه هوا به صورت استاندارد
صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی با سیستم Apple CarPlay داخلی و سیستم صوتی مجهز به ۶ عدد بلندگو
مدل Corolla hatchback 2019 قبل از آمدن به بازار در تابستان، هفته بعد در نمایشگاه خودرو نیویورک رونمایی عمومیش را جشن خواهد گرفت.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.